РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 19 (21 травня 2010) 

  • Карається за усією суворістю

    Час від часу у пресі, по радіо та у телевізійних передачах звучать повідомлення про крадіжки колійного та залізничного майна, розкомплектування та навмисне пошкодження механізмів, пристроїв, машин, інвентарю тощо. До яких тільки хитрощів та вигадок не вдаються сучасні комбінатори, аби, почасти ризикуючи волею та життям, отримати за крадений метал кілька гривень. Навмисне уникаю слова «заробити», бо в нашому контексті воно просто зайве.

    А ось і свіжий приклад з преси. Працівники Фастівської дистанції колії зафіксували на пульті сигнал про хибну зайнятість однієї з колій. Не пройшло багато часу, як двоє молодиків-студентів місцевого ПТУ №18 давали свідчення працівникам відповідних органів стосовно спроб викрасти 5 обміднених приварених з’єднувачів для забезпечення роботи рейкових кіл. Чим би могла закінчитися задумана «операція» - зрозуміло навіть не фахівцю.

    Вочевидь, сучасні заготівельники кольорових і чорних металів не є першовідкривачами у своїй діяльності. З цього приводу хочеться розповісти про один із цікавих документів, що зберігається в Державному архіві Хмельницької області. Це «Обов’язкова постанова №35 Шепетівського окружного виконавчого комітету по відділу Управління від 19 травня 1923 року «Про охорону залізничних ліній». У преамбулі постанови з усією чіткістю і суворістю, притаманними подібним документам перших років радянської влади, сказано, що «...як економічний розвиток, так і охорона Республіки невід’ємно пов’язані з безперервною діяльністю залізничних доріг. А забезпечення нормального існування останніх складає найперші обов’язки адміністративних органів та посадових осіб...».

    Окружний виконком постановив зобов’язати населення місцевостей, що прилягають у радіусі 15 верст до залізничних колій, негайно вжити заходи щодо нагляду за коліями і цивільними спорудами на них, організувати пильну охорону, щоб «...жодне злочинне діяння не могло мати місця».

    Нагадаємо, що Шепетівщина на початку двадцятих років минулого століття адміністративно входила до складу Волинської губернії і межувала з Польщею, звідки в округу повсякчас через ще незміцнілий кордон переходили залишки недобитих банд. Звичайно, їх насамперед цікавило майно, що було у залізничних вагонах, а диверсанти займалися своєю справою - руйнували та знищували матеріальні цінності.

    Якщо сучасні закони порівняно поблажливі, то у часи революційної перебудови вони були репресивними, про що дізнаємося із названого документа:

    «У випадку вчинення найменшого пошкодження залізничного полотна, телеграфних ліній чи інших споруд, і якщо це пошкодження не виявлено, населення місцевості, на яке покладена охорона, відшкодовує заподіяні збитки у 10-кратному розмірі. Окрім того, особи, визнані винними у недбайливому ставленні до охорони (так, наприклад, чергові та учасники нічних обходів та інші), будуть притягнуті до відповідальності за статтею 218 Кримінального кодексу. У випадку виявлення приховування серед населення тих, хто руйнує споруди, чим завдає шкоди Республіці, винні понесуть покарання за статтею 76 Кримінального кодексу». Тогочасними розпорядженнями на органи місцевого самоврядування, як це видно з даної постанови, нагляд за виконанням населенням зобов’язань з охорони залізничних ліній покладався на голів місцевих рад, які «...повинні поставитися до цього з усвідомленням усієї тяжкості відповідальності перед Республікою, а винні у допущенні будь-якого ухилення від встановленого порядку і появи халатності, понесуть сувору відповідальність у судовому порядку».

    Прийнята Шепетівським окружним виконкомом постанова «Про охорону залізничних ліній» віддрукована місцевою друкарнею значним, як на початок двадцятих років, тиражем - 400 примірників, що свідчить про важливість документа і актуальність проблеми з охорони залізничного господарства.

    3 цього приводу зазначу, що, як на мене, пересічного громадянина, про нинішній стан з розкраданням майна та матеріальних цінностей, несанкціоноване втручання у роботу залізничного транспорту, профілактику попереджень злочинів сучасні, особливо ж місцеві, засоби інформації повідомляють порівняно мало.

    Олександр ЦАРИК, голова Шепетівського відділення Всеукраїнської спілки краєзнавців, Хмельницька обл.

    Олександр ЦАРИК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05