РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 35 (15 вересня 2017) 

  • Від перспектив – до реалій

    Актова зала управління регіональної філії «Південно-Західна залізниця» (РФ «ПЗЗ) о 13-й годині сьомого вересня п.р. заповнена на 100 %. Відвертий діалог, в якому за ініціативи президії Дорпрофсожу столичної залізниці взяли участь директор з розвитку персоналу та соціальної політики ПАТ «Укрзалізниця» Євген КОЗАК, начальник РФ ПЗЗ Григорій БЕВЗ, голова Дорпрофсожу Орест ЛОГОШНЯК, керівники галузевих служб та підрозділів залізниці, тривав півтори години.


    У президії наради - директор з розвитку персоналу та соціальної політики ПАТ «Укрзалізниця» Євген КОЗАК,
    директор регіональної філії «Південно-Західна залізниця» Григорій БЕВЗ
    та голова Дорпрофсожу столичної магістралі Орест ЛОГОШНЯК.


    Заступник голови Київського теркому галузевої профспілки Дмитро БИЦЬКИЙ -
    «Активісти зацікавлені в ознайомленні із планом реформування компанії».

    У вступному слові до присутніх Є. Козак докладно проаналізував діяльність галузі протягом поточного року та розповів про основні напрямки роботи акціонерного товариства найближчим часом. Він наголосив на тому, що залізнична галузь перебуває на піку процесу реформування. Як доказ – створення дочірніх компаній з організації вантажних перевезень, сервісного обслуговування пасажирів, приміського транспорту, центру локомотивної тяги тощо. Є. Козак висвітлив плани правління ПАТ «Укрзалізниця» у сфері подальшого розвитку залізничної інфраструктури, інвестиційної політики, підготовки до прийняття нового колективного договору між правлінням ПАТ і залізничниками. Проект цього документу має з’явитися до кінця вересня п.р. На думку Євгена Козака, в основі діалогу керівників ПАТ «Укрзалізниця» мають бути методи вирішення соціально­економічних питань. Не в останню чергу керівництву ПАТ «Укрзалізниця» потрібно зробити висновки про те, що через низьку заробітну плату виробничого персоналу компанії українські залізниці втрачають кваліфікований персонал. Змінити ситуацію на краще правління ПАТ «УЗ» сподівається завдяки збільшенню з першого жовтня п.р. на 25% тарифів на вантажні перевезення. Завдяки цьому протягом 2018 р. планується, що зарплата залізничників зросте на 25%. Це, на його думку, дозволить протягом найближчого часу зайняти у рейтингу середніх вітчизняних зарплат 10-те місце замість сьогоднішнього 15-го.

    Від перспектив – до реалій. Далі офіційна зустріч проходила у форматі дискусії. У власних зверненнях до Євгена Козака та Григорія Бевза, голова Козятинському теркому профспілки Анатолій ВІЛЬЧИНСЬКИЙ, голова Конотопського теркому Володимир ШМАГЛІЙ, заступник голови Київського теркому Дмитро БИЦЬКИЙ, заступник голови Жмеринського теркому Сергій ШИНКАР, голова профкому локомотивного депо Жмеринка Леонтій ПОЛІВОДСЬКИЙ, голова первинної профспілкової організації Козятинського локомотивного депо Володимир ГОРБАТЮК, голова профкому Козятинського експлуатаційного вагонного депо Олег СИЗОНЮК піднімали низку болісних питань, без вирішення яких залізничний конвеєр може зупинитися. На думку А. Вільчинського, через нестачу кваліфікованого персоналу, за браком запасних частин і матеріалів у всіх без винятку підрозділах з організації руху поїздів, експлуатаційних та ремонтних депо технологічні процеси значно уповільнюються. Придбання комплектуючих, запасних частин, електроінструмента сьогодні має узгоджуватися на рівні правління ПАТ «Укрзалізниця». Але через витрати часу, коли, приміром, картриджі для комп’ютерних принтерів з лінійних підрозділів потрібно надсилати для зарядки до Києва. Якби бракувало лише картриджів... «То чи не час удосконалити процес закупівлі необхідних вузлів і деталей, довіривши його керівникам лінійних підрозділів?» — запитує А. Вільчинський.

