РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків »  № 9 (10 березня 2017)
  • Випуск №9 10 березня 2017
    Зміст
    1. Нагороди для найкращих!
    2. Звіт керівництва регіональної філії «Південно-Західна залізниця» про виконання у 2016 Р. зобов’язань Колективного договору на 2001–2005 рр., пролонгованого на 2006–2016 рр. (скорочено)
    3. Звіт Дорожнього комітету профспілки залізничників і транспортних будівельників про виконання у 2016 Р. зобов’язань Колективного договору на 2001–2005 рр., пролонгованого на 2006–2016 рр. (скорочено)
    4. КЕВРЗ. Конфлікту можна уникнути (Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олександра ІВАНОВА)
    5. Загроз немає (Валентина КОЛЯДА, Микола ПАЦАК, Фото Олександра ІВАНОВА та з архіву служби колії)
    6. Валентин ГАЄВСЬКИЙ — Гордість Коростеня (Оксана КЛИМЧУК)
    7. Конотопський «Локомотив» – твердий горішок (Микола ПАЦАК)

    Нагороди для найкращих!

    За сумлінну працю, вагомий внесок у функціонування залізничного транспорту, забезпечення виконання виробничих завдань, високий професіоналізм, творчу ініціативу в роботі та з нагоди Міжнародного жіночого дня НАКАЗОМ ПАТ «Укрзалізниця» нагороджено:


    Щирі посмішки, гарний настрій, весняні квіти наповнили апаратну залу
    управління регіональної філії «Південно-Західна залізниця». В. о. начальника магістралі Віталій КРЮЧКОВ
    та голова Дорпрофсожу Орест ЛОГОШНЯК привітали жінок ­залізничниць нагородами,
    відзнаками, грамотами, наголосивши, що достойна праця завжди гідна пошани.
    Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ

    НАГРУДНИМ ЗНАКОМ «ЗА ЗАСЛУГИ. УКРЗАЛІЗНИЦЯ» III СТУПЕНЯ:

    Надію Олексіївну МОСКАЛЕНКО — начальника залізничної станції Есмань виробничого підрозділу Конотопська дирекція залізничних перевезень;

    Олену В’ячеславівну СЛОБОДЯНЮК — начальника сектору організації праці та заробітної плати виробничого підрозділу Жмеринська дирекція залізничних перевезень.

    ЗНАКОМ «ЗАЛІЗНИЧНА СЛАВА» IІ СТУПЕНЯ:

    Наталію Володимирівну БОГАЧОВУ — провідного інженера служби кадрової та соціальної політики;

    Ларису Василівну МИКОЛЮК — начальника фінансово­економічного відділу виробничого підрозділу Київська дирекція залізничних перевезень.

    ЗНАКОМ «ЗАЛІЗНИЧНА СЛАВА» III СТУПЕНЯ:

    Вікторію Георгіївну РУДЕНКО — диспетчера з регулювання вагонного парку виробничого підрозділу Козятинська дирекція залізничних перевезень.

    ГОДИННИКОМ ВІД ГОЛОВИ ПРАВЛІННЯ ПАТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ»:

    Антоніну Миколаївну ЖУБІНСЬКУ — економіста 1-ї категорії виробничого підрозділу Коростенська дистанція електропостачання;

    Зінаїду Костянтинівну ПАВЛІЧЕНКО — бригадира (звільненого) підприємств залізничного транспорту 6-го розряду виробничого підрозділу Жмеринська механізована дистанція навантажувально­-розвантажувальних робіт.

    НАГРУДНИМ ЗНАКОМ «ВІДМІННИК АДМІНІСТРАТИВНИХ СЛУЖБ»:

    Ларису Олексіївну НЕСТЕРОВУ — провідного інженера служби будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд;

    Оксану Володимирівну ФЕДОРЕНКО — начальника відділу матеріалів служби матеріально­технічного забезпечення.

    НАГРУДНИМ ЗНАКОМ «ВІДМІННИК ПАСАЖИРСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА»:

    Катерину Михайлівну МАЗНІЦЬКУ — контролера верстатних і слюсарних робіт 5-го розряду виробничого підрозділу моторвагонне депо Фастів-1.

    НАГРУДНИМ ЗНАЧКОМ «ВІДМІННИК ВОЄНІЗОВАНОЇ ОХОРОНИ УКРЗАЛІЗНИЦІ»:

    Інну Анатоліївну МОСТОВУ — економіста з планування 1-ї категорії служби воєнізованої охорони.

    За сумлінну працю на залізничному транспорті, вагомий особистий внесок в економічний та соціальний розвиток Південно-Західної залізниці, забезпечення потреб населення у перевезенні пасажирів і вантажів, зразкове виконання службових обов’язків та ініціативне відношення до роботи з нагоди Міжнародного жіночого дня 8 Березня наказом в. о. начальника регіональної філії нагороджено:

    ЗНАКОМ «ЗА СПРИЯННЯ РОЗВИТКУ ПІВДЕННО-ЗАХІДНОЇ ЗАЛІЗНИЦІ»:

    Любов Іванівну ГУЛЯЄВУ — провідного економіста фінансово­-економічної служби;

    Ольгу Андріївну ЖИГУН — оператора станційного технологічного центру оброблення поїзної інформації та перевізних документів залізничної станції Київ­Московський;

    Ніну Борисівну КОНИЧЕВУ — маляра 4¬го розряду пасажирського вагонного депо ст. Бахмач;

    Світлану Григорівну ЦЬОМКУ — диспетчера (дорожнього) по роботі з попередженнями служби перевезень.

    МЕДАЛЛЮ ПІВДЕННО-ЗАХІДНОЇ ЗАЛІЗНИЦІ «КРАЩОМУ ПРАЦІВНИКУ»:

    Ларису Анатоліївну БЕРЛІЗОВУ — комірника вокзалу ст. Вінниця;

    Людмилу Петрівну БОЙПРАВ — інженера­технолога 2-ї категорії Київської дирекції залізничних перевезень;

    Ларису Олександрівну БОРИСЕНКО — диспетчера з регулювання вагонного парку Конотопської дирекції залізничних перевезень;

    Світлану Анатоліївну ДОЛГАНЕВИЧ — головного бухгалтера Вінницького будівельно-монтажного поїзда;

    Галину Петрівну МЕЛЬНИЧЕНКО — дефектоскопіста з магнітного контролю 5-го розряду експлуатаційного вагонного депо Дарниця;

    Любов Геннадіївну ПРОТОЦЬКУ — чергового по залізничній станції Козятин­-1 постів № 1, 2, 3.

    ЗНАКОМ «ВІДМІННИК ПІВДЕННО-ЗАХІДНОЇ ЗАЛІЗНИЦІ»:

    Оксану Володимирівну ДАНИЛЬЧЕНКО — начальника дільниці 1-ї групи Київської дистанції сигналізації та зв'язку;

    Людмилу Василівну МОСІЙЧУК — майстра дільниці Коростенської колійної машинної станції;

    Тамару Петрівну САЛО — прасувальника 4-го розряду вагонної дільниці станції Київ-Пасажирський;

    Марину Михайлівну ТЕРМЕНЮК — диспетчера поїзного Жмеринської дирекції залізничних перевезень;

    Лесю Василівну ЧОРНЕНЬКУ — провідного інженера служби кадрової та соціальної політики;

    Евеліну Михайлівну ШИМАНСЬКУ — заві¬дувача аптеки, провізора вищої категорії санаторію «Медичний центр реабілітації залізничників».

    ПОЧЕСНОЮ ГРАМОТОЮ ПІВДЕННО-ЗАХІДНОЇ ЗАЛІЗНИЦІ:

    Валентину Вікторівну БАЛАКОВУ — маляра (будівельні та ремонтно-будівельні роботи) 5-го розряду локомотивного депо Київ-Пасажирський;

    Наталю Олександрівну БАТОВУ — чергового по переїзду 2-го розряду Жмеринської дистанції колії;

    Людмилу Францівну БИЧКІВСЬКУ — лікаря акушера­-гінеколога вищої категорії санаторію «Медичний центр реабілітації залізничників»;

    Олену Іванівну БУРЯК — начальника виробничо­-технічного відділу Жмеринської механізованої дистанції навантажувально­розвантажувальних робіт;

    Тетяну Анатоліївну БУТЕНКО — провідного інженера служби кадрової та соціальної політики;

    Надію Миколаївну ГЛАДУН — комірника експлуатаційно­-ремонтного вагонного депо Конотоп;

    Людмилу Василівну ДАНЧИШЕНУ — електромеханіка дільниці 1-ї групи Київської дистанції сигналізації та зв'язку;

    Ольгу Олексіївну ДРЕМУХ — економіста 2-ї категорії Жмеринської дирекції залізничних перевезень;

    Валентину Миколаївну ЗУХ — провідного інженера служби пасажирських перевезень;

    Ольгу Василівну НАГНИБІДУ — провідного бухгалтера служби будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд;

    Наталію Володимирівну ОЧЕРЕТЯНУ — старшого інспектора з кадрів станції Біла Церква Козятинської дирекції залізничних перевезень;

    Інну Борисівну ПЛЯЦЕК — провідного інженера служби кадрової та соціальної політики;

    Вікторію Віталіївну ПОЛЯХ — головного бухгалтера Київської дитячої залізниці;

    Олександру Сергіївну РУБАНИК — фахівця 1-ї категорії Інспекції з контролю виконання;

    Тетяну Анатоліївну СІВАК — економіста 1-ї категорії Козятинської дистанції електропостачання;

    Любов Степанівну ТЕРЕЩУК — касира квиткового (роз'їзного) 2-ї категорії Коростенської дирекції залізничних перевезень;

    Валентину Петрівну ТОЛКАЧ — прибиральницю службових приміщень Центру професійного розвитку персоналу;

    Світлану Іванівну ШЕВЧУК — старшого інспектора Київської дирекції залізничних перевезень.


