РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 29 (4 серпня 2017) 

  • Розімкнути коло

    Упродовж останніх років ст. Київ-Пасажирський, як і Центральний вокзал, перебуває в зоні особливої уваги. Адже через неї проходить основна частина подорожуючих і відправляється переважна більшість вантажів. За добу — 180 пар поїздів. І якщо про залізничний термінал пишуть багато (як правило, пасажири бачать в основному недоліки), то про роботу залізничників ст. Київ-Пасажирський, які організовують та забезпечують безперебійний рух поїздів, пасажирам відомо мало.

    ДОВІДКА

    Дмитро БЕЗРУЧКО. Стаж залізничника – 10 років. У 2007 р. закінчив Дніпро­петровський національний університет залізничного транспорту ім. В. Лазаряна за спеціальністю «Організація перевезень і управління на залізничному транспорті». Відразу по закінченні прийшов на ст. Київ­Пасажирський, де працевлаштувався черговим по парку. Пізніше займав різні посади, а з 2012 р. — начальник позакласної станції Київ­-Пасажирський.

    Зважаючи на те, що зростає дефіцит кадрів у залізничній галузі, особливо нестача фахівців відчувається у відділі перевезень, проблема ця викликає непідробну тривогу в керівництва Київської дирекції залізничних перевезень. Кореспондент газети «Робітниче слово» поцікавилась у начальника ст. Київ­Пасажирський Дмитра БЕЗРУЧКА, як столична станція виконує завдання при недоукомплектованому штаті.

    — Дмитре Олександровичу, знаю, що саме зараз на залізничних станціях велика нестача фахівців. Яка у вас ситуація з кадрами?

    — Увага до цієї теми зрозуміла. Аби ви переконалися, що з кадрами сьогодні на залізниці практично катастрофічна ситуа­ція, наведу таку статистику. Наразі нам не вистачає вісім складачів поїздів. Тобто їх повинно працювати 29, а є 21. Також нам потрібні оператори поста централізації, сигналісти, чергові та оператори по станції та інші. Склалася парадоксальна ситуація: підрозділи потерпають від нестачі кваліфікованих кадрів, а з навчальних закладів, де якраз готують фахівців для залізничної галузі, випускники практично не йдуть працювати на залізницю. Ця проблема потребує термінового вирішення, оскільки вона впливає на перспективи розвитку залізниці.

    — Який штат сьогодні працює на станції?

    — Наш колектив налічує 182 фахівці різних професій. Це після оптимізації. До цього у нас працювало 240 залізничників. Частина пішла на заслужений відпочинок, інші звільнилися, бо багатьох не влаштовує зарплата, особливо киян. Приватні ж компанії виплачують заробітну плату в рази більшу за ту, яку може запропонувати відділ кадрів дирекції.

    — Пане Дмитре, на вашу думку, що потрібно зробити, щоб переломити ситуацію, як кажуть, розімкнути коло?

    — У тих залізничників, які працюють на нашій станції, є ще сподівання, що реформи, що проходять у галузі, змінять виробниче життя на краще. Вирішити проблему з нестачею кадрів можна лише тоді, коли буде більше приділено уваги умовам та оплаті праці працівників. Керівництво Укрзалізниці повинно прислухатися до потреб і зауважень залізничників, і тоді ситуація різко покращиться і підвищиться авторитет і престиж залізничної галузі. У липні на нашій станції проходив день відкритих дверей. Люди, які цікавилися вакансіями, хотіли достойну зарплату — не менше 10 тис. грн. Вони вважають, що нічні зміни, велика відповідальність за безпеку руху на залізниці повинна мати адекватну оплату. І з ними важко не погодитися. Вважаю, що повинна бути особ¬лива мотивація для роботи молодих спеціалістів на залізниці. Це не лише висока зарплата, а й доступні кредити на житло, а на перших порах — забезпечення місцем у гуртожитку, можливість підніматися по кар’єрних щаблях. Тоді у нас буде вибір взяти на роботу кращих, з високим рівнем знань, з бажанням працювати саме на залізниці.

    — Як вам вдається вирішувати проблеми?

    — Цьогоріч у нас збільшилися пасажирські перевезення. Якщо в 2016 р. за перше півріччя було відправлено 30 тис. 812 поїздів, то за такий період нинішнього року уже 34 тис. 318. Наростити кількість вдалось за рахунок збільшення приміських електропоїздів. Більшість залізничників знають, що підвищення якості перевезень починається з підготовки вагонів у рейс. А у нас якраз з цим проб¬лема — недостатня кількість пасажирських вагонів. Отже постає питання забезпечення рухомим складом під час літніх перевезень. Але ми шукаємо резерви, щоб справитися з цим завданням.

    — Як саме?

    — За рахунок зменшення простою у пункті обороту та переформування по днях тижня в поїзди на напрямках з більш напруженим пасажиропотоком. Прикметно, що в операторів при чергових по станції змінилися переговорні комутатори. Це єдине оновлення за останній час на станції. Все інше, як і поточний ремонт колії, підготовку вагонів до відправлення, робимо за допомогою колег із суміжних служб. Хоча більшість з них теж в стадії реформування, тому питання напряму вирішуємо з керівництвом дирекції.

    — Підбиваючи підсумок нашої розмови, вам, як керівнику найбільшої столичної станції, яким бачиться реформування галузі?

    — Зміни, що відбуваються на залізниці, без­умовно, стосуються всіх. Адже життя не стоїть на місці. Удосконалюється і переглядається технологія процесу роботи, впроваджуються нові правила, які відповідають дійсному стану речей. Тобто у реформуванні виникла необхідність і воно повинно здійснюватись заради головного — підвищення ефективності діяльності залізничного транспорту. Нині реформування йде за трьома напрямками: пасажирські та вантажні перевезення, а також обслуговування інфраструктури. На мій погляд, будь¬-які зміни повинні спрямовуватись на те, щоб зробити послуги залізничного транспорту якіснішими, але при цьому залишатися доступними. А ще потрібно враховувати інтереси великих і малих підрозділів, кожного працівника залізниці. Адже сьогодні ті працівники, які працюють у пасажирській компанії, одержують зарплату в рази більшу, ніж той же складач поїздів на станції. При цьому обов’язки у них однакові. Та найголовніше із завдань — збереження кадрового потенціалу залізниці.

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Олега СІРИКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05