РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 14 (9 квітня 2010) 

  • До конференції трудового колективу Південно-Західної залізниці про виконання у 2009 році зобов’язань Дорожнього колективного договору

    Підсумки для майбутнього

    Із доповіді начальника залізниці О.М. КРИВОПІШИНА

    Залізниця, працюючи в складних умовах економічної кризи, поступово із місяця в місяць нарощувала обсяги перевезень та вантажної роботи і в ІV-му кварталі досягла рівня минулорічних основних показників експлуатаційної роботи. Разом з тим відставання від планових завдань та від рівня попереднього року подолати до кінця року з окремих показників не вдалося.

    Річний план загального обсягу відправлення вантажів за 2009 р. залізниця виконала на 91,7%. Недовиконання допущене переважно у сфері відправлення будівельних вантажів (на 2737,2 тис. тонн).

    Породове навантаження згідно з місячними планами виконано на 106%.

    До рівня минулого року відправлення вантажів виконано на 74,9 % або менше на 8711,3 тис. тонн.

    Перевезено у 2009 р. 92353,6 тис. тонн вантажів при плані 108389 тис. тонн, або на 14,8% нижче плану. Обсяг перевезень вантажів до плану в усіх видах сполучень не виконано, крім експорту.

    До рівня минулого року відбулося зменшення обсягів перевезень на 39,9 млн. тонн (на 30,1%).

    Ні для кого не є секретом: названі результати виникли як слідство прояву рецесивних процесів у економіці більшості країн світу, що пов’язані між собою мережею глобальних ринків товарів, послуг та фінансів, учасником яких є Україна, а також її найближчі країни СНД. Останні мають вплив на формування вантажних і пасажирських потоків, які транспортуються територією нашої держави.

    У 2009 р. вантажообіг залізницею виконано на 86,8% до плану та зменшено до рівня минулого року на 28,5%, що складає 37750 млн. т-км. Недовиконання до плану складає 5750 млн. т-км, а до рівня минулого року зменшення на 15026 млн. т-км. Вантажообіг невиконано також за всіма видами сполучень, крім експорту, де відбулося збільшення до плану на 33,8%, але зниження на 12,8% - до рівня минулого року. Основною причиною падіння обсягів перевезень на залізниці стало зменшення надходження та прослідування транзитного вантажу.

    За 2009 р. усього перевезено пасажирів 150589,5 тис. чол., що нижче плану на 3,0%, звіту минулого року - на 5,3%. Зменшення відбулося за всіма видами сполучень.

    Динаміка основних об’ємних показників свідчить: залізницею недовиконано плановий обсяг приведеної продукції. При плані 65958,0 млн. прив. т-км виконання складає 57052,1 млн. прив. т-км, або 86,5%. До рівня 2008 р. обсяг приведеної продукції зменшено на 18025,3 млн. прив. т-км (на 24%). Обсяг приведеної продукції не виконали всі дирекції як до плану, так і до рівня минулого року.

    Факт: фінансовий результат від основної діяльності оподаткування прибутковий та становить 263564 тис. грн.

    Середньодобова продуктивність вантажного вагона за 2009 р. виконана до плану на 129,7% і зменшилась до рівня минулого року на 13,6%. Середньодобову продуктивність вантажного вагона виконали всі дирекції залізниці.

    Динаміка вантажообороту свідчить про поступове подолання кризисних явищ у вантажній роботі.

    Обіг вантажного вагона за 2009 р. у порівнянні з планом виконано на 95,4%. Норму по обігу вагона виконали Київська, Козятинська та Конотопська дирекції. Завдяки перегляду ідеології гарантування навантаження на залізниці, в основі якої стала зміна відношення керівників дирекцій та начальників вантажних станцій до забезпечення навантаження так званих немасових вантажів. Будь-яка промислова продукція, що пред’являлася до перевезень, ставала для нас стратегічним вантажем.

    Простій вагона на одній технічній станції завищено на 0,82 години. Всі дирекції залізниці завищили норму простою вагона, крім Козятинської та Конотопської дирекцій.

    До відповідного періоду минулого року простій транзитних вагонів зріс на всіх дирекціях. У цілому по залізниці збільшення часу простою транзитних вагонів на технічній станції досягло 1,68 години.

    Простій вагона під однією вантажною операцією за 2009 р. завищено до плану на 0,89 години. Не виконали норму простою під вантажною операцією Козятинська та Конотопська дирекції.

    Показник дільничної швидкості виконано до плану на 108,0%. Він складає 47,1 км/год.

    Технічна швидкість перевиконана на 2,8 км/год. і склала 51,8 км/год.

    Значно покращився в порівнянні з минулим роком графік руху поїздів.

    За 2009 рік відправлено вантажних поїздів за розкладом - 100,0%, прослідування вантажних поїздів за розкладом склало 99,5%.

