РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 16 (23 квітня 2010) 

  • Дорослі турботи дитячої залізниці


    Щороку на Малій Південно-Західній залізниці займаються майже 500 юних залізничників. Колаж Олени ХАРЧЕНКО

    Мала Південно-Західна практично готова до початку роботи

    Київська дитяча залізниця активно готується до відкриття чергового сезону, яке планується найближчими днями. Відповідними службами проводяться всі необхідні роботи, аби залізниця безперебійно працювала протягом наступних чотирьох місяців. Кореспонденти газети «Рабочее слово» на власні очі пересвідчилися, що підготовка ведеться швидкими темпами і на всіх фронтах.

    Приємні факти

    На Київській дитячій залізниці повним ходом іде підготовка до літньої практичної роботи. Терміново налаштовується все господарство - колія, засоби сигналізації та централізації, зв’язок, рухомий склад.

    Перші, з ким довелось поспілкуватись, були колійники з Дарницької дистанції. Вони, під керівництвом мостового майстра Анатолія Титаренка, займалися заміною мостових брусів і настилу тротуару на віадуку через крутояр. За словами Анатолія Тимофійовича, на даному етапі підготовки Малої Південно-Західної до роботи його колегами доведеться замінити 90 мостових брусів, що складає третину від загальної кількості, та повністю замінити тротуарну дошку, яка відпрацювала понад півтора строки. Роботи тут розпочались нещодавно, проте майстер запевнив, що все буде зроблено своєчасно. Серед кращих на цьому об’єкті Анатолій Титаренко назвав бригадира Руслана Яроша, монтерів колії Миколу Зайнчківського, Миколу Марченка.

    Повним ходом ідуть роботи з підготовки рухомого складу. Найбільш активно вони ведуться на визначній тяговій машині дитячої залізниці - паровозі. Тут бригада з локомотивного депо Щорс під керівництвом майстра Миколи Єрмака займається розконсервуванням паровика. Добре знають свою справу слюсар з ремонту арматури паровоза Юрій Овсянник, котельник Михайло Ткаченко, слюсар-автоматник Анатолій Акуленко та локомотивна бригада у складі Віталія Лисича й Олександра Бегуна.

    Успішно виконали поставлене завдання з підготовки пристроїв СЦБ фахівці Дарницької дистанції сигналізації та зв’язку. Як розповів начальник дільниці Петро Нечипоренко, всі пристрої, що забезпечують безпеку руху, готові до роботи. На даний час залишилося, як кажуть, навести красу - пофарбувати, де треба, пристрої сигналізації.

    Тож Мала Південно-Західна практично готова до початку роботи.


    Під командуванням дітлахів

    Утім, за словами начальника Київської дитячої залізниці Валерія Бражника, до відкриття цьогорічної літньої навчально-виробничої практики та поїзної роботи передбачено певні оновлення і вдосконалення навчально-виробничої та матеріальної бази залізниці. Загалом новації стосуються наочних посібників для кабінетів локомотивного, вагонного і колійного господарств та кабінету організації руху поїздів. Мова йде не лише про макети, блоки та вузли у розрізах, а й про встановлення комп’ютерних проекторів у класах, а також про придбання ноутбуків.

    «За рахунок оновлення навчально-виробничої бази ми зможемо покращити весь навчальний процес і вийти на новий якісний рівень викладання залізничних дисциплін. Обов’язковий теоретичний курс для учнів першого і другого років навчання матиме практичне підґрунтя. Також це дасть нам змогу покращити процес агітації у школах, зробити його більш продуктивним», - говорить Валерій Бражник. Окрім цього, Валерій Іванович наголосив, що на кінець травня на території депо дитячої залізниці планується створити полігон: працюючий стрілочний перевод та оглядовий майданчик.

    До речі, на Київській дитячій залізниці працює шість майстрів виробничого навчання, які мають педагогічний досвід. Щороку на Малій Південно-Західній займаються майже 500 юних залізничників. Агітаційний процес відбувається у школах за участі та підтримки з боку тамтешніх учителів та завучів. Дитяча залізниця співпрацює із 20 столичними школами, що територіально недалеко розташовані. Майстри наголошують: під час агітації у школах вони не створюють у дітлахів та їхніх батьків ілюзій щодо залізниці, втім акцентують увагу на стабільності роботи галузі, яка з честю протистоїть кризі.

