РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 24-25 (7 липня 2017) 

  • Складові успіху дистанції

    Основним показником утримання колії — бальна оцінка. У Ніжинській дистанції, яку очолює один із найдосвідченіших колійників залізниці Олександр Мазур, вона становить 2 бали. Слів немає, не вірилося. Звик, що 25-30 – це вже відмінно, тому перепитую Олександра Михайловича ще раз. Все-таки два бали. І вже не перший рік дистанція досягає такого результату. У 2013-му та наступні літа цифра «упала» із 18 до 3.


    Начальника Ніжинської дистанції колії Олександра МАЗУРА бентежить нестача робочих рук.


    Гайковерт механічний, а робітники вправні. Машиністи ПМГ Юрій БУЛАХ та Валентин КАЧИН.

    Як вона досягається? Секретів немає, та спершу варто мовити про ПЧ в Ніжині. Свою історію дистанція розпочинає із 1868 р., коли залізниця з’єднала Курськ та Бровари. Після будівництва мосту через Дніпро вона одержала назву Курсько-Київської. У 1958 р. ніжинське підприємство приєднують до дарницької дистанції, але вже 1 квітня 1974 р., за словами Олександра Мазура, дистанція, як Фенікс, відродилася. На сьогодні день ПЧ-5 має 242,7 км головних колій, 83,7 км станційних, 48,2 км під’їзних, 345 стрілочних переводів, 34 переїзди… Довжина безстикової колії становить 223,6 км. На останню цифру варто звернути увагу.


    Коваль дистанції Олександр ОСТАПЕЦЬ. В його руках сховано майстерність.

    Ще один важливий аспект нинішньої роботи – сам керівник. У Ніжин він перейшов сімнадцять років тому із посади заступника начальника галузевої служби, маючи солідний стаж колійної практики і досвід керівництва експлуатаційним підприємством.

    ОТЖЕ, СКЛАДОВІ УСПІХУ. На перше місце начальник дистанції ставить техніку, важку колійну техніку Центру механізації колійних робіт і рейкозварювального поїзда. «Рейкозварювальну машину ми просимо постійно», — говорить Олександр Мазур.

    Що це дає? Стик, на його думку, слабке місце. Чим їх менше, тим легше утримувати колію. Тож звідси і 223,6 кілометра безстикової – майже сто відсотків головної, де для пасажирських поїздів визначено швидкість — 140, а для вантажних — 80.

    До речі, у 2013 р. під час модернізації колійного господарства станції Ніжин уперше в межах дистанції застосували алюмотермічне вварювання 31 стрілочного переводу, що мовою фахівців «зменшило кількість стиків на стрілочних переводах, підвищило плавність руху та покращило взаємний вплив рухомого складу і колії».

    ДРУГА СКЛАДОВА – СУТО ОРГАНІЗАЦІЙНА. Позитивний результат дає дільнична система поточного утримання колії, на яку дистанція перейшла у 2009 р. Число механізованих дільниць було зменшено до двох, але потужних, штат яких укомплектовано досвідченими фахівцями. Їм, монтерам, машиністам, бригадирам, майстрам, за інтенсивність встановлено десятивідсоткову надбавку до зарплати. І там, де працює важка техніка ЦМКР, обов’язково будуть ці колони.

    — Колони? Як у колійних машинних станціях?

    — Саме так, — говорить Олександр Мазур. – Я теж, до речі, у свій час працював у КМС.

    І ТРЕТЯ СКЛАДОВА – кадри, кваліфіковані спеціалісти, залізничники із багатолітнім стажем роботи на коліях.

    — Але люди йдуть, — продовжує Олександр Михайлович. – Хтось на пенсію, хтось із інших причин. На їх місце беремо молодь. Але молодий монтер довго не затримується — місяць чи два. До першої зарплати, яка його розчаровує. Три тисячі гривень будь-кого сьогодні розчарує… Нинішній рік для нас досить напружений. У дистанції працюють 374 залізничники, із них — 117 монтерів колії, що становить 66 відсотків від розрахункового контингенту.

    Оце і всі складові. Майже усі. Бо відразу пригадується, як невідступно стежив за роботою КМС на модернізації колії у Броварах колишній заступник начальника дистанції Микола Майдан. Настільки, що напрошувалося запитання, чого б ото так перейматися? Свої ж люди кладуть, досвідчені, кваліфіковані. «Вони кладуть, — відповів Микола Іванович, — а експлуатувати нам». Тобто легше завбачити і попередити можливі нюанси, ніж потім переробляти та ремонтувати. Так вважають і діють у дистанції й нині – завбачливо, на випередження.

    …Звичайний день у середині тижня. Як і скрізь у дистанціях колії, основна робота літньої пори на лінії. Дізнаюся, що колони працюють у Заворичах – виправка стрілочного переводу, на станції Кобижча – зварювання рейок, і в Ніжині, куди найближче і де, підказують. Можна побачити ПМГ – машину-гайковерт, чи не єдину на залізниці. «Древня», непоказна, та гайки закручує швидко й надійно. На ній працюють машиністи Юрій БУЛАХ і Валентин КАЧИН. Вони розповідають, що довговічність ПМГ залежить від дбайливого догляду. Так робив десятиліттями батько Юрія – теж машиніст ПМГ. Так намагається робити і він з колегою.

    Побувати на базі дистанції і пройти повз кузню було б помилкою. Не основна на утриманні колії, та важлива, бо «головний» інструмент монтера – лом, кується в ній. І не тільки. «Усе роблю, що по залізу», — дещо широкувато пояснює коваль Олександр ОСТАПЕЦЬ. А кузня у нього на славу – простора, затишна, не соромно й людям показати. І коваль він вправний, хоч біля молота стоїть недавно.

    Уже збіг червень. Підбиваються підсумки роботи півріччя. У Ніжинській дистанції виконано: середній ремонт колії – 8,87 км (дані на 20 червня. – Авт.), середній ремонт стрілочних переводів – 6 одиниць, заміна перевідних дерев’яних брусів – 2 комплекти, суцільна заміна рейок старопридатними – 2,5 км. І балова оцінка – 2, що означає супервідмінно!

    Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05