РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 15 (16 квітня 2010) 

  • На шляху до еталону


    начальник Конотопської дистанції сигналізації та зв’язку Валерій ЛАЗНЮК

    Пальма першості в електрифікації належить енергетикам. Зрозуміло. Саме вони виконують найбільший обсяг робіт: ставлять опори, монтують контактний дріт, впроваджують тягові підстанції і блок-пости. З початку нинішнього року на парній колії від Конотопа до Ворожби не менше зусиль доклали і спеціалісти галузевої служби сигналізації та зв’язку.

    Начальник Конотопської дистанції Валерій ЛАЗНЮК розповідає: «Приблизно із жовтня минулого року, коли відчули, що енергетики активно працюють, ми теж стали готуватися до впровадження автоблокування і пропуску тягового струму. І вже в середині листопада налагодили автоблокування парної колії перегону Конотоп - Дубов’язівка. На даний час (а це якраз була п’ятниця перед Великоднем - авт.) ми готові пропустити електропоїзд від Конотопа до Ворожби на другу Курську колію… І у зворотному напрямку назад, звичайно… Завдання, яке поставив нам начальник залізниці, ми виконали».

    Система інтервального регулювання постійно розвивалася, і на сьогодні найбільш досконалим у широкій практиці є автоматичне блокування. При автоматичному блокуванні перегони діляться на блок-дільниці автоматично діючими прохідними світлофорами.

    Електрифікація дільниці Конотоп - Ворожба велася швидкими темпами: більше ста кілометрів впродовж п’яти місяців. Енергетики перед початком комплексу робіт говорили, що на такий обсяг потрібен щонайменше рік роботи. І бажано теплу пору. А тут уже зима надходила. Сподівалися, що вона буде теплою й малосніжною. Та вийшло навпаки. Погода не вельми сприяла роботі на лінії.

    Але ще до морозів колектив дистанції сигналізації та зв’язку встиг виконати велику частку робіт. Обходилися власними силами поки дозволяли ресурси і було пальне. Скрутно стало на початку лютого, і підприємство, за словами Валерія Лазнюка, по-просило допомоги. Приїхали бригади спеціалістів із Житомирської дистанції (очолив її Юрій Ботвин), із Ніжинської (керував Микола Косовець), із Коростеня (керівник Микола Ярошевич) й Вінниці (керівник Олександр Розгонюк). Також підтримав Конотопський вузол - була сформована «команда копачів» для прокладання траншеї по станції Путивль. По глибокому снігу, настільки глибокому, що до сигнальних точок не могли дістатися автомобілі на базі армійського всюдихода ГАЗ-66, розчищали дорогу вздовж колій бульдозери колійної машинної станції і відбудовного поїзда. Служба сигналізації і зв’язку «кинула» на дільницю незадіяне обладнання й матеріали. Власне, ця електрифікація - приклад злагодженої роботи, взаємопідтримки і взаємодопомоги.

    Чомусь здавалося, що поставити світлофори, шафи, підвести до них кабелі буде найбільш складним для фахівців із СЦБ. Що найнапруженіший момент уже подолано. Та помилявся. Телефоную раз - начальник Валерій Лазнюк у Кошарах, удруге - знову там. Нагадаю: станція Кошари - між Путивлем і Ворожбою. Маленька й непримітна. Тоді чому така увага до неї?

    Відповідь одержую зі слів самого Лазнюка:

    - Автоблокування - це не вся проблема. Якщо, наприклад, на перегоні ми цим займаємося впродовж місяця, то два чи три місяці потім - станцією. Щоб «врізатися», не порушивши ритму перевезень, щоб довести автоматику до ідеалу, узгодити з ПТЕ тощо. А в Кошарах бригада з Житомира зробила свою справу й поїхала, а далі вже ми…

    В. Лазнюк порекомендував побувати в Путивлі. Там якраз Віталій Неграш займається подібною роботою.

    Віталій Неграш, як сказала б моя внучка, - це круто. Начальник дільниці від Зернового до Алтинівки, потомствений есцебіст, високласний спеціаліст, у позаминулому році його дільницю відзначено в галузевому змаганні.

    Проте чогось особливого, неспокійного і напруженого на станції не було. Її всі жінки, очолювані начальником, почесною залізничницею Надією

    Куцан, підбілювали краї платформ, хоча суботник не оголошувався, а весняний об’їзд буде через тиждень. «Так Великдень же, - пояснює Надія Талимонівна. - Хочемо, щоб було красиво».

    У релейній, крім Неграша, зустрічаю Романа Коломійця, керівника групи надійності, електромеханіків Олександра Матвієнка, Олексія Часового, інших хлопців, мимоволі відзначивши, що всі вони зовсім молоді. Поки Віталій Неграш зайнятий справами, одержую можливість спостерігати.

    Клацають реле, короткими фразами перемовляються електромеханіки - тут усі один одного розуміють із півслова.

    У Путивлі, пояснював Віталій Неграш, працюють уже тиждень - завершують монтажні роботи, які залишилися після пуску автоблокування на парній колії перегонів Путійська - Путивль та Путивль - Кошари.

    Недавній випускник академії, старший електромеханік Максим Єрмошенко, який відповідає за СЦБ від 7 по 67 кілометр дільниці Конотоп - Ворожба, багато-слівніший:

    - Робили все зимою, але хлопці постаралися. Походив, подивився - добре все зроблено. Чесне слово, навіть не сподівалися… А для мене все це - дійсно серйозна школа…

    Процес налагодження системи автоблокування тим часом триває. Віталій Неграш з електромеханіком Олексієм Часовим уточнюють хід процесів, передбачених схемою, перевіряють на стативі. В результаті Олексій береться за паяльник: потрібно дещо виправити, а Неграш виходить до кімнати чергового по станції. Для мене ж є нагода почути думку залізничників Путивля про роботу фахівців із СЦБ. На зміні - Леонід Ткачов. Він поступається місцем за пультом Віталію і говорить, що поїзди йдуть за графіком, все працює. Нормально, словом, порядок. Ще б пак, дільницю Неграша визнано кращою серед інших якраз за запровадження автоблокування. Вони виконували всю роботу власноруч. Та плюс професіоналізм групи надійності Романа Коломійця.

    …Перед поїздкою до Путивля я цікавився у Валерія Лазнюка, хто найбільш відзначився на цих роботах. Серед перших керівник підприємства назвав прізвища досвідчених старших електромеханіків із дільниці Неграша - Миколу Гена (ст. Хутір Михайлівський), Віктора Кірієнка (ст. Янпіль) і Сергія Чигринця (ст. Кролевець). Далі - групу Коломійця та «молодого», проте вправного старшого електромеханіка Дмитра Рудицького (ст. Вирівка).

    До пуску першої електрички з Києва на Ворожбу залишаються лічені дні. Тільки з перегонів ні енергетики, ні спеціалісти дистанції сигналізації не йдуть. Як висловився Валерій Лазнюк, працюють на перспективу. А це запровадження автоблокування непарної колії від Дубов’язівки до Путивля (автоблокування непарної колії Дубов’язівка - Конотоп, щоб розвантажити основну станцію дирекції, уже зроблено - авт.). Шлях до еталону непростий.

    Енергетики ставлять опори вже й попід непарною колією.


    Примітка. Автоматичне блокування - це складова системи інтервального регулювання руху поїздів. Раніше, на перших залізницях, вона здійснювалася за таким принципом - поїзди одного напрямку на перегін випускалися через певний інтервал часу. За відсутності зв’язку між станціями зупинка чи затримка першого могли спричинити зіткнення його із наступним.

    Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05