    Однією з основних цілей Малої Південно-Західної є спроба забрати дітлахів з вулиці і долучити їх до справи, з якою вони можуть поєднати подальше своє життя. Неменш важливим є й далекоглядне завдання «маленької» залізниці створювати професійні кадри для «великої» магістралі. З огляду на те, що навчання на дитячій залізниці відбувається протягом чотирьох років, зрозуміло, що більш-менш реальна картина вимальовується вже після другого курсу. Найбільший відсів відбувається після першого. На третій рік діти йдуть вже свідомо, тим паче, що після другого року навчання відбувається розподіл за спеціальностями: локомотивники, вагонники, колійники і фахівці з організації руху. Цікаво, що останній фах є досить популярним серед дівчат, які складають майже половину всього учнівського складу. Статистика ж говорить, що неменше 25% дітей, які провчилися всі чотири роки, пов’язують своє доросле життя із залізницею. Такі фахівці на магістралі досить високо цінуються, адже вони знають залізницю в цілому і, як говориться, з самих азів.


    У пошуках лідера

    Як відомо, навчання на дитячій залізниці абсолютно безкоштовне, усі витрати бере на себе Південно-Західна залізниця. Отже виникає цілком закономірне питання щодо дотримання дисципліни. «Насправді, з жодними проблемами не стикаємося, - розповідає старший майстер виробничого навчання Володимир Краснопер. - Річ у тім, що до залізничного гуртка йдуть діти за власним бажанням. Вони самі зацікавлені у тому, щоб ніхто і ніщо не заважав їм сприймати інформацію у повному обсязі. Тим паче, що до нас діти приходять з різних шкіл, і таке поняття, як лідер класу, зникає. Лідером стає той, хто добре вчиться».

    Проте проблеми з дітьми таки існують, що-правда, з «чужими» дітьми, місцевою шантрапою, яка всіляко намагається наробити якомога більше капостей залізниці. Ці «сюрпризи» можуть бути різними, і частина з них навіть підпадає під кримінальну відповідальність. Саме тому під час літньої практики у дні відкритих дверей на дитячій залізниці несуть службу співробітники служби відомчої воєнізованої охорони.

    Окреме місце на дитячій залізниці посідає й охорона праці. Цю тему закладено у будь-який теоретичний курс з будь-якої спеціальності. Перед проходженням літньої практики відбувається залік або, як у випадку із машиністами та помічниками машиністів, - іспит. За його результатами робиться висновок - можна допустити учня до практики чи ні. Якщо учня допущено, він проходить обов’язковий інструктаж з охорони праці.

    Водночас серед основних проблем Київської дитячої залізниці можна виокремити нестачу навчальних площ, які змогли б покращити навчальний процес як учням, так і майстрам. Ця проблема полягає у відсутності капремонту залізниці, і виникла вона не вчора. Вирішення проблеми лягає виключно на плечі Південно-Західної, а з огляду на певне зменшення вантажоперевезень і, як наслідок, через обмеженість фінансової бази питання проведення капремонту поки що залишається відкритим.

    Натомість дітям на залізниці завжди раді, адже без них вона не працюватиме, і головні на ній саме вони. І навіть, ставши дорослими, одружившись, колишні учні, незалежно від того, пов’язані вони із залізницею чи ні, провідують «маленьку» магістраль. «Приходять просто так, привітатися. Приходять і для того, аби допомогти чим можуть, а їхня допомога для нас особливо приємна під час підготовчого періоду», - розповідає сторож дитячої залізниці, колишній майстер виробничого навчання Віталій Руднєв.

    Отже до відкриття літнього сезону залишилося зовсім небагато часу. І, як завжди, завдяки учням дитячої залізниці дітлахи і їхні батьки зможуть відчути себе не лише пасажирами, а й трішечки залізничниками.

    Сергій ГУК, Олексій ГОРЯЧЕВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05