    Відправлення пасажирських поїздів за розкладом - 99,6%, прослідування пасажирських поїздів - 99,3%.

    Виконання середньодобової продуктивності локомотива за 2009 р. склало 1895 тис. т-км брутто, або 113,5% до плану.

    Середню вагу вантажного поїзда перевиконано до плану на 231 тонну.

    Річним планом на 2009 р. було передбачено освоєння капітальних інвестицій на суму 2014,8 млн. грн. Виконано робіт на суму 2135,8 (106%), у т.ч. власними силами - 2037,4 млн. грн., централізовано - 98,4 млн. грн.

    Продовжується будівництво залізнично-автомобільного мостового переходу через Дніпро в Києві. Тут виконано робіт на суму 1284 млн. грн. (189,8% до плану), у т. ч. комплекс будівельно-монтажних робіт по спорудженню об’єктів першого пускового комплексу першої черги будівництва. Наближаються до завершення роботи по будівництву залізничної частини мостового переходу. Продовжуються роботи із спорудження автодорожніх естакад правобережних та лівобережних автомобільних підходів.

    Спрямовувалися кошти і для оновлення основних фондів. Придбано для колійного господарства планувальник баласту та механізований опоряджувальний комплекс.

    Проведено заходів з модернізації на суму 519,9 млн. грн., у т. ч. 1360 од. рухомого складу, 97 км колії, технічних засобів на суму 19,4 млн. грн.

    Придбано по механізмах та обладнанню: сміттєспалювач для пасажирського господарства, медичне обладнання для МЦРЗ у м. Хмільник.

    Освоєно 3,7 млн. грн. по розробках ПКТБ і забезпеченню ліцензійнної діяльності залізниці з інформатизації.

    Продовжувалась реконструкція Медичного центру реабілітації залізничників (м. Хмільник), дитячого оздоровчого табору «Променистий» (м. Євпаторія), пансіонату «Світязянка» (м. Трускавець), дитячого оздоровчого табору «Дубки».

    Продуктивність праці по залізниці становить 1364,3 тис. приведених т-км на 1 працівника, що нижче запланованого рівня на 9%.

    До звіту 2008 р. продуктивність праці знижено на 18,9%.

    Темпи зниження продуктивності праці до плану та звіту 2008 р. нижче темпів зниження обсягів приведеної продукції відповідно на 4,5% та на 5,1% у зв’язку зі зменшенням чисельності по перевезеннях.

    У зв’язку з падінням обсягу перевезень планове завдання з продуктивності праці не виконала жодна дирекція. До звіту 2008 р. продуктивність праці також знижена по всіх дирекціях.

    Середньооблікова чисельність працівників звичайної діяльності залізниці за 2009 р. становить 65349 осіб, середньомісячна заробітна плата при плані 2557,7 грн. становить 2593,2 грн., тобто зросла на 35,6 грн. (на 1,4%), до рівня минулого року зростання склало - 2,3%.

    У 2009 р. на залізниці допущено 173 транспортні події, в тому числі 3 серйозних інциденти, 106 інцидентів та 64 порушення в поїзній та маневровій роботі.

    За 2008 р. було допущено 174 транспортні події, в числі яких 9 серйозних інцидентів, 107 інцидентів та 58 порушень.

    Два серйозних інциденти допущено в локомотивному господарстві, один - у господарстві приміських перевезень.

    На жаль, найбільшу кількість транспортних подій допустили в локомотивному господарстві - 61 випадок або 35,2%; у вагонному господарстві - 43 (24,8%); у господарстві колії - 28 (16,2%); у господарстві приміських пасажирських перевезень - 15 (8,6%); у господарстві електропостачання - 9 (5,2%); у комерційному господарстві - 4 (2,3%); у пасажирському господарстві - 6 випадків (3,5%); у господарстві перевезень - 4 випадки (2,3%); у господарстві сигналізації та зв’язку - 3 випадки (1,7%).

    Із 173 транспортних подій збитки нанесено у 31 випадку, що склали 53,1 тис. грн., відшкодовано 50,0 тис. грн. (94,2%). Збитки по всіх господарствах, крім господарства приміських пасажирських перевезень, відшкодовано повністю. У порівнянні з минулим роком збитки зменшились на 78% (244,3 тис. грн.).

    У 2009 р. на залізниці травмовано 23 працівника, в т.ч. у п’ятьох випадках із смертельним наслідком. При зменшенні загального травматизму проти попереднього року на 13 випадків, стан зі смертельним травматизмом залишився майже на рівні - зменшився на 1 випадок.

    На превеликий жаль, незадовільний стан з виробничим травматизмом залишається в службі колії, де травмовано 12 працівників, або 52,1% від загальної кількості травмованих. Збільшили кількість нещасних випадків у господарствах локомотивному та електропостачання і в Коростенській дирекції.