    Звіт керівництва регіональної філії «Південно-Західна залізниця» про виконання у 2016 Р. зобов’язань Колективного договору на 2001–2005 рр., пролонгованого на 2006–2016 рр. (скорочено)

    Керівництво регіональної філії «Південно-Західна залізниця» протягом 2016 Р. докладало зусиль щодо дотримання прийнятих на себе та закріплених Колективним договором зобов’язань, забезпечуючи при цьому високий рівень безпеки руху.

    Нестабільна політична ситуація в Україні позначилась на падінні обсягів залізничних перевезень та вплинула на фінансово-економічний стан, як окремо по регіональній філії «Південно-Західна залізниця» (далі – філія), так і по ПАТ «Укрзалізниця» в цілому. Проте, завдяки зусиллям колективу філії, за 2016 р. загальний обсяг відправлених вантажів вдалось втримати майже на рівні планового показника (99,3 %) та минулорічного (99,5 %) і відправити 36,9 млн т.

    Найбільше відправлено вантажів по Жмеринській дирекції залізничних перевезень (11,4 млн т, +4,8 % до плану та +7,2 % до 2015 р.) та Коростенській дирекції (15,1 млн т, –1,4% до плану та +0,8 % до 2015 р.).

    Відправлення вантажів зменшено до рівня минулого року на 0,5 %, або на 192,1 тис. т, за рахунок падіння обсягів відправлення будівельних вантажів – на 15,3 % (на 2721,6 тис. т), лісових вантажів – на 8,8 % (на 248,7 тис. т), брухту чорних металів – на 14,6% (на 107,0 тис. т) та вогнетривів – на 13,8 % (на 107,8 тис. т).

    Деструктивні наслідки від гібридної війни та відчуження промислової артерії України виявилися вкрай критичними.

    Обсяги перевезених вантажів у 2016 р. становили 110,5 млн т при плані 116,6 млн т, що на 5,3 % (на 6,2 млн т) нижче плану, до рівня минулого року обсяги знизились на 3,6 % (на 4,1 млн т).

    Вантажообіг залізницею виконаний до плану на 91,2 %, до рівня минулого року на 89,5 % та становить 38427 млн т•км.

    Слід зазначити, що Південно-Західна залізниця на 61,2 % є транзитною і безпосередньо залежить від тих обсягів вагонопотоків, що надходять із сусідніх залізниць. Мало місце зменшення надходження навантажених вагонів із сусідніх залізниць, а саме: з Білоруської – на 7,4 % (на 9,2 тис. в.), зі Львівської – на 9,3 % (на 22,1 тис. в.), з Одеської – на 7,4 % (на 43,8 тис. в.).

    При цьому передавання навантажених вагонів в цілому по філії зменшено на 92,2 тис. вагонів, у т. ч. на Московську залізницю – на 67,4 % (на 93,2 тис. в.), на Одеську – на 7,8 % (на 40,4 тис. в.) за рахунок зменшення навантаження будівельних вантажів – на 2721,6 тис. т, лісових вантажів – на 248,7 тис. т, брухту чорних металів – на 107,0 тис. т, вогнетривів – на 107,8 тис. т.

    Пасажирообіг за 2016 р. становив 13 991 млн пас.-км, що на 1,2 % (на 160,2 млн пас.-км) більше плану, та на 2 % (на 269,1 млн пас.-км) більше минулого року.

    Зростання пасажирообігу до плану у 2016 р. відбулося у місцевому (на 5 %) та внутрішньодержавному прямому (на 5,2 %) сполученнях. В міжнародному та приміському сполученнях пасажирообіг зменшився відповідно на 1,3 % та на 3,5 %.

    У 2016 р. обсяг приведеної продукції до рівня попереднього року зменшився на 4,9 %, або на 3116,6 млн прив. т•км.

    За 2016 р. по філії прослідувало 180 тис. 332 вантажних поїзди, що менше минулого року на 2,7 %, або на 4 тис. 991 поїзд, пасажирських 68 226 поїздів, що на 4,5 %, або на 2 тис. 961 поїзд більше рівня попереднього року.

    Відправлено вантажних поїздів за розкладом – 100,0 %, прослідувало вантажних поїздів за розкладом – 98,7 %, пасажирських поїздів за розкладом – 99,5 %, прослідувало – 98,2 %.

    ОПЛАТА ПРАЦІ, РОБОЧИЙ ЧАС І ЧАС ВІДПОЧИНКУ

    Протягом 2016 р. адміністрація дотримувалась пріоритетності направлення коштів на оплату праці порівняно з іншими платежами. Виплата зарплати проводилась у терміни, що обумовлені в Колективному договорі залізниці. Випадків заборгованості по заробітній платі не було.

    Оплата праці працівникам проводилась відповідно до «Положення про умови оплати праці працівників залізничного транспорту». З 1 липня 2016 р. годинні тарифні ставки та посадові оклади залізничників відповідно до наказу ПАТ «Укрзалізниця» від 27.07.2016 р., № 468 підвищились на 20–25 %.

    Середньомісячна зарплата працівників філії у 2016 р. становила 5918 грн. Зростання середньомісячної зарплати у 2016 р. порівняно з 2015 р. (4870 грн) становило 1048,1 грн, або 21 %.

    Виплату винагороди за підсумками роботи за 2015 р. (13-та заробітна плата) здійснено у вересні 2016 р. на загальну суму 72,8 млн грн.

    Працівникам протягом звітного року виплачено надбавку за вислугу років – 386,8 млн грн, проведено індексацію грошових доходів працівників – 216,8 млн грн, відшкодовано витрати за роз’їзний (пересувний) характер роботи – 32,4 млн грн.

    Для посилення матеріальної зацікавленості працівників у підвищенні основних результатів роботи філії у 2016 р. виплачено премій на загальну суму 135,6 млн грн.

    Також надано матеріальної допомоги на суму 114,1 млн грн, у тому числі – 112,4 млн грн матеріальної допомоги на оздоровлення.

    Упродовж року працівники підрозділів філії для виконання невідкладних, непередбачених робіт, від негайного виконання яких залежала стабільна робота філії, залучалися до надурочної роботи та роботи у вихідні дні. Так, підрозділами філії допущено 313,3 тис. год надурочної роботи, сума оплати становила 13,9 млн грн. Оплата за години надурочної роботи проводилась відповідно до чинного законодавства України у подвійному розмірі. У вихідні дні відпрацьовано 72,1 тис. год на суму 3,2 млн грн.

    За звітний період допущено непродуктивні витрати, що обліковано і оплачено згідно з чинним законодавством України та нормативними документами Укрзалізниці, а саме:

    – години простою локомотивних бригад становили 91,2 тис. год, що порівняно з минулим роком збільшено на 11,9 тис. год. Сума оплати становила 2,1 млн грн;

    – години перевідпочинків локомотивних бригад у пунктах обороту становили 633,1 тис. год, що більше минулого року на 24,3 тис. год. Сума оплати становила 10,8 млн грн;

    – години прямування до місця виконання робіт і в зворотному напрямку становили 204,9 тис. год, що менше минулого року на 16 тис. год. Сума оплати становила 3,9 млн грн.

    ПОЛІПШЕННЯ УМОВ І ОХОРОНИ ПРАЦІ

    З метою попередження нещасних випадків на виробництві та усунення їх причин, створення безпечних умов праці, підвищення рівня знань з питань охорони праці розроблено «Комплексні заходи з досягнення встановлених нормативів безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, підвищення існуючого рівня охорони праці, попередження випадків виробничого травматизму, профзахворювань та аварій» на 2016 р., на які планувалося освоїти 50 024 тис. грн, фактично освоєно 82 234,4 тис. грн.

    Службою охорони праці виконано план-графік перевірок з питань охорони праці виробничих та структурних підрозділів філії. Проведено позапланові перевірки стану охорони праці в підрозділах, де було допущено випадки виробничого травматизму. Також було проведено цільові перевірки щодо підготовки господарств до роботи в осінньо-зимовий період, дотримання температурного режиму, забезпечення спецодягом, спецвзуттям, іншими засобами індивідуального захисту, проведення робіт у «вікно», безпечної експлуатації газових балонів, підйомників, ліфтів, ескалаторів, компресорних тощо.

    Впродовж року керівництвом дирекцій залізничних перевезень, служб та відокремлених підрозділів філії спільно зі спеціалістами з охорони праці проведено певну роботу, спрямовану на поліпшення стану охорони праці працівників, зокрема, проведено 27 тис. 863 перевірки, виявлено 115 тис. 567 порушень вимог нормативно-правових актів з охорони праці, видано 1 тис. 975 приписів з питань охорони праці, заборонено експлуатацію 2 тис. 434 машин, механізмів, обладнання, устаткування тощо.

    Проведено чергове навчання та перевірку знань посадових осіб з питань охорони праці, електробезпеки та безпечної експлуатації устаткування підвищеної небезпеки. Атестовано 1 тис. 257 працівників.

