РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 22 (16 червня 2017) 

  • Гаранти якості нових рейок

    У ці дні один із найстаріших виробничих підрозділів регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» — рейкозварювальний поїзд (РЗП) — відзначає своє 75-річчя. Від часу свого заснування Київський РЗП успішно функціонує

    і стверджує свою ефективність, що полягає у створенні безшовних рейок, що з’єднуються за технологією зварювання. Сама історія цього виробничого підрозділу нерозривно пов'язана з будівництвом та розвитком Південно-Західної залізниці. Зі збільшенням потужності магістралі примножувалась кількість працівників, зростали вимоги до колії, з’являлося нове обладнання. Потрібно було будувати «оксамитову» колію: вона має бути безстиковою, тобто складатися з довгомірних, як правило, 800-метрових рейкових плітей. Їх виготовленням якраз і займається Київський рейкозварювальний поїзд.


    Колектив залізничників та гості святкування 75-річчя Київського РЗП під час екскурсії
    не лише ознайомилися з обладнанням та виробничим процесом, а й зробили фото на згадку.


    Майстер-клас для гостей провів Микола БАРАНОВСЬКИЙ.


    Розвиток Київського РЗП покладається на плечі молодих, які в день народження підрозділу отримали нагороди.

    ІСТОРІЯ СТАНОВЛЕННЯ

    Під час Другої світової війни виникла нагальна потреба з відновлення та ремонту верхньої будови колії на прифронтових дільницях та в тилу. На ст. Єлець Південно-Східної залізниці 5 червня 1942 р. було засновано рейкозварювальний поїзд. Саме ця дата вважається днем народження підрозділу.

    У 1944 р. поїзд базується на ст. Здолбунів, а з грудня 1945-го, об’єднавшись з декількома іншими підрозділами в одне спецформування під назвою рейкозварювальний поїзд № 5, передислоковується до Києва. Післявоєнну залізницю було майже зруйновано, і перед новоствореним підрозділом постало відповідальне завдання з організації контактного зварювання рейок у стаціонарних умовах й відновлення цілісності верхньої будови колії у межах Південно-Західного округу.

    У 1958 р. утворюється філія рейкозварювального поїзда на станції Козятин ІІ — фахівці стали займатися зварюванням рейок для створення безстикової колії. У 80-ті роки на рейкозварювальному поїзді впроваджено абразивну різку рейок за використання спеціальних верстатів, що значно збільшило продуктивність праці, особливо під час ремонту старопридатних рейок. У той же час було впроваджено технологію зварювання рейок нестандартної довжини (8–12 м) у безстикову колію.

    З 1996 р. рейкозварювальний поїзд увійшов як структурний підрозділ до складу Київської колійної машинної станції, а в 2001¬му його знову було виділено в окреме підприємство.

    СУЧАСНА ТЕХНІКА І ТЕХНОЛОГІЇ

    Колектив РЗП (142 фахівці) виконує великий обсяг роботи. Він має три підрозділи: контактно­зварювальну дільницю на ст. Київ­Волинський, яка займається зварюванням нових і ремонтом старопридатних рейок; філію на ст. Козятин ІІ, де проводяться роботи зі зварювання нових рейок, виготовлення перехідних стиків, освоюється наплавлення старопридатних хрестовин; на дільниці пересувних рейкозварювальних машин виконується робота з відновлення цілісності безстикової колії у всій регіональній філії, а трапляється, що і за її межами. Наразі Київський РЗП повністю задовольняє потреби залізниці у зварюванні та ремонті рейок.

    Колію з безстиковими плітями працівники виготовляють у стаціонарних умовах. Для цього 25- та 50-метрові рейки з’єднують в єдиний відрізок довжиною до 800 м. В подальшому доставлені на місце проведення колійних робіт довгомірні пліті зварюють за використання рейкозварювальних машин. Дві із семи машин — на комбінованому ходу. Призначені вони для пересування не лише залізничною колією, а й автошляхами. Відтак для перекриття руху поїздів під час виконання ними робіт витрачається мінімальний час. Якість зварювання у колійнозварювальних машинах контролює електронна система. Крім того, пересувні рейкозварювальні машини усувають дефектні місця на колії, які виникають з різних причин під час її експлуатації. Відсутність стиків не лише забезпечує комфортну подорож пасажирам, а й зменшує опір руху поїздів та скорочує витрати на поточне утримання й ремонт рухомого складу та колії.

    У разі потреби в екстрених ремонтах пересувні рейкозварювальні машини оперативно передислоковуються з однієї дільниці на іншу. Це дуже важливо для забезпечення належного руху поїздів. Адже дефектність рейки тягне за собою обмеження у швидкості поїздів до 20 км/год, а у деяких випадках вимагає навіть відміни руху. Для заміни дефектних дільниць використовуються 25-метрові стандартні рейки, які спеціалісти поїзда виготовляють шляхом високоміцного стикового зварювання з частин інвентарних нових та старопридатних рейок, що лишилися від попередніх ремонтів. З них створюється інвентарний запас рейок для використання дистанціями колії.