    Всього залізницею на вирішення питань з охорони праці витрачено 41 019,8 тис. грн., що складає 109% до рівня 2008 р., у т. ч.:

    - на приведення основних фондів у відповідність до вимог охорони праці - 10531,7 тис. грн.;

    - на усунення впливу на працівників небезпечних і шкідливих виробничих факторів на робочих місцях - 684,7 тис. грн.;

    - на атестацію робочих місць за умовами праці - 229,9 тис. грн.;

    - на оснащення кабінетів охорони праці, придбання нормативно-правової документації, літератури, відеофільмів, програмних продуктів з питань охорони праці - 184,6 тис. грн.;

    - на проведення навчання з охорони праці - 289,7 тис. грн.;

    - на забезпечення спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту - 12085,6 тис. грн.;

    - на забезпечення мийними засобами - 835,6 тис. грн.;

    - на надання молока чи рівноцінних харчових продуктів та спецхарчування - 1285 тис. грн.;

    - на проведення обов’язкових медоглядів - 10006,9 тис. грн.;

    - на інші витрати з питань охорони праці - 4886,2 тис. грн.

    Досить важливим напрямком у житті магістралі є діяльність воєнізованої охорони залізниці з точки зору проведення профілактичних заходів. Останні спрямовано на запобігання ходінню сторонніх осіб на території об’єктів з підвищеною небезпекою, якими є залізничні колії. Протягом 2009 р. за перебування у невстановлених місцях затримано 4159 порушників, на яких накладено штрафи на суму 38,1 тис. грн.

    У результаті проведення оперативно-профілактичних заходів, спрямованих на забезпечення збереження майна та матеріальних цінностей підприємств, впродовж 2009 р. попереджено та розкрито 164 випадки крадіжок матеріальних цінностей та вантажів, затримано 216 осіб, не допущено збитків залізниці на суму 412,8 тис. грн.

    Протягом року на залізниці зареєстровано 5 пожеж, збитки від яких склали: 38,4 тис. грн. - прямі, 150,3 тис. грн. - побічні. Однак, врятовано матеріальних цінностей на суму 3289,1 тис. грн.

    Упродовж 2009 р. виконано 33 пункти заходів щодо плану впровадження нової техніки та прогресивних технологій. З економічним ефектом 38,5 тис. грн. (91,7%).

    З метою підвищення надійності та безпеки руху поїздів впроваджено по господарствах:

    - сигналізації та зв’язку - мікропроцесорну систему диспетчерської централізації типу «КАСКАД» на станціях Бориспіль, Кононівка, Мар’янівка;

    - електропостачання - апаратура захисту фідерів контактної мережі типу МРЗС-05-06 на тягових підстанціях Жмеринка, Фастів, Миронівка;

    - колії - механізований опоряджувальний комплекс та кран КПБ-12,5У для складання колійної решітки;

    - приміських пасажирських перевезень - вібраційно-діагностичний комплекс «Спектр-07» для перевірки зубчатих передач та підшипникових вузлів і компенсуючий пристрій реактивної енергії в моторвагонному депо Фастів;

    - пасажирського - верстат точильно-шліфувальний, обладнання для ультразвукової дефектоскопії колісних пар, дефектоскоп для проведення неруйнівного контролю колісних пар.

    Варто наголосити і на тому, що протягом усього періоду роботи на залізничному транспорті працівнику забезпечується необхідний рівень професійної підготовки. У 2009 р. при річному плані підготовки кадрів масових професій 1500 осіб - пройшли підготовку 1632 робітники (108,8%), у тому числі в Центрі професійного розвитку персоналу при плані 923 - отримали професію 1183 робітника (128,2%).

    При річному плані підвищення кваліфікації кадрів масових професій 5000 робітників пройшли підвищення кваліфікації 5692 (113,8%), у тому числі при плані 1933 робітника підвищили кваліфікацію на виробничо-технічних курсах 3042 робітники (157,4%).

    Річний план передбачав підвищення кваліфікації керівників та спеціалістів у кількості 247 осіб. Курси підвищення кваліфікації у вищих навчальних закладах ІІІ-IV рівнів акредитації пройшли 248 осіб, що складає 100,4%.

    При річному плані підвищення кваліфікації керівників середньої ланки 186 осіб підвищили кваліфікацію на курсах у технікумах залізничного транспорту 196 осіб, що складає 105,4%, також у тематичних короткотермінових семінарах взяли участь 3 230 керівників та спеціалістів.

    З метою якісного кадрового забезпечення та сприяння у справі набуття вищої освіти учнівською молоддю здійснювалась оплата за навчання у вищих навчальних закладах працівників залізниці та їхніх дітей, які набувають спеціальність, необхідну для залізниці. Комісією залізниці з розгляду питань про оплату підготовки фахівців для залізничного транспорту прийнято рішення: оплатити навчання 59 осіб на суму 293,2 тис. грн., у тому числі:

    - 6 осіб - діти працівників залізниці (денна форма навчання);

    - 53 особи - працівники залізниці (заочна форма навчання).