    Спеціалістами учбово-методичного центру філії на базі вагона охорони праці проводились навчальні семінари, зустрічі, бесіди зі спеціалістами охорони праці виробничих підрозділів щодо організації охорони праці на підприємствах, а також з учнями шкіл щодо правил поведінки на залізничних коліях із показом відеофільмів.

    Учбово­методичним центром були розроблені та видані інформаційний лист «Небезпечні психофізіологічні та шкідливі виробничі чинники» та методичні рекомендації щодо проведення атестації робочих місць за умовами праці.

    Спільним рішенням адміністрації та Дорпрофсожу в квітні та в жовтні проведено огляди стану охорони праці та виробничої санітарії. 28 квітня проведено Всесвітній день охорони праці під девізом: «Стрес на робочому місці: колективний виклик» з організацією семінарів, зустрічей, бесід у трудових колективах. Надавалася матеріальна допомога сім’ям залізничників, які загинули на виробництві при виконанні службових обов’язків.

    ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я І МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

    Після реорганізації системи відомчої медицини, передачі медичних закладів залізничного транспорту в комунальну власність місцевих органів самоврядування три відомчі лікарні — ДКЛ № 1 Київ, ДКЛ № 2 Київ та ВЛ № 1 станції Дарниця — ввійшли до складу ПАТ «Укрзалізниця» і тепер фінансуються за рахунок коштів публічного акціонерного товариства. Структурні підрозділи філії «Центр охорони здоров'я» ПАТ «Укрзалізниця» надають медичну допомогу працюючим та пенсіонерам регіональної філії і безпосередньо використовують кошти на медичне обслуговування застрахованих осіб.

    У сфері корпоративного добровільного медичного страхування залізничників у філії діють договори-доручення з організації добровільного медичного страхування працівників і пенсіонерів з трьома страховими компаніями (СК): ПрАТ СК «Інтер-Поліс», ПрАТ СК «Раритет» та ТДВ СК «Нафтагазстрах».

    Станом на 01.01.2017 р. у філії застраховано по добровільному медичному страхуванню 79 тис. 766 осіб, з яких працівників – 46 тис. 389 осіб, що становить 88,1 % від загальної кількості працюючих, непрацюючих пенсіонерів – 33 тис. 377 осіб, що становить 91,7 % серед непрацюючих пенсіонерів регіональної філії.

    За усіма діючими програмами добровільного медичного страхування залізничників, відповідно до норм колективного договору залізниці, передбачено надання матеріальної допомоги на компенсацію витрат працівникам у розмірі 50 % від розміру щомісячного страхового внеску, непрацюючим пенсіонерам – 100 % щомісячного страхового внеску.

    У 2016 р. з проведення попередніх та періодичних медичних оглядів працівникам філії між виробничими підрозділами і територіально розташованими медичними закладами укладено 212 договорів на загальну суму 21 756 тис. грн.

    Для лікування тяжкохворих залізничників та проведення дороговартісних оперативних втручань до керівництва регіональної філії з питань надання матеріальної допомоги на медичні цілі у 2016 р. звернулися 467 осіб. За рішенням відповідної комісії працівникам і пенсіонерам регіональної філії та членам їхніх сімей надавалась необхідна грошова допомога.

    На виконання рішення правління ПАТ «Укрзалізниця» з метою посилення соціального захисту та оздоровлення непрацюючих пенсіонерів залізничного транспорту у 2016 р. у здравницях регіональної філії було оздоровлено 1 тис. 906 непрацюючих пенсіонерів­залізничників. Непрацюючих пенсіонерів регіональної філії ПЗЗ оздоровлено 574 чол., з них в медико-реабілітаційному центрі лікарні с. Клубівка – 168 чол., у санаторії «Медичний центр реабілітації залізничників» – 300 чол., у санаторії «Світязянка» – 66 чол. та в структурному підрозділі «Санаторій ім. Миколи Гоголя» регіональної філії «Південна залізниця» – 40 чол.

    РЕАЛІЗАЦІЯ СОЦІАЛЬНИХ ГАРАНТІЙ, ПІЛЬГ ТА КОМПЕНСАЦІЙ

    Протягом 2016 р. оздоровилось і відпочило у відомчих оздоровчих закладах — санаторіях «Світязянка», «Медичний центр реабілітації залізничників», лінійна лікарня с. Клубівка — 8 тис. 534 залізничники. Успішно функціонують дитячі здравниці, де діти залізничників мають можливість щорічно оздоровитись, отримати запас бадьорості та настрою. У дитячих таборах відпочинку «Дубки», «Зорька» та відомчих оздоровчих закладах філії оздоровлено за літній сезон 2016 р. 1 тис. 512 дітей із сімей залізничників.

    У дитячих таборах щорічно створюються безпечні умови для проживання та харчування, забезпечується охорона їхнього життя і здоров’я, посилюється санітарно-гігієнічний та протиепідемічний нагляд. Обладнуються відповідним чином медичні пункти, спортивні майданчики, відкриті водойми та санітарно-побутові приміщення. Проводяться культурно-масові та фізкультурно-спортивні заходи. Організація культурно-масової роботи дітей проводиться згідно з розробленим тематичним планом роботи з дітьми, який спрямований на виховання у них національної свідомості, почуття патріотизму, на відродження національних обрядів та звичаїв. Під час кожної зміни з дітьми проводяться різноманітні конкурси, танцювальні вечори, літературні вікторини. Для дітей запрошуються з концертами художні колективи, циркові виконавці.

    КАДРОВА ПОЛІТИКА

    Для укомплектування підрозділів філії кваліфікованими робітниками у 2016 р. пройшли підготовку та перепідготовку кадри масових професій у кількості 961 робітник (при плані 545 осіб) та підвищили кваліфікацію 3 тис. 810 робітників (при плані 2 тис. 500 осіб).

    Пройшли навчання на курсах підвищення кваліфікації при вищих навчальних закладах залізничного транспорту І–ІV рівнів акредитації керівники та фахівці філії у кількості 1 тис. 173 особи.

    В 2016 р. пройшли спеціальне навчання з питань перевезення небезпечних вантажів в Українському державному університеті залізничного транспорту та Центрі професійного розвитку персоналу 1 тис. 161 особа.

    Комісією філії з розгляду питань про оплату підготовки фахівців для залізничного транспорту прийнято рішення оплатити навчання у 2016–2017 навчальному році одному працівнику регіональної філії на суму 5 тис. 250 грн.

    Відповідно до діючого положення з метою забезпечення соціального захисту залізничників та їхніх дітей, які бажають реалізувати своє право на отримання вищої освіти, працівникам філії надається безпроцентна цільова позика на оплату навчання у вищих навчальних закладах. У 2016 р. позикою скористалися три працівники на загальну суму 26,5 тис. грн.

    У 2016 р. у регіональній філії створено 17 нових робочих місць, надано 320 перших робочих місць молоді, серед яких випускники загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних училищ, інших навчальних закладів.

    У минулому році за сумлінну працю на залізничному транспорті нагороджено державними, галузевими та дорожніми нагородами 440 працівників регіональної філії ПЗЗ.

    Уряд нагородив трьох працівників філії, у т. ч.: оголошено подяку Прем'єр­міністра України трьом залізничникам; оголошено подяку Міністерства інфраструктури України одному залізничнику.

    Трудові досягнення філії «Південно-Західна залізниця» у 2016 р. також були відзначені керівництвом ПАТ «Українська залізниця» – нагороджено 297 працівників філії.

    За високі досягнення у праці, професіоналізм, належне ставлення до своїх посадових обов’язків та вагомий внесок у розвиток залізничного транспорту, а також з нагоди державних та професійних свят керівництвом філії «Південно-Західна залізниця» у 2016 р. відзначено 123 працівники.

    Висловлюємо колективу регіональної філії «Південно-Західна залізниця» велику вдячність за сумлінну працю та бажаємо в 2017 р. досягти успіхів та вагомих результатів у виконанні завдань, поставлених керівництвом ПАТ «Укрзалізниця».


    Звіт Дорожнього комітету профспілки залізничників і транспортних будівельників про виконання у 2016 Р. зобов’язань Колективного договору на 2001–2005 рр., пролонгованого на 2006–2016 рр. (скорочено)

    Протягом звітного 2016 р. особливістю колективно-договірних відносин сторін було збереження досягнутого рівня соціального партнерства, співпраці в умовах проведення реформування залізничної галузі. Зусилля були спрямовані на недопущення випадків невиконання норм Колективного договору з причин, пов’язаних з втратою нашим суб’єктом господарювання статусу юридичної особи.

    В умовах функціонування ПАТ «Українська залізниця» і пов’язаних з цим структурних змін у регіональній філії «Південно-Західна залізниця» Дорожній комітет профспілки ПЗЗ (надалі – Дорпрофсож) виконував свою функцію, спрямовану на дотримання відносно працівників законодавства про працю та норм колдоговору в питаннях заробітної плати, забезпечення зайнятості, регулювання робочого часу та часу відпочинку, надання пільг та гарантій. У виробничих підрозділах цією роботою займались комітети територіальних і первинних організацій профспілки залізничників і транспортних будівельників.

    НА ВИКОНАННЯ РОЗДІЛУ 1 КОЛДОГОВОРУ ДОРПРОФСОЖ у звітному періоді всебічно підтримував партнерські стосунки з адміністрацією, що були направлені на виконання зобов’язань за Колективним договором та створення працівникам необхідних умов для роботи.

