РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 40 (27 жовтня 2017) 

  • Проблему пошкоджень вантажних вагонів можна вирішити

    Протягом восьми місяців 2017 р. в регіональній філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» зафіксовано 44 вантажних вагони, що пошкоджені промисловими підприємствами під час вантажно-розвантажувальних та маневрових робіт. Неналежне використання клієнтами рухомого складу завдало збитків товариству на суму майже 340 тис. грн.

    Зокрема під час перевірок інспекція зі збереження парку вантажних вагонів регіональної філії «Південно-Західна залізниця» виявила чотири вагони на Київ­Петрівській філії ПрАТ «Київ­Дніпровське МППЗТ» на суму 68 тис. грн, три вагони на ПАТ «Подільський цемент» на понад 68 тис. грн, шість вагонів на 6 тис. грн на ТОВ «Трансграніт—Сервіс». Як зазначив начальник відділу ремонту й експлуатації вантажних вагонів служби вагонного господарства столичної магістралі Дмитро МУЗА, у багатьох випадках рухомий склад пошкоджується не лише під час навантаження-розвантаження, а й через схід вагонів з колії.

    Також у ході перевірок зафіксовано низку порушень щодо утримання технічних засобів, зокрема кранів, ваг, маневрових лебідок, грейфера тощо. За результатами перевірок загалом вжито чимало заходів щодо заборони експлуатації техніки, що не відповідала вимогам нормативно-технічної документації на її утримання та використання, а відтак могла призвести до пошкодження вагонів.

    Регіональна філія «Південно-Західна залізниця» закликає своїх клієнтів належним чином, дбайливо та відповідально використовувати вантажні вагони ПАТ «Укрзалізниця» під час вантажно-розвантажувальних та маневрових робіт.

    Чи існує вихід? Уже тривалий час гострою проблемою залізничного транспорту України є збереження вантажних вагонів, що в основному пов'язано з виконанням вантажно-розвантажувальних робіт за традиційними технологіями на промислових підприємствах. Можна із впевненістю стверджувати: на даний час спостерігається складна ситуація зі станом вантажного парку (ВП) Укрзалізниці, тому питанням збереження і запобігання пошкоджень вагонів залізничниками має приділятися особлива увага.

    Шляхами (методами) вирішення проблеми пошкодження вантажних вагонів вважається вжиття таких заходів:

    — заміна вивантаження за допомогою грейферних кранів на сучасні засоби механізованого вивантаження (будівництво естакад, встановлення вагоноперекидачів тощо);

    — жорстка спеціалізація портів та місць масового вивантаження на прикордонних переходах із наданням переваги та застосуванням більш прогресивних методів проведення вантажних робіт;

    — приведення у відповідність до вимог чинного законодавства існуючої нормативно-правової бази в частині посилення відповідальності, в першу чергу економічної (методи тарифного регулювання), за пошкодження вагонів.

    Основною причиною пошкоджень рухомого складу є застосування грейферних кранів при вивантаженні та порушення галузевих вимог, які відомі кожному залізничному клієнту. Такий стан вантажного парку Укрзалізниці зі збереженням вагонів при застосуванні грейферних захватів у якості розвантажувальних механізмів у майбутньому вкрай неприпустимий. Основним завданням на цьому напрямку є виключення грейферного розвантаження ВП, а також розробка і впровадження нових альтернативних технологій і технічних засобів.

    У даному матеріалі розповімо про досвід українських вчених, які перейнялися вирішенням завдань із забезпечення міцності і збереження ВП при вантажно-розвантажувальних роботах, а також підвищення продуктивності розвантаження у морських та річкових портах. Який не є, а все­таки досвід. Отже кафедрою «Вагони» Української державної академії залізничного транспорту (В. Ф. ГОЛОВКО, доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри, Р. І. ВІЗНЯК, кандидат технічних наук, доцент кафедри) та інспектором зі збереження вагонного парку Одеської залізниці А. Ф. БАРСУКОВСЬКИМ 10 років тому розроблено і запатентовано новий технічний засіб розвантаження піввагонів – вагоноперекидач підвісного типу (ВПТ) і декілька його варіантів. Він практично усуває всі недоліки відомих машин і механізмів, призначених для розвантаження піввагонів у плані силового впливу на їх кузови.

    Проте основною проблемою впровадження ВПТ у технологічний процес вивантаження рухомого складу, безсумнівно, є відсутність кранів у морських портах, як плавучих, так і портальних, вантажопідйомністю 100 т.

    Доктор технічних наук, доцент Українського державного університету залізничного транспорту Андрій ПРОХОРЧЕНКО в своєму блозі (http://www.railwayhub.in.ua/) наводить приклад альтернативного методу розвантаження піввагонів на неелектрифікованих дільницях за допомогою технології CarTopper, запатентованої американською компанією Herzog Railroad Services.

    Залізничний екскаватор системи topper самостійно забирається на вагон, приводиться до робочого стану менш ніж за 10 хв і так само демонтується без сторонньої допомоги. У цього трактора спеціальні кронштейни-лапи спереду і ззаду, якими він чіпляється за борти піввагона і, стабільно утримуючись, має можливість виконувати вантажно-розвантажувальні операції. Після того, як з вагоном виконано вантажні операції, оператор швидко і без проблем переміщує CarTopper вздовж верхівки кузова вагона до наступних вагонів у составі. Він їздить із поїздом наверху кузова вагона.

    Цікавим є комерційний підхід щодо реалізації даної технології. Компанія не дозволяє орендувати або купити такий екскаватор. Коли замовляється даний сервіс, сама компанія надсилає власний CarTopper і навченого оператора, який вміє швидко і безпечно виконувати всі маневри з машиною. Таким чином, компанія гарантує безпеку руху, заробляє гроші і не наражає дану технологію на значне регламентування в частині безпеки руху. Користуються таким сервісом на залізничних мережах компаній Union Pacific, CSX, BNSF тощо.

    Одна справа – технологія. Зовсім інша – відповідні інструкції. Чи відомий досвід впровадження техніки для підйому вантажів на столичній магістралі? Сім років тому у світ випущено посібник «Виконання робіт вантажопідіймальними кранами, підйомниками та іншими вантажопідіймальними механізмами», авторами якого став колектив сектору охорони праці тогочасної галузевої служби будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд на чолі з Володимиром ДЯЧКОВИМ. Як там не є, а досвід з унеможливлення масових пошкоджень вантажних вагонів є. Головне скористатися ним належним чином, щоб випадків руйнування вантажного рухомого складу поменшало.
     

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Олег СІРИК, «Робітниче слово», Фото www.railwayhub.in.ua
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05