    Також надавалась безпроцентна цільова позика на оплату за навчання 7 працівникам залізниці на загальну суму 39,1 тисяч гривень.

    Отримували винагороду громадські інспектори з безпеки руху поїздів. У 2009 р. за сумлінну працю було заохочено 49 осіб на суму 20,8 тис. грн. та 6 осіб нагороджено відзнаками Південно-Західної залізниці.

    Надавались соціальні пільги сім’ям із дітьми та працюючим жінкам при народженні, усиновленні дитини відповідно до чинного законодавства та додатково надавалась матеріальна допомога працівникам залізниці в розмірі трьох середньомісячних заробітків. Жінкам згідно з їх заявами надавалась можливість роботи за гнучким графіком.

    Протягом року за рішенням відповідної комісії залізниці оплачувались підрозділами залізниці рахунки медичних закладів із переліком ліків, які були використані при лікуванні тяжкохворих та прооперованих працівників залізниці.

    Надавалась всебічна допомога сім’ям залізничників в організації ритуалу поховання працівників залізниці та відповідно одноразова допомога сім’ям у розмірі трьох місячних окладів померлого працівника. А також у розмірі двох мінімальних заробітних плат працівнику залізниці у разі смерті його рідних по крові та шлюбу, пенсіонеру-залізничнику - у разі смерті його дружини або чоловіка, а також сім’ї пенсіонера-залізничника у разі його смерті.

    Працівникам залізниці надавалось право на додаткову оплачувану відпустку тривалістю п’ять календарних днів у разі вступу до шлюбу та смерті рідних. При вступі у шлюб працівникам залізниці виплачувалась за їх заявами матеріальна допомога в розмірі місячного посадового окладу (тарифної ставки).

    За поданнями начальників служб за бездоганну сумлінну працю з нагоди ювілеїв та досягнення пенсійного віку працівникам залізниці виплачувалась грошова винагорода в розмірі місячного посадового окладу.

    У 2009 р. державними нагородами відзначено два працівники залізниці, кожному виплачено одноразову грошову винагороду в розмірі 3500 гривень.

    Урядовими нагородами відзначено 68 працівників залізниці, у т.ч.: Почесною грамотою Кабінету Міністрів України - 14 осіб, з виплатою грошової винагороди в розмірі 3000 грн.; годинником від Кабінету Міністрів України - 8 осіб, знаком «Почесний працівник транспорту України» - 23 особи з одноразовою виплатою грошової винагороди в розмірі 2500 грн.; подякою міністра транспорту - 23 особи, з виплатою грошової винагороди в розмірі 1500 грн.

    Знаком «Почесний залізничник» нагороджено 18 працівників з виплатою грошової винагороди в розмірі 2500 грн.

    Дорожніми відзнаками нагороджено 440 працівників. А саме: знаком «За доблесну працю на Південно-Західній залізниці» - 98 осіб, з виплатою грошової винагороди в розмірі 2000 грн.; медаллю Південно-Західної залізниці «Кращому працівнику» - 73 особи, з виплатою грошової винагороди в розмірі 1500 грн.; знаком «За сприяння розвитку Південно-Західної залізниці» - 29 осіб, з виплатою грошової винагороди в розмірі 2000 грн.; знаком «Відмінник Південно-Західної залізниці» - 74 особи, з виплатою грошової винагороди в розмірі 1200 грн.; Почесною грамотою Південно-Західної залізниці - 113 осіб, з виплатою грошової винагороди в розмірі 1000 грн.

    При звільненні працівників уперше (у зв’язку з виходом на пенсію за власним бажанням), протягом року їм виплачувалась одноразова допомога - до п’яти середньомісячних заробітків та додаткова матеріальна допомога до п’яти середньомісячних заробітків у залежності від стажу роботи у галузі, якщо працівник звільнявся за власним бажанням у зв’язку з виходом на пенсію протягом двох місяців після настання цього права.

    Непрацюючим пенсіонерам, які тривалий час працювали на залізниці, відповідно до їхніх заяв, надавалась матеріальна допомога при оплаті рахунків за лікування у випадках тяжких захворювань та з метою протезування. За 12 місяців п. р. надано матеріальної допомоги на пільги ветеранам-залізничникам відповідно до зобов’язань колективного договору залізниці на суму 13392,1 тис. грн.

    Впродовж року непрацюючі пенсіонери-залізничники мали змогу добровільно страхуватись в СК «Інтер-Експрес», 30120 непрацюючих пенсіонерів залізниці мають змогу двічі на рік безкоштовно лікуватися у відомчих медичних закладах залізниці, за них проведено фінансування на добровільне медичне страхування у сумі 3112,0 тис. грн.