    У першому кварталі минулого року на підприємствах, в підрозділах, закладах і організаціях, де функціонують наші профспілкові організації, Дорпрофсожем було організовано проведення на зборах та конференціях трудових колективів звітів сторін Колективних договорів відповідного рівня. З метою підвищення уваги з боку адміністрації до існуючих у колективах проблем соціально-економічного характеру, створення необхідних умов для їхнього подолання до участі в підготовці та проведенні конференцій було запрошено відповідальних осіб.

    На виконання постанови звітної конференції трудового колективу від 30 червня 2016 р. проведено роботу щодо практичної реалізації критичних зауважень, висловлених її делегатами. Начальником регіональної філії з цього питання було розроблено відповідні заходи. Дорпрофсож неодноразово звертав увагу адміністрації на неповне їх виконання. На жаль, ряд недоліків у роботі з різних причин адміністрацією не було усунено. Не дало бажаного результату в цьому і пряме звернення Дорпрофсожу у грудні 2016 р. до члена правління ПАТ «Укрзалізниця» Ж. Марчека. Єдине, про що вдалося домовитися з керівництвом ПАТ, – отримано дозвіл начальнику регіональної філії здійснити, відповідно до закону, процедурні повноваження для продовження терміну дії існуючого Колективного договору.

    НА ДАНИЙ ЧАС НА РІВНІ АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА триває робота щодо укладання Колективного договору. У зв’язку з цим на період до його прийняття важливу роль у забезпеченні балансу соціально-економічних інтересів працівників і адміністрації відіграє даний Колективний договір. Для підтримання надалі його правового статусу в кінці минулого року за ініціативи Дорпрофсожу, після проведення відповідних переговорів з адміністрацією, сторонами було прийнято рішення щодо продовження терміну дії існуючого Колективного договору.

    Схвалення трудовим колективом цього рішення сторін сприятиме створенню на даному етапі нормального морально-психологічного клімату в трудових колективах та попередження соціального напруження.

    Здійснювалась робота щодо супроводу діючого Колдоговору шляхом роз’яснення його норм, внесення до тексту необхідних змін та доповнень, спрямованих на підвищення соціальної захищеності різних категорій залізничників. Загалом було внесено 325 таких змін (за період дії Колдоговору).

    На забезпечення практичної реалізації пільг і гарантій, внесених у Колективний договір, у минулому році витрачено 1 558565,6 тис. грн.

    Працівники спрямовували свої дії на виконання виробничих завдань, підвищення ефективності і якості праці, дотримання трудової дисципліни, раціонального використання матеріальних ресурсів. І це при тому, що свої обов’язки трудівники виконували в умовах недостатнього фінансування виробничого процесу, неукомплектованості штатів порівняно з нормами, значного зносу основних засобів виробництва, низької купівельної спроможності заробітної плати. Тобто працівники виконали свої зобов’язання за Колдоговором щодо розділу «Трудові відносини». Саме про це свідчить факт виконання основних показників плану регіональної філії в частині, яка залежить від злагодженості і якості виконання залізничниками своєї роботи.

    ПРАВОВА ІНСПЕКЦІЯ ПРАЦІ сприяла профспілковому активу щодо здійснення ним громадського контролю за дотриманням членами трудового колективу законодавства про працю. Інспекторами праці за 2016 р. проведено 103 перевірки виробничих підрозділів, при цьому виявлено 832 випадки порушень. Захищено трудові права понад 6,5 тис. членів профспілки, різних категорій залізничників. Повернуто залізничникам понад 5,4 млн грн, що були незаконно утримані чи недоплачені. На виконання подань правових інспекторів праці роботодавцями скасовано 34 накази, якими порушувались трудові права залізничників, у тому числі при притягненні працівників до дисциплінарної відповідальності. За невиконання норм законодавства про працю та Колективного договору на вимогу правових інспекторів праці було притягнуто до дисциплінарної відповідальності дві посадові особи.

    Аналіз порушень демонструє їх повторюваність.

    Загалом у 2016 р. керівники підрозділів регіональної філії у шести випадках не виконали або виконали не у повному обсязі Подання правової інспекції праці:

    — Моторвагонне депо Чернігів;

    — Київська дирекція залізничних перевезень;

    — Хмельницька дистанції сигналізації та зв’язку;

    — Ремонтне вагонне депо Коростень;

    — Конотопська дистанція колії;

    — станція Бахмач.

    Ігнорування окремими представниками адміністрації законодавства про працю, відповідних норм галузевої угоди і Колективного договору регіональної філії негативно позначається на рівні захисту трудових прав працівників. Це також свідчить про порушення адміністрацією норми п. 9.8 Колдоговору.

    Для підвищення рівня інформованості трудових колективів територіальні профспілкові комітети організували проведення на станціях, залізничних вузлах і в структурних підрозділах 43 заходи під назвою «День трудового права». Вони супроводжувались лекціями і бесідами з питань законодавства про працю, роз’ясненням норм Колективного договору і сприяли підвищенню правових знань працівників залізниці та зменшенню кількості випадків порушень їхніх трудових прав з боку посадових осіб.

    Дорпрофсожем направлено профкомам підрозділів – повноважним представникам трудових колективів — понад 1 тис. 600 різних документів інформаційно­правового характеру з питань соціально­економічних відносин та захисту трудових прав працівників. Працівникам залізниці інспекторами праці у 2016 р. надано 3 тис. 66 консультацій з питань трудового права. Надавались роз’яснення з цих питань і представникам адміністрації галузевих служб, фахівцям з питань кадрів, праці і заробітної плати, фінансів та економіки. Це дозволило попередити можливі порушення відносно працівників, що в свою чергу позитивно позначилось на виробничому процесі.

    Протягом року Дорпрофсож, територіальні і первинні комітети профспілки залізничників і транспортних будівельників підготували та розглянули на своїх засіданнях з прийняттям відповідних рішень 52 питання, пов’язані з виконанням умов Колективних договорів.

    У 2016 р. президією Дорпрофсожу увагу було приділено таким темам:

    • Про підсумки роботи правової інспекції праці Дорожньої профспілкової організації Південно-Західної залізниці у 2015 р.

    • Про хід виконання постанови президії Дорпрофсожу від 29 жовтня 2015 р. «Про дотримання в структурних підрозділах відокремленого підрозділу — служба приміських пасажирських перевезень — норм законодавства та Колективного договору про оплату праці».

    • Про дотримання адміністрацією відокремленого підрозділу Конотопська дирекція залізничних перевезень ДТГО «Південно-Західна залізниця» норм законодавства про працю при забезпеченні трудової дисципліни.

    • Про звіт сторін Колективного договору між адміністрацією і дорожнім комітетом профспілки Південно-Західної залізниці про виконання у 2015 р. зобов’язань Колективного договору залізниці на 2001–2005 рр., пролонгованого на 2006–2016 рр. (до конференції трудового колективу).

    • Про погодження для локомотивних бригад локомотивного господарства регіональної філії «Південно-Західна залізниця» норм допоміжного часу, переліку подовжених дільниць, де застосовується безперервна робота понад встановлену норму.

    • Про погодження для локомотивних бригад господарства приміських пасажирських перевезень регіональної філії «Південно-Західна залізниця» норм допоміжного часу, перелік дільниць, де застосовується безперервна робота понад встановлену норму, та переліку подовжених дільниць, на яких підвищуються тарифні ставки.

    • Про хід виконання постанови президії Дорпрофсожу від 28 липня 2015 р. «Про дотримання в структурних підрозділах відокремленого підрозділу – галузева служба сигналізації та зв’язку – законодавства про працю і Колективного договору при організації оплати праці».

    • Про дотримання в підрозділах служби пасажирських перевезень норм законодавства та Колективного договору про оплату праці.

    У звітному періоді з 1 липня 2016 р. проведено підвищення тарифних ставок та посадових окладів працівників, діяльність яких пов’язана з наданням послуг з перевезення вантажів, пасажирів, ремонтом, технічним обслуговуванням рухомого складу і інфраструктури на 25 %, а для інших працівників – на 20 %.

    Фактично середньомісячна заробітна плата порівняно з 2015 р. зросла на 21 % і становила 5918 грн. При цьому у фонді оплати праці сума індексації грошових доходів працівників становила за рік 6 %.

    На залізниці розмір премії за основні результати роботи в середньому за місяць відносно основної заробітної плати становив 7,8 %, що на рівні 2015 р. Такий розмір преміювання не несе в собі стимулюючої функції для виконання працівниками основних виробничих показників.

    На жаль, незадовільний стан з виробничим травматизмом склався в службах локомотивній та пасажирській – по п’ять випадків. Погіршився стан виробничого травматизму в службі БМЕС, де допущено один випадок зі смертельним наслідком. Систематичні перевірки вказують на низький рівень проведення інструктажів з охорони праці та технічного навчання, а контроль за діями працівників зовсім відсутній. Стан дисципліни у виробничих підрозділах свідчить про недостатню вимогливість до підлеглих керівників, головних інженерів, головних механіків, начальників дільниць, майстрів, командирів середньої ланки, які безпосередньо на робочих місцях стежать за виконанням правил та інструкцій з охорони праці. Найбільше випадків травматизму відбувається внаслідок особистої необережності потерпілих. Самі працівники втратили відчуття небезпеки, халатно відносяться до свого здоров’я.