    Масовий відтік робітників, які у пошуках кращої долі, залишають цехи багатьох підрозділів збільшується щотижнево. Вже не вистачає машиністів локомотивів, моторвагонного складу та їхніх помічників. Як наслідок – понаднормативні години роботи локомотивних бригад обчислюються десятками тисяч годин. Зважаючи на суму відрахувань на соціальні заходи, експлуатаційні витрати господарства через понаднормові години, призводить до зниження прибутків залізниці від основної діяльності. Іншими словами, за утримання необхідної кількості машиністів і помічників локомотивне господарство та залізниця у цілому могли б мати економію експлуатаційних видатків. Ці кошти могли б прислужитися компанії на розвиток інфраструктури та вирішення соціальних питань залізничників. Поки що це замкнене коло важко розімкнути. Ситуація з понаднормовими годинами може погіршитися через вихід людей на заслужений відпочинок та через відсутність набору персоналу для підготовки кваліфікованих робітників (підготовка машиніста вимагає 3 – 5 років). Схоже, що питання з регулювання робочого часу і часу відпочинку окремих категорій працівників, які безпосередньо пов’язані із забезпеченням безпеки руху поїздів і обслуговуванням пасажирів, цей давній гордіїв вузол поки що дуже туго зав’язаний.

    Стурбовані козятинські профспілкові активісти й через те, що на передавальних станціях цієї дирекції у бік Львівської залізниці накопичилося, приміром, у липні п.р. зо три сотні так званих кинутих поїздів. Це тому, що організатори руху із сусідньої магістралі не дотримуються галузевих інструкцій з прийому — відправлення вантажних потягів. У підсумку — експлуатаційні показники саме Південно-Західної, як транзитної залізниці, перебувають на незадовільному рівні.

    Голову первинної профспілкової організації Козятинського експлуатаційного вагонного депо Олега СИЗОНЮКА турбує стан справ із виконанням оглядачами-ремонтниками вагонів обов’язків з викошування трави на закріплених дільницях. Але ж використання фахівців на роботах, не пов’язаних із основною виробничою діяльністю, неприпустимо. Подейкують, що на заміну косарям має прийти техніка із розпилювання гербіцидів. Слово – за екологами.

    Актуальним залишається питання з розподілу путівок на відпочинок. Сьогодні діє порядок забезпечення путівками в лікувально-оздоровчі заклади залізниці працівників, згідно з яким видача відбувається як надання матеріальної допомоги у складі фонду оплати праці. Профспілкові активісти вважають найбільш прийнятною закупівлю путівок через Дорпрофсож, як це відбувалось раніше.

    «Поки чуємо, про те, що вже сталося, і нічого про те, що треба робити, аби надалі змінити складну ситуацію» — таку думку висловив Дмитро БИЦЬКИЙ на початку своєї промови. Без присутніх під час наради членів правління ПАТ «УЗ», — висловився він – обговорення питання підвищення заробітної плати вести недоречно.

    Активісти профспілки зацікавлені в ознайомленні із планом реформування компанії. У зв’язку із цим Д. Бицький вважає, що до складу правління має увійти представник трудового колективу, щоб налагодити діалог між керівництвом компанії і звичайними залізничниками.

    На переконання директора регіональної філії «ПЗЗ» Григорія БЕВЗА, спільні наради із адміністрацією публічного акціонерного товариства і профспілками дозволять виокремити алгоритм дій, щоб значно покращити роботу транспортної інфраструктури. За словами директора з розвитку персоналу та соціальної політики ПАТ «Укрзалізниця» Євген Козака, така форма співпраці прийнятна і для керівництва компанії.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, «Робітниче слово», Фото Олега СІРИКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05