    За заявами працівників та пенсіонерів-залізничників упродовж року надавалась матеріальна допомога для ремонту житла, яке було пошкоджене від пожежі або повені.

    Щорічно на залізниці проводиться День донора. За довідками ДСПК і особистими заявами працівників, які брали активну участь у здачі крові, виплачувалась грошова винагорода в розмірі 150 грн. кожному донору.

    У санаторіях-профілакторіях залізниці (Козятин, Жмеринка) у 2009 р. оздоровилося 996 працівників залізниці та членів їхніх сімей.

    До мережі оздоровчих закладів залізниці належать п’ять баз відпочинку, два санаторії-профілакторії, три оздоровчих дитячих табори, два пансіонати і Медичний центр реабілітації залізничників (м. Хмільник). У 2009 р. у відомчих оздоровчих закладах залізниці відпочило та оздоровилось 10786 осіб, у т.ч. 6135 дітей залізничників.

    Хочу відзначити, що у ці непрості часи основним завданням колективу залізниці є виконання свого призначення у перевезенні пасажирів і вантажів при безумовному дотриманні безпеки та надійності і збереженні професійного кадрового складу залізничників сталевої магістралі.

    При належній творчій ініціативі, за умов постійного пошуку нестандартних шляхів вирішення давно назрівших проблем, винахідливості, господарської розпорядливості багато можна досягти власними силами. І це може стосуватися не лише процесу заробляння коштів, а й того, наскільки вони ефективно витрачаються.


    Мета - стабільність і соціальне партнерство

    Із доповіді голови Дорпрофсожу А.О. ФУРСИ


    Дорожня профспілкова організація Південно-Західної залізниці (Дорпрофсож) спільно з адміністрацією залізниці протягом 2009 р. займалась вирішенням питань, пов’язаних з практичною реалізацією соціально-економічних пільг і гарантій щодо працівників залізниці та інших категорій осіб, на яких розповсюджується дорожній колективний договір.

    У звітному періоді Дорпрофсож виконував прийняті на себе в колективному договорі зобов’язання та здійснював відповідно до законодавства контроль за виконанням адміністрацією норм цього договору.

    Виконання сторонами зобов’язань щодо дорожнього колективного договору, підтримка завдяки цьому рівня соціального захисту залізничників забезпечили умови соціальної стабільності в трудових колективах.

    Увага до потреб працівників сприяла їхній мобілізації з метою досягнення в складних економічних умовах певних результатів задля виконання виробничих завдань.

    У зв’язку із зменшенням, наголошую, не з вини залізниці, обсягів робіт у звітному періоді не вдалося розширити пакет соціальних пільг і гарантій, передбачених дорожнім колдоговором. У той же час, на забезпечення витрат, пов’язаних з фінансуванням існуючих норм колективного договору, наданням залізничникам відповідних пільг і гарантій, залізницею було направлено 173 млн. грн.

    Протягом року Дорпрофсож здійснював роботу з організації в підрозділах залізниці громадського контролю за виконанням адміністрацією зобов’язань по колдоговору з питань оплати праці, робочого часу і часу відпочинку, забезпечення зайнятості, створення безпечних і безаварійних умов праці.

    Падіння обсягів роботи у 2009 р. негативно вплинуло на розмір заробітної плати працівників, виконання умов трудових договорів. У таких складних умовах працівники з розумінням ситуації підтримували дії адміністрації з метою подолання наслідків зниження об’ємів перевезень. При цьому колектив спрямовував дії на виконання виробничих завдань, підвищення ефективності і якості своєї праці, дотримання трудової дисципліни, раціонального використання матеріальних ресурсів. У цілому ними виконані зобов’язання розділу «Трудові відносини».

    Для надання працівникам консультацій та пояснень щодо діючих нормативних актів з питань оплати праці, розрахунків різних виплат, допомоги сім’ям з дітьми, а також допомоги при розгляді трудових та інших конфліктів на станціях, залізничних вузлах і в структурних підрозділах проведено 43 заходи під назвою «День трудового права». Вони супроводжувалися лекціями і бесідами з питань законодавства про працю і сприяли підвищенню правових знань працівників залізниці та зменшенню кількості випадків порушень їхніх трудових прав з боку посадових осіб.

