РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 17 (30 квітня 2010) 

  • Історія та сьогодення Південно-Західної (цифри і факти)

    (Продовження. Початок у №39 - 48 за 2009 р., №1 - 16 за 2010 р.)

    До Києва Дзержинський прибув 6 червня, де разом з місцевими органами влади вирішував питання відновлення роботи Південно-Західної залізниці у повному обсязі. При ньому в 1922 році інститут комісарів було замінено інститутом уповноважених НКШС, що зміцнювало централізацію управління залізницями.

    Мобілізація фахівців на залізницю, організація трудових армій, створення та активне функціонування транспортних трибуналів, посилення централізації управління, всі ці жорсткі рішення більшовицького уряду в Москві почали виводити залізничний транспорт із занедбаного стану. На зміну самоврядуванню залізниць впроваджено концепцію, прийняту РНК у березні 1918 року. Вона містила три основні вимоги до управління транспортом, а саме:

    - централізація управління;

    - послідовне здійснення принципу єдиноначальності;

    - сувора дисципліна праці.

    Набула широкого поширення практика колективної безоплатної роботи, так звані комуністичні суботники. Вони зародилися в депо станції Москва-Сортувальна навесні 1919 року (10 травня). Приклади безкоштовної понаднормової роботи були і на Південно-Західній магістралі.

    У Києві перший комуністичний суботник відбувся 8 лютого 1920 року. Понад тисячу осіб, в основному залізничники, вийшли на роботу, незважаючи на сильний мороз. Напружено працювали не лише в Києві, а й в Одесі, Коростені, Козятині, на багатьох інших станціях. Комісаром залізниці в ту пору був Ф.І. Слюсаренко, який пізніше став головою правління Південно-Західної магістралі. А першим її начальником за радянських часів став інженер Л.М. Баженов.

    Сьогодні, напевно, тільки історикам відомий знаменитий у свій час наказ НКШС №1042, виданий 22 травня 1920 року. Він містив програму відновлення паровозного господарства. Протягом п’яти років транспорт повинен був досягти «нормального відсотка» несправних паровозів. Того ж року Рада Праці та Оборони постановила: визнати роботи з ремонту вагонів товарного парку, з поточного ремонту паровозів і випуску паровозів під поїзда і на маневри ударними. Тож для заохочення до ударної праці було встановлено преміювання хлібом тих залізничників, котрі досягли найвищих результатів. У липні наступного року декретом Ради Народних Комісарів відновлювалася плата за перевезення на залізницях і водними шляхами усіх вантажів, зокрема й урядових.

    НЕ ХЛІБОМ ЄДИНИМ

    Працівники Південно-Західної магістралі жили не однією лише турботою про хліб насущний. Так 26 січня 1920 року ініціативною групою було скликано загальні збори залізничників Київського залізничного вузла, на яких постановили відновити роботу 1-го українського клубу залізничників. А вже 6 березня за аншлагу відбулася прем’єра опери П.І. Чайковського «Євгеній Онєгін», ще через тиждень - «Катерина», а пізніше - «Травіата».

    У зв’язку зі спорудженням другої колії на Києво-Ковельській лінії від Поста-Волинського до станції Коростень тут спорудили декілька типових бараків. Один з них пристосували під театр, в якому вміщалося більше 300 глядачів. У ньому аматорський гурток залізничників ставив вистави. Почувши про відновлення роботи 1-го українського залізничного клубу, працівники станції Тетерів стали просити Управління про допомогу, з тим, щоб відновити роботу місцевого театру. У цей складний період Київський комітет райпрофсожу прийняв рішення організувати бібліотеку, для чого виділили 25 тис. карбованців, та почали випуск офіційного органу Південно-Західної залізниці журналу «Трудовий шлях залізничника».

    Для обслуговування віддалених станцій з пересувною друкарнею політпросвіти дорпрофсожу відправили вагон з мобільною бібліотекою. Він довго курсував по лінії Київ - Коростень - Житомир, Бердичів - Козятин.

    Показове в цьому плані комплектування бібліотеки при Управлінні залізниці. Бюро секції інженерів і техніків при Дорпрофсожі звернулося до всіх інженерів і техніків залізниці з проханням висилати зайві або непотрібні для повсякденного використання накази, циркуляри керівництва, інструкції, правила і положення з усіх напрямків залізничного господарства. Багато хто відгукнувся на цей заклик. А незабаром було складено каталог книг, якими й нині користуються всі, хто цікавиться технічними питаннями. Звичайно, бібліотека потім поповнювалася з різних джерел.

    (Далі буде...)

    Петро МОСКАЛЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05