РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 15 (16 квітня 2010) 

  • Історія та сьогодення Південно-Західної (цифри і факти)

    (Продовження. Початок у №39 - 48 за 2009 р., №1 - 14 за 2010 р.)

    Поряд зі спеціальними предметами в навчальному плані інституту значна увага приділялася загальноосвітнім дисциплінам - математиці, економічній географії, праву та ін. Інститут експлуатації шляхів сполучення перебував у Києві у веденні НКШС. Для підготовки осіб, які не мають відповідної освіти, при інституті відкрилися підготовчі курси. Діяли також тимчасові і короткострокові спеціальні технічні курси і проводилися окремі лекції з різних галузей знань.

    Керівництво залізниці всіляко підтримувало і заохочувало різні форми навчання, наприклад, лектори, котрі служили на залізниці, могли приділяти лекціям частину свого робочого часу.

    У січні 1921 року в Київському інституті народного господарства відбувся перший випуск двадцяти інженерів експлуатації шляхів сполучення.

    А при Управлінні Південно-Західної магістралі було створено відділ підготовки технічних агентів, який організував школу середніх агентів служби експлуатації, курси диспетчерів, бухгалтерів, матеріальної служби, шляхових - для дорожніх майстерень, старших робітників, курси мастильників тощо.

    Такі курси були єдиним шляхом укомплектування штатів. З огляду на це, управління утворило спеціальну комісію, яка виїхала на лінію з метою з’ясувати умови для відкриття подібних курсів у Бобринському, Козятинському та інших великих залізничних вузлах.

    Крім того в Київському інституті народного господарства було проведено «День професійно-технічної освіти». Для читання лекцій запрошувалися видатні вчені Божко і Патон, викладачі Короткевич і Артем’євський.

    Одночасно, поряд із загальнодержавними справами, вирішувалися питання вдосконалення інфраструктури, культурно-соціальні, а також впорядкування діяльності всіх служб великого залізничного господарства.

    Зберігся цікавий документ: «Алфавітно-предметний покажчик наказів, циркулярів та інших розпоряджень, оголошених у Бюлетені Південних залізниць і виданих окремими відбитками за 1925 рік». Назва документів говорить про ту ситуацію, в якій працювали наші магістралі, в тому числі і Південно-Західна. Про що ж йшлося в цих документах?

    Про введення Правил продажу в поїздах котушкових квитків.

    Про організацію загального перепису вагонів.

    Про безумовно ввічливе ставлення до пасажирів.

    Про заходи щодо поліпшення проїзду та харчування пасажирів.

    Про заборону в поїздах торгівлі, співу, лотереї, жебрацтва та іншого.

    Про введення 6,5-годинного робочого дня у Правлінні та Управлінні і лінійних конторах.

    Про розподіл станцій на класи.

    Про стягнення штрафів за безквитковий вихід на перон.

    Це лише мала частина турбот залізничників.

    ТЕХНІЧНІЙ ТВОРЧОСТІ - ЗЕЛЕНЕ СВІТЛО

    У той же час вирішувалися найважливіші проблеми модернізації залізничного господарства, розгорталася раціоналізаторська та винахідницька діяльність.

    7 квітня 1930 року було підготовлено «Доповідь НКШС про найцінніші винаходи на залізничному транспорті, реалізовані у 1925 - 1929 рр.». У ній, зокрема, сказано: «за час з 1920 по 1930 роки на дорогах мережі і в НКШС органами з винахідництва схвалені до застосування та в тій чи іншій мірі застосовуються лише близько 10 тис. корисних пропозицій, технічних поліпшень і винаходів». З них до числа найцінніших, що знайшли застосування, НКШС відносить 37 позицій. Автором трьох з них виступає С. В. Трегер, електромеханік Київських Головних електромеханічних майстерень.

    (Далі буде...)

    Петро МОСКАЛЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05