    Дорпрофсож, територіальні і первинні комітети профспілки залізничників і транспортних будівельників протягом року відслідковували стан справ за дотриманням адміністрацією індивідуальних і колективних інтересів залізничників. Було підготовлено і розглянуто профкомами всіх рівнів 69 питань. У тому числі проблеми обговорювалися на засіданні президії дорожнього комітету. Серед актуальних назвемо наступні:

    - про попередні підсумки огляду-конкурсу на кращу профспілкову організацію щодо громадського контролю за використанням робочого часу за 2008 р.;

    - про заходи Дорпрофсожу у рамках оголошеного у 2009 р. Міжнародною федерацією транспортників у рамках міжнародної акції «Всесвітній день дій профспілок за гідну працю»;

    - про погодження норм допоміжного часу, підготовчо-заключних дій і регламентованих технологічних перерв для локомотивних бригад на термін дії графіка руху поїздів 2009-2010 рр.;

    - про дотримання законодавства про працю в Київській дирекції залізничних перевезень при забезпеченні трудової дисципліни;

    - про дотримання норм розділу «Трудовий договір» КЗпП України в структурних підрозділах Козятинської дирекції залізничних перевезень тощо.

    Це сприяло забезпеченню надання працівникам залізниці відповідних пільг, гарантій та захисту їхніх трудових прав.

    Протягом року Дорпрофсож контролював додержання адміністрацією умов колективного договору і трудового законодавства при проведенні реорганізації, змін у структурі залізниці. Зверталася увага на забезпечення трудових прав працівників, робочі місця яких підлягали скороченню, на зменшення для них негативних наслідків через такі скорочення. У результаті проведених консультацій з керівництвом галузевих служб комерційної роботи та маркетингу, вагонного господарства, будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд було попереджено порушення трудових прав працівників при плануванні та здійсненні вказаних заходів.

    При проведенні переговорів з адміністрацією щодо прийняття положень і наказів, які стосуються соціально-економічних прав працівників, Дорпрофсож також контролював їх правомірність. Так було відмовлено галузевій пасажирській службі у погодженні «Положення про комісію з розгляду матеріалів та прийняття рішення про продовження терміну дії контрактів, які укладено з провідниками пасажирських вагонів та начальниками пасажирських поїздів згідно з проектом наказу Укрзалізниці «Про організацію роботи поїзних бригад пасажирських поїздів».

    Оплата праці працівників залізниці здійснювалась відповідно до розділу III колективного договору залізниці згідно з «Положенням про умови оплати праці працівників залізничного транспорту України», яке є невід’ємною частиною колективного договору.

    З наведених вище причин у звітному періоді тарифні ставки та посадові оклади працівників підвищувалися лише двічі та було збільшено лише на 8,2% (на 3% - з 01.04.09 р.; на 5% - з 01.12.09 р.).

    Розмір премії за виконання основних виробничих показників (додаткова заробітна плата) на залізниці в середньому за рік склав 13% до розміру основної заробітної плати, що на 6,4% нижче рівня 2008 року. Це свідчить як про втрату цим видом преміювання мотиваційного ефекту при впливі на працівників з метою підвищення їх зацікавленості у виконанні планових показників, так і про невиконання у повному обсязі п.п. 3.8 та 3.2.4 колективного договору.

    Через це середньомісячна заробітна плата підвищилась лише на 2,3% у порівнянні з 2008 р. і склала 2593,2 грн.

    Індексацію грошових доходів працівникам у минулому році було проведено за січень, лютий, березень, серпень, вересень та жовтень. Але оскільки індексації підлягають грошові доходи населення лише у межах прожиткового мінімуму, цей захід суттєво не вплинув на споживчу спроможність заробітної плати.

    На рівень заробітної плати негативно вплинуло і те, що при середньомісячній нормі 167 год. фактично в середньому кожним працівником відпрацьовано 131,3 год.

    У деяких структурних підрозділах заробітна плата впродовж звітного періода виплачувалася з порушенням строку остаточного розрахунку, визначеного п. 3.7 дорожнього колдоговору.

    Мали місце випадки невиплати матеріальної допомоги на оздоровлення, встановлених колдоговором доплат і надбавок, зарплати за дні знаходження у відпустці.

    Для привернення уваги адміністрації до вирішення проблем, пов’язаних з організацією і оплатою праці, Дорпрофсожем у вересні було проведено заходи в рамках міжнародної акції «Всесвітній день дій профспілок за гідну працю», яка проводилась Міжнародною федерацією транспортників.

    У рамках цієї акції теркомами профспілки організовано та проведено дні трудового права на Ніжинському та Вінницькому залізничних вузлах, семінар з профактивом вузла ст. Щорс. У трудових колективах було проведено інформаційні наради, збори, ділові зустрічі працівників з адміністрацією та профактивом. Правовими інспекторами праці перевірено структурні підрозділи залізниці з питань дотримання Правил внутрішнього трудового розпорядку, процедури застосування підсумованого обліку робочого часу, обліку надурочних годин, порядку залучення працівників до роботи у вихідний день. Виявлені в ході акції порушення і недоліки з вказаних напрямків роботи адміністрацією в основному усунуто.

