РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 22 (16 червня 2017) 

  • Щоб земельні податки не забрали всі статки

    Коли залізниця розбудовувалась за радянських часів, ніхто не шкодував землі під нові залізничні станції, інші об’єкти інфраструктури та смуги відведення. Скільки пот-рібно було землі, стільки й виділяли. Причому незалежно – це територія міста, села чи сільгоспугіддя. В наш час ситуація кардинально змінюється, і за кожен квадратний метр території, на якій розташовано об’єкти залізниці, необхідно сплачувати земельні податки, визначені законодавством. А із запровадженням децентралізації влади ці збори надходять до органів місцевого самоврядування, і міські, селищні, сільські ради вирішують, якими вони мають бути.

    Що ж необхідно робити, щоб земельні податки не забрали всі доходи від господарчої діяльності залізничних станцій?

    Цим поцікавився у начальника відділу майнових та земельних ресурсів Жмеринської дирекції залізничних перевезень Оксани ДЯДЮН.

    — За публічним акціонерним товариством «Українська залізниця» в межах розташування Жмеринської дирекції залізничних перевезень обліковуються земельні ділянки площею 11,5 тис. га, що знаходяться у Вінницькій, Хмельницькій та частково у Чернівецькій областях. На них розташовані об’єкти залізничного транспорту, які забезпечують безперебійний процес перевезення вантажів та пасажирів у межах України. За користування цими ділянками нинішнього року нараховано плати 47 039,7 тис. грн. Для порівняння зазначу, що 2014 р. було виплачено 3258,7 тис. грн, наступного — 14 556,0 тис. грн, а минулого – 33 573,6 тис. грн. Зростання було, але не таке стрімке, як нинішнього року. Нинішній показник, погодьтесь, дуже високий і створює значне фінансове навантаження на нашу галузь.

    Це відбулось у зв’язку зі змінами чинного законодавства України. Так, Законом України від 28 грудня 2014 р., № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який вступив у дію першого січня 2015 р., скасовано податок за землі залізничного транспорту в розмірі 0,25 % в межах населених пунктів та 0,02 % за їхніми межами. Крім того, відповідно до Податкового кодексу України (ПКУ) плату за землю віднесено до місцевих податків і зборів. І сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, у межах своїх повноважень, приймають рішення про встановлення місцевих податків і зборів, в тому числі плати за землю в межах населених пунктів від 1 % до 3 %, за межами — від 0,3 % до 5 %. А відповідно до наказу Мінагрополітики та продовольства України від 25 листопада 2016 р., № 489 «Порядок нормативно¬грошової оцінки земель населених пунктів» до земельних ділянок, інформація про які не внесена до Державного земельного кадастру при визначенні нормативно-грошової оцінки ділянки, застосовується коефіцієнт із значенням 2,0. Це дозволило дещо знизити плату за землю. Інакше вона становила б майже 100 млн грн.

    Та, як з’ясував автор цих рядків, не лише вказівки зверху від міністерства, а й активна робота на місцях дала свої результати. Керівництво Жмеринської дирекції залізничних перевезень постійно проводить роботу з депутатами селищних, сільських, міських рад, територіальних об’єднань громадян, районними державними адміністраціями, обласними державними адміністраціями щодо встановлення мінімальних ставок плати за земельні ділянки, що використовуються залізничним транспортом. Уже стало нормою участь начальників залізничних станцій, представників апарату дирекції у засіданнях сесій органів місцевого самоврядування при вирішенні питання зі встановлення ставок плати за землі залізниці.

    Місцева влада, розуміючи, що значне фіскальне навантаження на нашу галузь може призвести до соціальної напруги в державі (адже залізничники будуть змушені підвищувати тарифи на перевезення вантажів та пасажирів), тому в основ­ній більшості отримано мінімальні ставки плати за землю.

    В результаті проведеної роботи в межах населених пунктів ставки плати за земельні ділянки залізниці, де проведена нормативно-грошова оцінка, в середньому становлять 1 %, а не 3 %, як передбачено ПКУ, а за межами населених пунктів в середньому — 1,5 %, а не 5 %, що значною мірою дозволило зекономити кошти залізниці. Однак, на думку місцевих керівників, цю проблему потрібно вирішувати кардинально і на найвищому рівні. Зауважимо, що чинним законодавством України земельні ділянки під автомобільними дорогами взагалі звільнено від оподаткування. Опираючись на це, варто ініціювати внесення змін до Податкового кодексу України у частині встановлення фіксованих ставок земельного податку для земель залізничного транспорту, розташованих у межах та за межами населених пунктів. Лише таким чином можна добитись, щоб земельні податки не забрали всі статки нашої галузі.

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05