    Підрозділ у стаціонарних умовах з 2013 р. почав виготовляти високоміцні та перехідні стики.

    За період з 2003 по 2016 рр. виробничими дільницями Київського рейкозварювального поїзда зварено та відремонтовано 2637,1 км колії з нових та старопридатних рейок, відновлено 33 429 дефектних місць за використання пересувних рейкозварювальних машин, виготовлено 3499 клеєболтових ізолюючих стиків, 1640 перехідних рейок, наплавлено 384 хрестовини, 121 рамна рейка, 53 вістряки, виконано роботи з піднімання 781,6 км колії із старопридатних рейок безстикової колії на вивіз­ний состав.

    В АТМОСФЕРІ СВЯТА

    Перед початком урочистостей усім гостям, які 6 червня приїхали привітати своїх колег на ст. Київ­Волинський, провели екскурсію територією Київського РЗП. Розповіли і наочно показали, як народжується ця диво-колія, зварюються довгомірні пліті. Повідали про людей, які створюють «оксамитову» колію, яке обладнання використовують. Микола БАРАНОВСЬКИЙ, зварник п’ятого розряду провів майстер­клас зі зварювання та руйнування дослідних зразків рейок.

    Пізніше в актовій залі Українського центру механізації колійних робіт, який територіально розташований поруч із РЗП, зібралися господарі свята та гості. Кожен трудовий колектив сильний своїми ветеранами, які досконало знають справу і свій досвід передають молодим. Вони були і нині є в Київському РЗП. Приємно було спостерігати, що поруч з молодими працівниками підрозділу сиділи в залі ветерани, які спілкувалися з молоддю.

    Перед початком урочистого засідання гостям продемонстрували фільм про створення КРЗП-5. Затим виступив начальник виробничого підрозділу РЗП Василь ШОМА. Після невеличкого звіту про роботу він наголосив, що КРЗП працює для потреб залізничників і завжди отримує підтримку з боку керівництва. У цей складний період реформування галузі працівники рейкозварювального поїзда демонструють високий професіоналізм.

    Керівництво залізниці на чолі із заступником директора регіональної філії з інфраструктури Романом ЙОСИФОВИЧЕМ та начальником галузевої служби колії Віталієм КАЛЮЖНИМ у вітальному слові висловили найтепліші привітання для ветеранів і колективу поїзда.

    — Ви є представниками потужного підрозділу, — сказав Віталій Калюжний, — який робить великий внесок у виконання дорожнього плану з модернізації колії. Завдяки людям і обладнанню, яке є у РЗП, вдається підтримувати стан колій на сучасному рівні. Сьогодні я можу порадіти за вас і сказати, що ви вистояли в найважчий період. Прикметно, що ви єдині на столичній магістралі, хто працюєте без випадків браку.

    Далі були виступи колег­залізничників, які згадували про партнерську роботу з виробничим підрозділом. Начальник Ніжинської дистанції колії Олександр МАЗУР наголосив, що сьогодні Київський РЗП повністю задовольняє потреби ПЧ у зварюванні та ремонті рейок. «Важко уявити, як би ми працювали без вас. Велике спасибі вам за якісну роботу», — сказав він.

    Колишній начальник рейкозварювального поїзда Михайло СТОГНІЄНКО розповів, які проблеми переживав трудовий колектив. А найважливішим здобутком стало впровадження другої машини для контактного зварювання К-1000. Цю модель розроблено фахівцями Інституту електрозварювання ім. Є. Патона. Він наголосив, що цей агрегат дійсно унікальний, оснащений електронікою, відстежує всі технічні характеристики зварного шва, тож миттєво видає потрібну інформацію.

    Усі виступаючі позитивно оцінили роботу колективу і подякували ветеранам, молодим працівникам і нинішньому керівництву поїзда за те, що бережуть традиції і за різних ситуацій, коли залізниця каже «потрібно», Київський РЗП підставляє їй своє плече.

    Після Роман Йосифович та Віталій Калюжний вручили нагороди кращим працівникам. Затим для всіх гостей був чудовий концерт.

    ПРЯМА МОВА

    Начальник виробничого підрозділу РЗП Василь ШОМА:

    «Свій трудовий шлях у цьому підрозділі я розпочав шліфувальником. Потім працював механіком, головним інженером і уже понад два роки очолюю РЗП. Повільно, але невпинно змінюється все. Змінюються й вимоги до нашого підрозділу, до колії. У нас з’являється нова техніка, обладнання. Але головне, що колектив, середній вік якого 30—35 років, не змінює своїх традицій і робить великий внесок у виконання плану з модернізації колії у межах залізниці. Нашим бригадам рейкозварювальних машин вдається підтримувати стан колій на сучасному рівні».

    Зварювальник, ветеран праці Леонід БЕВЗЮК:

    «Я пам’ятаю, як ми встановлювали та доводили до «ладу» перші машини із заводу Патона. Ми завжди знали, що потрібно поряд з новими машинами підтримувати старі, аби вони були завжди в бойовій готовності. Треба було проявляти чимало зусиль, уміння й винахідливості. Працювали тяжко, але у мене ніколи не було думки шукати іншу роботу».

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05