    Правова інспекція праці Дорпрофсожу згідно з п. 9.8 колдоговору у 2009 р. займалась правовим забезпеченням одного з основних завдань профспілки - здійснення громадського контролю за дотриманням адміністрацією законодавства про працю та норм колективних договорів. Мета - сприяти профспілковому активу в здійсненні ними вказаних функцій.

    Проведено перевірки на 180 підприємствах, в організаціях та установах, при цьому виявлено 2330 випадків порушень законодавства і норм, що містяться у колективних договорах. За вимогами правових інспекторів праці працівникам повернуто незаконно утримані чи недоплачені кошти на суму 3,6 млн. гривень. Скасовано 102 незаконно виданих накази про притягнення працівників до відповідальності, поновлено на роботі шістьох незаконно звільнених залізничників.

    Протягом звітного періоду всі підприємства та підрозділи залізниці перебували під постійною увагою з боку дорожнього комітету, технічної інспекції праці Дорпрофсожу та представників профспілки з охорони праці щодо виконання зобов’язань розділу «Поліпшення умов і охорони праці».

    Впродовж 2009 р. для вирішення проблем з охорони праці та покращення умов праці і побуту залізничників витрачено понад 41,0 млн. грн.

    Згідно з наміченими планами продовжувалися роботи з метою приведення до належного стану санітарно-побутових приміщень підприємств, будинків та кімнат відпочинку локомотивних бригад, кімнат для прийняття їжі, їдалень, кімнат для сушіння спецодягу, спецвзуття та інші заходи.

    Стан справ на залізниці свідчить про деяке покращення у сфері охорони праці. Так, у 2009 р. на залізниці допущено 23 випадки виробничого травматизму при 36 випадках у 2008 р.

    Разом з тим за звітний період сталося п’ять випадків травматизму зі смертельним наслідком проти шести в 2008 р.

    Найбільше випадків виробничого травматизму - на підприємствах служби колії - 12, у тому числі по одному зі смертельним й інвалідним наслідками та три групових випадки. Три смертельні випадки сталися також у галузевій службі електропостачання та один на станції Коростень. Випадки виробничого травматизму, що призвело до інвалідності, мали місце в Жмеринській дирекції залізничних перевезень.

    Констатую: абсолютна більшість нещасних випадків сталася внаслідок особистої необережності з боку потерпілих, через порушення ними вимог інструкцій охорони праці та невиконання технологічного процесу, через нехтування посадовими обов’язками з боку керівників середньої ланки.

    У структурних підрозділах залізниці в минулому році мали місце 15 випадків смерті на робочому місці, що на п’ять випадків більше, ніж у 2008 р.

    Протягом 2009 р. технічною інспекцією та представниками теркому перевірено 78 підприємств, 8 з них - разом з органами державного нагляду та службою охорони праці залізниці. У такому разі виявлено 196 порушень нормативних актів з охорони праці. Керівникам структурних підрозділів направлено 40 подань щодо усунення виявлених порушень. Особлива увага приділялась підприємствам та підрозділам, де мали місце випадки виробничого травматизму.

    На засіданнях президії Дорпрофсожу та теркомів розглянуто 19 питань з охорони праці, покращення побутових умов для працюючих жінок, приведення до належного стану санітарно-побутових приміщень, будинків та кімнат відпочинку локомотивних бригад, забезпечення працюючих спецодягом та спецвзуттям, виконання угод із забезпечення охорони праці тощо.

    Протягом 2009 р. разом зі службою охорони праці проведено 9 семінарів з навчання та перевірки знань у 412 командирів виробництва, в тому числі з охорони праці - 198 осіб, з правил котлонагляду - 110 осіб, з електробезпеки - 104 особи.

    Одним із головних напрямків роботи дорожнього комітету профспілки у 2009 р., як і у попередні роки, було і залишається організація оздоровлення працівників і членів їхніх сімей. Питання оздоровлення працівників залізниці має не тільки важливе соціальне, а й економічне значення. Захворюваність з тимчасовою втратою працездатності працівників залізниці в 2009 р. дещо знизилась у порівнянні з 2008 р. та становить 79,6 (у 2008 р. - 81,5) випадки на 100 працюючих та 888,9 (у 2008 р. - 907,9) дні на 100 працюючих. Тобто, кожний працівник залізниці в минулому році хворів у середньому впродовж дев’яти днів. За минулий рік на виплату допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності (перші п’ять днів) залізниця витратила понад 36,8 млн. грн., що на 2,2 млн. грн. перевищило витрати 2008 р.

    Виконуючи зобов’язання колективного договору з оздоровлення залізничників та членів їхніх сімей, завдяки взаємодії з адміністрацією залізниці минулого року було оздоровлено 10786 працівників залізниці та членів їхніх сімей, у тому числі в пансіонаті «Променистий» оздоровлено 3500 осіб. Значний внесок в оздоровлення працівників залізниці вніс в 2009 р. МЦРЗ «Хмільник», в якому на пільгових умовах пролікувалося 1798 залізничників. А в санаторіях-профілакторіях ст. Жмеринка та ст. Козятин оздоровлено 996 залізничників.