    В той же час низка трудових колективів у звітному періоді працювала без випадків виробничого травматизму. В першу чергу це виробничі підрозділи таких служб: колійної, сигналізації та зв'язку, вагонної, комерційної, приміських пасажирських перевезень та всі дирекції залізничних перевезень.

    Ретельним перевіркам завжди підлягали проходження працівниками чергових медичних оглядів та перевірок стану здоров’я, оскільки щорічно мають місце випадки раптової смерті працівників на виробництві.

    У ЗВ’ЯЗКУ З ПРИПИНЕННЯМ ДІЇ ДОГОВОРУ ЩОДО СТРАХУВАННЯ Ради профспілки та враховуючи те, що грошові виплати та інші соціальні послуги і компенсації, які здійснюються Фондом соціального страхування від нещасних випадків, не в повній мірі компенсують шкоду, заподіяну працівникові внаслідок ушкодження його здоров’я, та матеріальні й моральні втрати, пов’язані з втратою життя годувальника, та з метою виконання статутних завдань, підвищення мотивації членства в профспілці, посилення соціального захисту кожного члена профспілки в умовах соціальних ризиків, підняття іміджу та авторитету профспілки в період реформування залізничного транспорту і керуючись ст. 35 Закону України «Про професійні спілки, їхні права та гарантії діяльності», пп. 8,11 п. 4.1., пп. 16 п 6.6.4 Статуту профспілки залізничників і транспортних будівельників України президією Дорпрофсожу було введено в дію та затверджено «Положення про надання матеріальної допомоги постраждалим членам профспілки Дорожньої профспілкової організації від нещасних випадків на виробництві та випадків природної (раптової) смерті». В 2016 р. було виплачено 70 тис. грн матеріальної допомоги постраждалим членам профспілки від нещасних випадків на виробництві.

    ПРОТЯГОМ 2016 Р. ТЕХНІЧНОЮ ІНСПЕКЦІЄЮ праці Дорпрофсожу Південно-Західної залізниці та представниками теркомів з охорони праці проводились перевірки стану охорони праці на виробництві у виробничих підрозділах. Проведено 131 перевірка, в ході яких виявлено 655 порушень вимог нормативних актів, та направлено 63 подання керівникам виробничих підрозділів. За ініціативою технічної інспекції праці та представників профспілкових комітетів з охорони праці підготовлено та розглянуто на президіях Дорпрофсожу, теркомів та профспілкових комітетів 28 питань з охорони праці. В 2016 р. для вирішення цих питань підрозділами залізниці використано понад 82,2 млн грн, що становить від реалізованої продукції 2,28 %, в тому числі на заходи, передбачені колективними договорами, – 79,7 млн грн. В середньому на одного працівника витрати з охорони праці становили 1617,2 грн, що на 17 % більше, ніж у 2015 р.

    З червня по серпень комісією з перевірки знань з питань охорони праці Дорпрофсожу було організовано навчання та перевірка знань 177 голів первинних профспілкових організацій.

    На виконання Указу Президента України від 18.08.2006 р., № 685/2006, розпорядження ПАТ «Укрзалізниця» і профспілки залізничників і транспортних будівельників України, згідно з постановою Дорпрофсожу та відповідного розпорядження в регіональній філії «Південно-Західна залізниця» було організовано та проведено Всесвітній день охорони праці під девізом: «Стрес на робочому місці: колективний виклик».

    На засіданні Дорпрофсожу розглянуто питання «Про підготовку господарства регіональної філії до роботи в осінньо-зимовий період 2016–2017 рр.». Вибірковими перевірками, проведеними технічною інспекцією праці, було виявлено ряд недоліків. Незважаючи на роботу, що проводилась під час підготовки підрозділів до роботи в зимових умовах, з настанням холодів в окремих підрозділах створювалась критична ситуація із забезпеченням встановленого санітарними нормами температурного режиму. У деяких виробничих приміщеннях температура знижувалась до 2–5 0C і нижче. Це стосується цехів (ТР-1, ТР-3) локомотивних депо, цехів з ремонту вагонів (Коростень, Дарниця, Козятин, Жмеринка), низки станцій, пунктів технічного обслуговування. Було виявлено ряд зауважень щодо пунктів обігріву і побутових приміщень у виробничих підрозділах, де не створено необхідні санітарно­побутові умови.

    Незважаючи на вжиті заходи адміністрацією філії, питання своєчасного забезпечення працівників спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту на залізниці порушувались вимоги статті 8 Закону України «Про охорону праці». Працівники філії не в повному обсязі були забезпечені спецодягом та спецвзуттям: станом на 29.11.16 р. забезпеченість становила лише 70 %.

    ПРОТЯГОМ 2016 Р. КЕРІВНИКИ ВИРОБНИЧИХ ПІДРОЗДІЛІВ ТА ПРОФСПІЛКОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ зверталися до керівництва регіональної філії зі скаргами на постачальників молока через недотримання ними умов договорів: молоко постачалося з порушенням графіків, на кінець 2016 р. постачання молока в деякі виробничі підрозділи припинилося через його подорожчання.

    Сьогодні регіональною філією належним чином не виконуються вимоги ст. 7 Закону України «Про охорону праці» та ст. 166 Кодексу законів про працю України — не всім працівникам виробничих підрозділів філії, зайнятим на роботах зі шкідливими умовами праці, видаються безоплатно за встановленими нормами молоко або інші рівноцінні харчові продукти, передбачені Постановою Державного комітету СРСР з праці і соціальних питань Президії ВЦРПС від 16.12.1987 р. № 731/ТТ-13 (діюча на даний час).

    Але на залізниці є достатньо прикладів ефективної роботи адміністрації і профспілкових комітетів щодо створення нормальних санітарно­гігієнічних та безпечних умов праці та відпочинку залізничників.

    У звітному періоді більшість положень розділу VІІ Колективного договору щодо оздоровлення працівників залізниці виконувались, однак низка соціальних гарантій, закладених у Колективному договорі, через недостатнє фінансування, особливо в першому півріччі 2016 р., призвели до зменшення кількості осіб, які отримали путівки для санаторно­курортного лікування та оздоровлення, порівняно з попередніми роками. Внесені за ініціативи адміністрації зміни до Розділу VІІ п. 7.11. Колективного договору щодо порядку видачі та оплати санаторно­курортних путівок до МЦРЗ «Хмільник» та санаторію «Світязянка» обмежили можливості Дорожньої профспілкової організації щодо оздоровлення працівників залізниці та членів їхніх родин.

    ПРОВІДНЕ МІСЦЕ У ВИРІШЕННІ ПИТАНЬ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я та профілактики захворювань серед працівників залізниці, як і в попередні роки, відіграє МЦРЗ «Хмільник», де пролікувалося 1 тис. 132 залізничників та 300 ветеранів транспорту, відповідно у 2015 р. – 2 тис. 837 осіб. У санаторії «Світязянка» (м. Трускавець) пролікувалось 789 працівників залізниці та 66 ветеранів залізничного транспорту.

    Окрім того, за кошти, отримані дорожньою профспілковою організацією від залізниці згідно з п. 7.9 Колективного договору у другому півріччі 2016 р., було придбано путівки на санаторно­курортне лікування в санаторіях Трускавця, Моршина, Сваляви, Східниці та пансіонаті «Рута» (курорт Затока) – всього 316 путівок (2015 р. — 1291). Загальна кількість працівників залізниці, оздоровлених у 2016 р. за путівкам, придбаними адміністрацією та профспілками, – 4 тис. 603 членів профспілки.

    Влітку 2016 р. функціонували два дитячих оздоровчих табори – «Зорька» та «Дубки» Конотопської та Жмеринської дирекцій залізничних перевезень, де відповідно оздоровлено 887 та 625 дітей залізничників. За кошти Дорпрофсожу, теркомів і профкомів додатково 210 дітей провели літні канікули на Закарпатті в ДОТ «Горбок». Своїми коштами Київський, Козятинський та Коростенський теркоми та профкоми підрозділів оздоровлювали дітей на Прикарпатті ДОТ «Сокіл» та чорноморських курортах (Сергіївка та Прибрежний). Всього у структурних підрозділах регіональної філії «Південно-Західна залізниця» за рахунок коштів профбюджету оздоровлено 3 тис. 246 дітей.

    Завдяки фінансовій підтримці залізниці протягом 2016 р. проводилися заїзди для ветеранів залізниці до санаторію – Центру медичної реабілітації залізничників в м. Хмільник, де оздоровлено 300 ветеранів, на курорт «Миргород» – оздоровлено 42 ветерани, «Світязянка» (Трускавець) – 66 чол. та до лінійної лікарні с. Клубівка, де пройшли курс реабілітації та лікування 160 пенсіонерів залізниці.

    В порушення розділу VІІ п. 10 положень Колективного договору без погодження з трудовими колективами залізничників передано лінійні відомчі медичні заклади до комунальної власності, що негативно позначилось на доступності та обсязі медичних послуг залізничникам, їхнім родинам та ветеранам, створило проблеми з проходженням обов’язкових медичних оглядів працівників, що проживають на лінійних станціях, та створило загрозу в забезпеченні безпечної роботи транспортної галузі. Аналіз показників захворюваності з тимчасовою втратою працездатності та первинного виходу на інвалідність працівників залізниці у 2016 р. не проводився, що не дозволяє оцінити стан здоров’я залізничників як по професіях, так і по залізничних вузлах через відсутність статистичних звітів. У порушення положень ст. 49 Конституції України та п. 8.17. Колективного договору щодо безоплатної медичної допомоги медичні заклади, що ввійшли до складу ПАТ «Укрзалізниця», все більше медичних послуг надають за оплату, що суттєво знизило доступність в отриманні медичної допомоги як серед працюючих, так і пенсіонерів.

