РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 39 (14 жовтня 2017) 

  • Як не потрапити до гри зі смертю?

    Осінь – гаряча пора на залізниці. Як свідчить сумна статистика, надана спеціалістами центру охорони праці, лише за дев’ять місяців поточного року на залізниці було травмовано 140 сторонніх осіб, 91 з яких смертельно. За аналогічний період 2016 р. відповідно 140 та 95. Простежується тенденція до збільшення випадків електротравмування. За дев’ять місяців 2017 р. – 20 осіб, п’ять з яких загинуло. За аналогічний період минулого року відповідно 17 та 5.

    Залізничники, проаналізувавши причини та наслідки нещасних випадків невиробничого травматизму, постійно вживають заходів щодо недопущення подібних трагедій. Так, з 18 вересня 2017 р. триває місячник профілактично-­роз’яснювальної роботи щодо профілактики невиробничого травматизму на залізничному транспорті серед населення, учнів шкіл, ліцеїв та коледжів, студентів вищих навчальних закладів.

    Для запобігання випадків травмування та загибелі на залізничних об’єктах спеціалісти Навчально-­методологічного центру охорони праці та промислової безпеки Департаменту охорони праці та промислової безпеки ПАТ «Укрзалізниця» на початку жовтня провели навчання для студентів І та ІІ курсу Київського коледжу транспортної інфраструктури. Мета – донесення інформації про залізницю як зону підвищеної небезпеки, де розміщено обладнання високої напруги. Саме воно несе смертельну загрозу, навіть якщо людина не контактує зі струмонесучими частинами.

    Шокуючі кадри на екрані замість ефектних знімків – це результат захоплення екстремальним селфі. А все через те, що підлітки заради фото готові на все. Ризикуючи власним життям, вони залазять на дахи вагонів. Далі, вибираючи вдалий ракурс, навіть наближаючись до контактного дроту, отримують небагато варіантів: інвалідність, каліцтво або миттєву смерть. Але в гонитві за лайками і захопленими коментарями однолітків, схоже, зовсім не замислюються, що у кожного з них життя лише одне. Спеціалісти, розповідаючи студентам про трагічні випадки, запропонували замислитися чи варто гарне фото таких жертв? Адже такий ризик — дорога внікуди.

    Як не потрапити до гри зі смертю? Що змушує підростаюче покоління жити на межі?

    Одна з проблем — вплив сучасних фільмів і серіалів, які закликають жити стрімко, відчайдушно. І молодь намагається виділитися. Приміром, так званим зачепінгом. Підлітки­зачепери в пошуках гострих відчуттів катаються на дахах вагонів і вагонних зчіпках електричок і поїздів. Але, як показує практика, поки що зачепера може зупинити лише серйозна травма. До речі, сама молодь його ще називає екстремальним видом спорту – «екстрим для бідних». Хоча я б його назвала інакше – «трюки зі смертельними наслідками». Всупереч здоровому глузду і правилам.

    І знову на екрані жахливі картинки того, що залишилось від тих, хто таким чином вирішив похизуватися. Зачепер ставить за мету бути якомога крутішим. Тому найчастіше і гине. За виразами обличчя студентів бачу, що картинки їм не до вподоби. Ось вам результат — мегапопулярність в обмін на життя.

    А варто було б всього лише взяти до уваги, що в зоні підвищеної небезпеки існують правила, які порушувати не варто.

    Розуміючи всю гостроту цієї соціальної проблеми, інколи дивуєшся позиції деяких керівників владних структур, які намагаються перекласти відповідальність за такі випадки на залізничників. Можливо, варто об’єднати зусилля батьків, педагогів, соціальних служб, працівників транспорту, від яких багато в чому залежить безпека неповнолітніх, аби не допускати смертельних випадків на залізничному транспорті. Тоді й винних у трагедії не треба буде шукати.

    Який же висновок зробили для себе? Цікавлюся у студентів Київського коледжу транспортної інфраструктури по закінченні навчань.

    Тетяна ГАВРИЛЬЧЕНКО, заступник директора з виховної роботи, викладач з охорони праці Київського коледжу транспортної інфраструктури:

    «Вважаю за необхідне проведення таких навчань для студентів, особ­ливо першокурсників, саме у вагоні охорони праці на залізниці. Ця лекція, сподіваюсь, — поділилась думками Тетяна Вікторівна, — дала можливість зберегти життя наших дітей в безпеці. Особливо тих, хто приїхав вчитися з передмістя, інших регіонів і часто користується послугами залізничного транспорту».

    Ольга ЗУБРИЦЬКА, ІІ курс:

    «Я до цього знала правила поведінки на залізниці. Сьогодні ще раз закріпила ці знання, щоб не потрапляти в різні неприємні ситуації. Була свідком, як знайомі хлопці горіли і злітали з поїздів на смт Глеваха. Я їх застерігала, але...»

    Віктор БАБИНЕЦЬКИЙ, ІІ курс:

    «В черговий раз я зробив висновки, що варто дотримуватися запобіжних заходів на залізничному транспорті. Не можу зрозуміти тих, хто заради селфі втрачає своє життя. Немає слів».

    Едуард СОЗИКІН, І курс:

    «Вразили фото. Це найбільше застереження, аби не робити те, про що сьогодні йшла мова».

    Фото Олега СІРИКА

    Тетяна ШЕМЧУК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05