    У минулому році 459 працівників залізниці отримали санаторне лікування та оздоровлення в пансіонатах і санаторіях у Трускавці, Кончі-Заспі та в Закарпатті.

    У літній оздоровчий сезон 2009 р. оздоровлено 6135 дітей працівників залізниці, у тому числі 1497 дітей - за кошти профбюджету та Фонду соціального страхування. Влітку функціонували три дитячі оздоровчі табори, на Жмеринській і Конотопській дирекціях, і пансіонат «Променистий». Там відпочили 3399 дітей залізничників, у тому числі: у дитячому оздоровчому таборі «Променистий» (м. Євпаторія) оздоровлено 1900 дітей, у дитячих оздоровчих таборах «Дубки» та «Зорька» відпочило 1499 дітей.

    Для проведення новорічних та різдвяних свят згідно із спільною постановою керівництва залізниці і Дорпрофсожу було придбано 31 тис. новорічних подарунків. На новорічних дитячих святах лише в театральних закладах Києва побувало 6,5 тис. дітей залізничників. Завдяки діючій нормі дорожнього колективного договору щодо безкоштовного перевезення дітей на святкові заходи профспілковими працівниками і активом дорожньої профорганізації було проведено роботу щодо супроводу дітей до Києва та у зворотному напрямку на вищезазначені новорічні вистави.

    Мережу медичних закладів залізниці представлено 18 медичними закладами, де працює 855 лікарів, 2117 середніх медичних працівників. Ліжковий фонд медичних закладів складає 1815 ліжок. Усього в медичних закладах залізниці у 2009 р. стаціонарно отримали лікування 55930 хворих. При медичних закладах Південно-Західної залізниці створено 16 лікарсько-експертних комісій, що проводять медичні огляди 32362 працівників, робота яких пов’язана з безпекою руху на транспорті.

    В умовах недостатнього бюджетного фінансування робота медичних закладів залізниці в значній мірі забезпечується за рахунок фінансової допомоги з боку залізниці. Активна позиція керівництва залізниці та Дорпрофсожу щодо сприяння у добровільному медичному страхуванні працівників залізниці та пенсіонерів залізничного транспорту дозволила додатково залучити для потреб медичних закладів у 2009 р. близько 17 млн. грн.

    Важливе значення в збереженні здоров’я працівників залізниці має організація фізкультурно-масової роботи на підприємствах, пропаганда здорового способу життя. Протягом року Дорпрофсож спільно з адміністрацією брав активну участь у підготовці та проведенні змагань з різних видів спорту серед трудових колективів залізниці. Було проведено спартакіади з футболу, волейболу та шахів.

    У 2009 р. проводилася робота із збереження матеріально-технічної бази спортивних об’єктів залізниці. Продовжувалася реконструкція стадіону «Локомотив» у м. Києві, що дозволило покращити умови для занять фізичною культурою та спортом. Це дає надію на проведення спартакіади серед залізничників на власному спортивному комплексі.

    Для реалізації зобов’язань дорожнього колективного договору щодо розвитку культурно-масової роботи у Козятинській, Жмеринській, Коростенській, Конотопській дирекціях функціонують будинки науки і техніки, а також клуби залізничників на станціях Ніжин і Ворожба. У цих закладах діють гуртки художньої самодіяльності, де займаються працівники залізниці і члени їхніх сімей. При управлінні залізниці діє Заслужена хорова капела Південно-Західної залізниці.

    В минулому році проведено огляд-конкурс самодіяльного мистецтва серед працівників залізниці. В жовтні 2009 р. в будинку культури «Дарниця» відбувся другий тур огляду-конкурсу творчих колективів та окремих виконавців. Понад 450 учасників художньої самодіяльності змагалися за призові місця та за можливість брати участь у заключному турі галузевого огляду у м. Харків. Приємний факт: представники Південно-Західної залізниці зайняли вісім призових місць.

    Користується попитом серед залізничників Центральна дорожня профспілкова бібліотека, книжковий фонд якої складає 52,3 тис. примірників. Лише в минулому році її відвідало 8,4 тис. читачів.

    Дорпрофсож вважає, що вдосконалення соціально-економічних відносин між трудовим колективом і адміністрацією Південно-Західної залізниці, підвищення ефективності соціального партнерства дозволять і надалі створювати на залізниці атмосферу порозуміння, взаємної відповідальності, недопущення соціальної напруги в трудових колективах, що сприятиме виконанню поставлених перед колективом завдань у перевезенні пасажирів та вантажів.

    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05