    У 2016 р. продовжувала діяти соціальна програма добровільного медичного страхування залізничників та пенсіонерів, що дозволило у разі хвороби залізничників та пенсіонерів, які відносились до страхових випадків, частково покривати витрати на стаціонарну медичну допомогу коштами страхових компаній. Загальна сума коштів, направлених залізницею на ці цілі, становила понад 47 млн грн.

    Рішенням Ради Укрзалізниці, затвердженого наказом Укрзалізниці, та наказу регіональної філії «Південно-Західна залізниця» було введено в дію Положення про порядок та умови надання матеріальної допомоги на медичні та інші цілі працівникам залізниці, членам їхніх сімей та ветеранам залізниці, яке розширило можливості в наданні допомоги залізничникам, які потребували високовартісного обстеження та лікування. За кошти залізниці надано фінансової допомоги на оплату медичних послуг у спеціалізованих медичних закладах шести особам на суму 301 тис. грн. Матеріальну допомогу на лікування та зубопротезування надано 365 ветеранам на суму 2,3 млн грн, працівникам матеріальна допомога разового характеру (в тому числі на лікування) становила 63,995 млн грн.

    Окрім того, на оздоровлення згідно з Колективним договором надано матеріальної допомоги на суму 114,1 млн грн.

    Протягом 2016 р. було організовано та проведено ряд спортивно­масових заходів залізниці: фінальний турнір з футболу та міні-футболу серед працівників залізниці на кубок начальника залізниці, відкритий турнір з волейболу серед чоловічих та жіночих команд Південно-Західної залізниці. У м. Києві проведено фінальні змагання ХVІІІ Спартакіади серед працівників залізниці, переможців дирекцій. Кращі спортсмени та переможці змагань відзначені нагородами та грошовими преміями. Майже 1,5 тис. спортсменів­залізничників взяли участь у змаганнях з волейболу, настільного тенісу, гирьового спорту, армреслінгу, шахів, спортивної ловлі риби та інших видів спорту.

    На проведення спортивно­масових заходів серед працівників регіональної філії «Південно-Західна залізниця» у 2016 р. було виділено 727074,46 грн. Окрім того, на культурно­масову, фізкультурну і оздоровчу роботу профспілковим організаціям згідно з Колективним договором перераховано 21 млн 529 тис. грн.

    Дорпрофсож брав активну участь в організації дитячих новорічних та різдвяних свят. За активної участі профспілкових комітетів було проведено дитячі свята до Дня святого Миколая та Нового року, де вручено понад 32 тис. дитячих подарунків. Крім того, дітям членів профспілки вручено профкомами 649 запрошень на новорічні вистави в Національний цирк, придбані за кошти Дорпрофсожу.

    В межах своїх повноважень Дорпрофсож у 2016 р. у повному обсязі виконав свої зобов’язання щодо Колективного договору, здійснив відповідну підтримку і захист трудових прав працівників.

    Вдосконалення соціально­економічних відносин між трудовим колективом і адміністрацією, підвищення ефективності партнерства дозволяють і далі створювати в регіональній філії атмосферу порозуміння, взаємної відповідальності, недопущення соціальної напруги в трудових колективах, що сприятиме виконанню поставлених перед колективом завдань в перевезенні пасажирів та вантажів.


    КЕВРЗ. Конфлікту можна уникнути

    Нещодавно до редакції «Робітничого слова» звернулися представники ПРАТ «Київський електровагоноремонтний завод» (КЕВРЗ) з проханням допомогти розібратися із ситуацією, що склалася в колективі підприємства. На запитання, які виникли у 290 робітників заводу, надав відповіді виконувач обов’язки голови ПРАТ Василь ДУТЧАК.


    Перше запитання від членів колективу стосувалось «занепаду бази відпочинку, організації дозвілля, оздоровлення, фізичного виховання і спорту працівників заводу та членів їхніх родин». У відповіді від керівництва КЕВРЗ читаємо: «У 2016 р. ПрАТ «КЕВРЗ» постійно відчувало нестачу обігових коштів з різних об’єктивних причин. ПрАТ «КЕВРЗ» не мало можливості повноцінно забезпечити виробництво завдяки оновленню основних фондів протягом року. Всі кошти було спрямовано на вчасну виплату заробітної плати згідно із чинним законодавством.

    БАЗА ВІДПОЧИНКУ «ПЛАЙ». ПОЧАТОК ЧИ КРАЙ?

    У 2013 р. підприємство працювало у режимі одно, триденного робочого тижня, база «Плай» не приймала відпочивальників. Витрати на утримання бази відпочинку становили 252,1 тис. грн, повернуто коштів від продажу путівок – 0 грн.

    У 2014 р. протягом сезону (з травня по вересень) відпочило 60 чол., з них 35 працівників заводу. Витрати на утримання бази відпочинку становили 260,9 тис. грн, повернуто коштів від продажу путівок – 28,4 грн.

    У 2015 р. з травня по вересень відпочило 48 чол., з них 18 працівників заводу. Витрати на утримання бази відпочинку становили 322,4 тис. грн, повернуто коштів від продажу путівок – 25,4 грн.

    У 2016 р. витрати на утримання бази відпочинку становили 161,7 тис. грн.

    Для відкриття бази відпочинку на сезон з липня по вересень 2016 р. необхідно було витратити щонайменше 120 тис. грн., а саме:

    — дозвільні документи – 20 тис. грн;

    — витрати на матеріали та проведення косметичного ремонту – 56 тис. грн;

    — заробітна плата обслуговуючого персоналу – 44 тис. грн.

    У травні 2016 р. отримано лише 30 усних заяв на відпочинок.

    Після проведеного аналізу структури витрат підприємства, рівня зарплати працівників з метою запобігання відтоку кваліфікованих кадрів та збереження колективу було прийнято рішення в першу чергу забезпечити соціальну захищеність працівників підприємства (шляхом спрямування коштів) наступним чином:

    — підвищення посадових окладів та тарифних ставок на 31,5 % у 2016 р.;

    — виплата премії протягом року.

    З початку січня 2017 р. підприємство вперше за багато років почало стабільно працювати. На сьогодні є укладені договори на капітальний ремонт та модернізацію моторвагонного складу (МВРС) та лінійного обладнання на перше півріччя 2017 р.

    Адміністрація здійснює заходи для обґрунтування економічної доцільності відкриття бази відпочинку – проводиться розрахунок очікуваних витрат на відкриття бази відпочинку, отримання дозвільних документів. Для комплексного розуміння рівня витрат по базі протягом сезону необхідно отримати дані, яка кількість працівників заводу має бажання відпочити на базі «Плай».

    Скорочено чи створено?

    Наступне запитання, відповідь на яке турбує колектив електровагоноремонтників, стосується «самовільного, без погодження з профспілкою, змінення фонду оплати праці, скорочення бригадної форми оплати праці у порушення ст. 86 Кодексу законів про працю, а також «Положення про оплату праці Колективного договору від 10 січня 2012 р.».

    У відповіді від керівництва ПрАТ «КЕВРЗ» читаємо: «У 2016 р. не було скорочено ні однієї бригади виробничих працівників.

    Було створено п’ять нових бригад виробничих працівників в підрозділах ремонтно¬монтажний цех та інструментальна дільниця (наказ від 25.01.2017 р., № 26).

    Наказом по підприємству від 30.11.2016 р., № 353 було скасовано бригади допоміжних працівників (наказ № 84 від 22.04.2015 р.), а саме:

    — працівників відділу технічного контролю;

    — прибиральниць виробничих приміщень та території;

    — бригади з ремонту устаткування;

    — бригаду машиністів крана;

    — бригаду вантажників.

    Вищезазначені працівники не мають визначеного обсягу робіт, тому створення для них бригадної форми оплати праці (яка передбачає розподіл фонду бригади між членами бригади, в т. ч. якщо є вакантні посади) є неефективним. Усі ці працівники згідно з колективним договором повинні отримувати заробітну плату згідно зі штатним розписом підприємства без створення бригад.

    При наявності вакансій ці працівники за поданням начальника підрозділу можуть отримувати доплату за збільшений обсяг робіт, по суміщенню або сумісництву».

    ВІДСУТНІСТЬ МЕДПУНКТУ. КОГО БЕНТЕЖИТЬ?

    Наступне запитання від авторів звернення до редакції «Робітничого слова» стосувалося ліквідації заводського медичного пункту. Наголошуючи на тому, що порушено розділ 8 Колективного договору (між адміністрацією та членами колективу. – Авт.), підкреслюється, що відбулось «позбавлення права на отримання першої медичної допомоги та медогляду працівників підприємства, які повинні проходити його щодня для отримання допуску для роботи».

    У відповіді від ПрАТ «КЕВРЗ» знаходимо відповідь, суть якої збентежила автора цих рядків. Звернімо увагу на те, що «До 01.01.2017 р. на підставі договору на підприємстві фактично функціонував здоровпункт, що входив до складу Київської клінічної лікарні на залізничному транспорті № 2. Протягом усього часу завод власними коштами утримував його приміщення із забезпеченням опалення, освітлення, водопостачання, прибирання і ремонту, а також необхідних медикаментів. З незалежних від ПрАТ «КЕВРЗ» причин (брак кадрів у медичному закладі) лікарня відмовилась укладати відповідний договір у 2017 р.

    Для забезпечення надання медичної допомоги працівникам ПрАТ «КЕВРЗ» було проведено торги на закупівлю даного виду послуг. Запрошення до участі розіслано понад 50 установам. Проте, у зв’язку з відсутністю учасників, тендер вважається таким, що не відбувся.

    Функціонування медичного пункту заводу чи його відсутність не є порушенням чинного законодавства, оскільки всі обов’язкові процедури (а саме передрейсові огляди водіїв, планові медичні огляди) виконуються у ДКЛ № 2, виробничі підрозділи забезпечені медаптечками.

    На сьогодні, з метою забезпечення надання якісної первинної допомоги працівникам підприємства, ПрАТ «КЕВРЗ» опрацьовує питання акредитації пункту охорони здоров’я заводу – розглядаються пропозиції медичних закладів, вчиняються дії щодо отримання ліцензії».

    Як там не є, а відсутність медпункту на підприємстві, де працює майже 1 тис. робітників і службовців, має збентежити у першу чергу керівників заводу. На підприємстві трудяться робітники за декількома десятками спеціальностей. Є цехи зі шкідливими умовами праці. Факт: з початку року злинуло понад два місяці, а ситуація з медичним обслуговуванням, на жаль, не покращується. Медичні аптечки, про які неодноразово говорили мені у кабінеті голови правління товариства, річ необхідна. Але… Ситуації бувають різними.

    МЕДИЧНЕ СТРАХУВАННЯ. ДОБРОВІЛЬНІСТЬ ЧИ БАЙДУЖІСТЬ?

    Від виробничої медицини, вірніше, від констатації про відсутність медпункту, перейдемо до питання, яке в листі від членів колективу ПрАТ «КЕВРЗ» звучало наступним чином: «Самовільне розірвання договору зі страховою компанією «Раритет». Внаслідок чого були позбавлені медичного обслуговування (страхування) ветерани праці заводу».

    У письмовій відповіді від Василя Дутчака читаємо, що «термін дії договору з СК «Раритет» закінчився 30.06.2016 р. Адміністрація заводу неодноразово організовувала зустрічі працівників із представниками різних страхових компаній. Через відсутність достатньої чисельності працівників, які виявили бажання страхуватися у запропонованих страхових компаніях, а також у зв’язку з відсутністю ініціативи та неодностайністю думок працівників (не дійшли згоди щодо обрання однієї компанії), договори укладено не було.

    Отримання послуг, що стосуються медичного страхування, є добровільним волевиявленням кожного працівника і не залежить від рішень правління товариства. Працівник самостійно вибирає страховика, пакет страхових послуг, укладає з ним договір та сплачує страхові внески».

    ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ОПТИМІЗАЦІЯ

    Якщо попередні запитання стосувалися соціальних проблем, то наступне — безпосередньо виробництва. Мова про «безпідставне та безвідповідальне скорочення виробничих посад середньої і нижчої ланки (майстрів, контролерів, кранівників, карщиків (водій електрокари. – Авт.), вантажників, прибиральників тощо. Це призводить до порушення вимог чинного законодавства, технології ремонту та вимог НТД (нормативно-технологічна документація. – Авт.) на ремонт та охорону праці (виконання посадових обов’язків особами без спеціального технічного навчання та без оплати праці) тощо. Одночасне введення керівних посад на заводі з незрозумілими посадовими, функціональними обов’язками та обмеженою відповідальністю (начальник відділу контролю, директор з виробництва, директор з маркетингу). Відповідь на це запитання має такий вигляд:

    — Відповідно до доведеної чисельності ПАТ «Укрзалізниця» проводяться заходи щодо оптимізації чисельності працівників підприємства. Протягом 2016 р. проводилась робота з удосконалення організації структури управління виробництва. Штатний розпис підприємства приводиться у відповідність до реального завантаження виробничих потужностей. Працівники основного виробництва не підлягали скороченню.

    У першу чергу було проведено скорочення 52 вакансій, які протягом багатьох років не були зайняті.

    У процесі оптимізації адміністративно­управлінського персоналу та приведення штатного розпису у відповідність вісім осіб було скорочено, переведено на інші робочі місця на підприємстві 12 осіб, звільнено за власним бажанням та згодою сторін вісім осіб, при плановій чисельності працівників 1 тис. 50 чол.

    Виробничі працівники основного виробництва не підлягають скороченню. Підприємство готове приймати на роботу працівників виробничих професій, про що свідчить постійне розміщення оголошень про працевлаштування, в тому числі й у приміських електропоїздах.

    Далі в колективному зверненні до редакції згадується наказ керівництва № 310 від 25 жовтня 2016 р. За словами авторів, йдеться про примусове безпідставне зменшення кваліфікаційних розрядів робітникам.

    Ми отримали таку відповідь.

    «У зв’язку з перевіркою та погодженням ПАТ «Укрзалізниця» штатного розпису підприємства та приведення його у відповідність до вимог Класифікатора професій ДК 003:2010 довідників кваліфікаційних характеристик працівників було видано Наказ по ПрАТ «КЕВРЗ» від 25.10.2016 р., № 310 з попередженням згідно з чинним законодавством».

    ЯК З ЖИТЛОМ У ГУРТОЖИТКАХ?

    У колективному зверненні від трудового колективу КЕВРЗ чітко ставиться запитання про непрозоре виділення матеріальної допомоги на оздоровлення працівників. Автори звернення наголошують на тому, що така допомога «надається керівному складу, є поодинокі випадки виплат працівникам».

    Від в. о. голови ПрАТ відомо про наступне. Протягом 2016 р. було надано матеріальну допомогу 160 працівникам підприємства, з них працівникам виробничих підрозділів та непрацюючим пенсіонерам – 99 особам.

    Протягом 2016 р. та з початку 2017¬го до первинної профспілкової організації перераховано понад 0,5 млн грн, а саме — 594,6 тис. грн, з них:

    — внески працівників – 471,6 тис. грн;

    — перерахування на культурно­масову роботу – 123 тис. грн.

    На запитання авторів звернення про непрозоре виділення житла у кімнатах гуртожитків заводу для керівництва підприємства редакція не отримала відповіді.

    Багатьох цікавить рівень заробітної плати на заводі. Статистика свідчить, що у 2013 р. середній рівень становив 2 тис. 368 грн. Мало? Так, але протягом року із цехів заводу вийшло 26,5 мотор­вагонних секцій. Повторимо, що через зниження обсягів виробництва завод працював у режимі одно¬, триденного робочого тижня. Як свідчать економісти, до листопада 2015 р підприємство працювало збитково. З моменту призначення у вересні виконувачем голови ПрАТ «КЕВРЗ» Василя Дутчака, стверджує довідка, яку отримав у бухгалтерії, вже наступного місяця було погашено заборгованість із зарплати працівникам. Згодом вона підвищувалась тричі протягом 2015–2016 рр. (на 44,7 %).

    ЧОМУ МОВЧИТЬ ТЕЛЕФОН ДОВІРИ?

    У 2016 р. КЕВРЗ віддав замовникам вже 56 секцій, або 112 вагонів. У минулому році середній рівень зарплати дорівнював понад 6 тис. грн. А у грудні 2016 р. цей показник досяг 10 тис. 130 грн. Виробничий конфлікт — зіткнення протилежних інтересів і поглядів, до того ж це загострення суперечностей, що призводить до активних дій, ускладнень, боротьби, які супроводжуються складними колізіями. Кого цим сьогодні здивуєш? Але залишати без уваги ситуацію, що склалася на єдиному в Україні підприємстві, не збираюсь. Під час нашої зустрічі з головою правління ПрАТ «КЕВРЗ» Василем Дутчаком, керівниками підрозділів, які відповідають за соціально­економічну діяльність підприємства, та головою первинної профспілкової організації Русланом Кулінічем з’ясували: питання, на які сьогодні отримано відповідь, не є таємницею за сімома печатками. Певен, що про хід вирішення проблем, які озвучені в листі, дізнаємось згодом.

    Як наголошував В. Дутчак, він відкритий для діалогу як керівник заводу. Впроваджено телефон довіри, за яким можна будь-якої хвилини повідомити адміністрацію про «вузькі місця» у виробничому процесі. Автовідповідач, роботу якого мені було продемонстровано безпосередньо у кабінеті голови правління ПрАТ «КЕВРЗ», на той момент мовчав. Тобто аудіозапис був відсутній. Причина, як мені згодом роз’яснили бувалі у бувальцях, у тому, що за тембром голосу можуть відгадати, хто телефонував. А зайвий раз «світитися» ніхто не бажає.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олександра ІВАНОВА

    Загроз немає

    Стихія води може влаштовувати не лише повені та паводки. Міняючи свій стан з твердого на рідкий, використовуючи при цьому весняне сонце та тепло, H2O може перешкодити руху поїздів. Щоб забезпечити у цей період стабільний рух, уникнути підтоплень залізничної інфраструктури, колійники столичної магістралі обстежили небезпечні для пропуску повені об’єкти, підготувались до роботи у посиленому режимі.


    В очікуванні паводка.

    До того ж, як зазначив Марат Бахметов, до переліку особливо небезпечних місць колійного господарства у період льодоходу та весняного паводка включено залізничний тимчасовий міст через р. Десна на 32-му км дільниці Шостка—Новгород­Сіверський (див. фото).


    Визначається напрямок фарватера.

    Оперативні дані щодо цього об’єкта щоденно передаються в службу колії і Департамент колії та споруд і фіксуються в спеціальному журналі спостережень. Чому така увага саме до цього об’єкта, дізнавався наш кореспондент Микола ПАЦАК.

    Десна, як і належить красуні, — примхлива. Весною так розіллється, що наче море. І цього року за прогнозами Українського гідрометцентру в сіверській землі очікується обтоплення і відрізання від основних шляхів спо­лучень та часткове підтоплення територій, присадибних ділянок і об’єктів населених пунктів, розташованих у заплаві річок у Чернігівській області (Ріпкинський, Чернігівський, Новгород­Сіверський райони). Та плюс льодохід, який може завдати удару по мостах. Чи витримають?


    Льодоріз — помічник для штучних споруд.

    Про залізничний міст між Пирогівкою та Новгород-­Сіверським заступник начальника Хутір Михайлівської дистанції колії зі штучних споруд Богдан ІВАНИЦЬКИЙ сказав: «Загроз немає. На Десні (в районі мосту. — Авт.) крига товщиною 10—15 см, є промивини, а в лютому ми обрізали льодорізи».

    Обрізати льодорізи — це з лексики мостовиків. Запобіж­ний захід, коли від криги звільняють льодорізи. Та й за повінь Богдан Іваницький говорить, що надто великої не буде. Працівники дистанції Євген МАХЛАЄВ та Олег МАЛЬЦЕВ постійно контролюють ситуацію на мосту.

    Цей 600-метровий міст через Десну в народі називають Кучминим. Ще балотуючись на посаду президента, Леонід Данилович пообіцяв, що допоможе відновити пряме залізничне сполучення для жителів Семенівського і Новгород-­Сіверського районів Чернігівщини. Міст будували військо­ві залізничники, а урочисто відкривали 6 серпня 1995 р., на День залізничника. Правда, він має статус тимчасового. Поряд на березі були закладені опори, але завершити будівництво не вдалося. Тимчасовий міст капітально ремонтували в 2013 р.

    З метою оперативного реагування під час підйому води та проходження льоду під мостом на базі Конотопської колійної машинної станції заскладовано протирозмивні матеріали.

    Враховуючи наявність про­моїн у льодовому полі та незначний рівень води в річці Десна, необхідності заключення угоди на проведення підривних робіт льдового покрову наразі немає, запевнили нас у службі колії. Проте дистанція колії має необхідні опрацьовані матеріали та домовленості з органами ДСНС на проведення, при необхідності, підривних робіт.

    З ІСТОРІЇ ПИТАННЯ

    За розробленим планом дій залізничники разом зі спеціалістами МНС у разі необхідності можуть проводити підривні роботи.

    До рук потрапила книга 1944 Р. видання «Трансжелдориздат «Подрывные работы при ледоходе», адресована для команд підривників, відновних мостовиків та колійників.

    Автори В. Антипін, Д. Карабаш зазначали, що особливу увагу варто приділяти місцям, біля яких можуть бути пробки, що перешкоджають вільному пропуску льоду. Начальник підривних робіт після детального огляду мосту визначає напрямок фарватера, горизонт води при льодоході та ін.

    Важливі дані можуть надавати місцеві працівники залізниці, а також населення. Актуальними такі поради залишаються і сьогодні. Адже безпека магістралі ніколи не має бути «підмоченою».

    КОМЕНТАР СПЕЦІАЛІСТА

    Заступник начальника галузевої служби колії зі штучних споруд — Марат БАХМЕТОВ:

    «На залізниці визначено 38 особливо небезпечних місць штучних споруд та земляного полотна, що підлягають огляду заступниками начальників дистанцій колії з інженерних споруд та фахівцями мостовипробної станції (17 од. штучних споруд), інженерно-геологічної бази (13 місць земляного полотна) і 223 небезпечних місць протяжністю 124,542 км, схильних до розмиву. За цими об’єктами відповідальними працівниками дистанцій колії встановлено постійне спостереження.

    Відповідно ми провели перевірку та роз’яснювальну роботу з власниками та орендарями захисних дамб, ставків та водосховищ, що розташовані з верхньої сторони від залізничних колій, щодо порядку регулювання в них рівня води. Згідно з актами перевірок споруди перебувають у задовільному стані, зауважень на момент перевірки не виявлено.

    На базах структурних підрозділів служби колії створено аварійний запас протирозмивних матеріалів: щебінь, бутовий камінь, залізобетонні шпали, непридатні для повторного укладання.

    Навантажувальна техніка на базах збереження матеріалів знаходиться у справному технічному стані. Необхідний інструмент з метою його збереження також складовано на території дистанцій колії.

    До того ж під час льодоходу та нестійких погодних умов за станом підйому води в річках організовано щодобове спостереження силами дистанцій колії. Усім причетним ТЧ надано перелік місць земляного полотна по всіх дирекціях залізничних перевезень, де можливі деформації. Локомотивним бригадам також необхідно проявляти особливу пильність.

    На даний час загрози для порушення стійкості штучних споруд, розмивів земляного полотна не спостерігається. З метою захисту інженерних споруд від можливих заторних явищ ведеться постійне спостереження за станом танення льоду на річках. Наразі потреби у підривних роботах немає».
     

    Валентина КОЛЯДА, Микола ПАЦАК, Фото Олександра ІВАНОВА та з архіву служби колії

    Валентин ГАЄВСЬКИЙ — Гордість Коростеня

    Нещодавно в Коростені підбито підсумки конкурсу-рейтингу «Гордість міста». З цього приводу в міському палаці культури урочисто відзначали людей, які досягли високих здобутків у праці, громадській діяльності й суспільно важливих справах.


    Складач поїздів ст. Коростень-Подільський Валентин ГАЄВСЬКИЙ з сином Анатолієм.

    Номінанти були різного віку, різних сфер діяльності, та всіх їх об’єднує спільна риса — наполегливість і відданість справі, якою займаються, бажання творити для розвитку свого міста й України.

    Нинішнього року в номінації «Професіонал року» відзнаку отримав складач поїздів ст. Коростень-Подільський Валентин Гаєвський. Після закінчення свята знайомлюся з ним, запитую про секрети трудового успіху. Валентин Леонідович розповів, що роботу на залізниці він розпочинав 20¬літнім на Коростенській колійній машинній станції. Спочатку монтером колії, а потім складачем поїздів. Саме тоді, під час відряджень побував на всій Південно-Західній. З 2008 р. Валентин Гаєвський дещо змінив у своєму професійному житті – перейшов до колективу Коростенської дирекції залізничних перевезень, але так же само складачем поїздів. Працював по станціях Малин і Пенізевичі. А ось уже четвертий рік він на ст. Коростень-Подільський.

    Запитую у лауреата «Гордості міста», що для нього є в житті найбільшою гордістю і цінністю. Звичайно, це його родина: велика, дружна, в якій один за всіх і всі за одного. Троє дітей виховує Валентин Гаєвський разом з дружиною Євгенією. Старші діти — Людмила і Дмитро — навчаються в Козятинському вищому залізничному професійному училищі, а найменшенький, Анатолій, супроводжував тата на свято і щиро разом з мамою раділи за нього. Бо пишаються своїм працьовитим, турботливим батьком і чоловіком.

    Оксана КЛИМЧУК

    Конотопський «Локомотив» – твердий горішок

    Переконливу п’яту перемогу здобула конотопська команда «Локомотив» у п’ятому турі Другої ліги чемпіонату України з футзалу й одержала путівку до фіналу змагань. І це при тому, що виступати у Другій лізі вона розпочала лише в минулому році.


    Конотопська команда­переможець «Локомотив» разом із вболівальниками «Робітниче слово».

    За словами Сергія КРАВЦЯ, начальника резерву локомотивних бригад локомотивного депо Конотоп, у їхній групі суперники були серйозні – «Сумихімпром­СДПУ», «СумДУ U-19», сформовані на спортивній базі двох провідних вищих навчальних закладів обласного центру. Однозначно, що досвідченіші. Можливо, розраховували на швидку перемогу, та конотопський «Локомотив» виявився твердим горішком. «А ми, – ділиться секретом Сергій Кравець, – команда другого тайму. У першому граємо спокійно, вивчаємо противника і шукаємо його слабке місце. А потім – штурм та натиск…».

    Тактика для перемоги важлива, але не меншу роль відіграють підготовка спортсменів і налаштованість забивати голи. «Тренуємося, – продовжує Сергій Кравець, – у спортивному залі школи № 7. Тут є всі умови. Ми школі подарували лише електронне табло, необхідне за правилами змагань у Другій лізі… Нас підтримує місто: міський голова Артем Семеніхін і відділ молоді та спорту міської ради… Суперників, які б імениті вони не були, не боїмося. Хлопці на полі грають з повною віддачею і хочуть перемагати».

    Це не перший успіх футболістів «Локомотива». Дещо раніше вони стали чемпіонами Конотопа, а кращим бомбардиром міського чемпіонату названий помічник машиніста Ігор ТЕРЕХОВ.

    Графік змагань у «Локомотива» досить щільний. Ігри у Другій лізі чергуються з регіональними. Найближчим часом команда братиме участь у турнірах за кубок міських голів Коропа та Конотопа та у чемпіонаті Чернігівської області.

    Микола ПАЦАК

    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05