РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 21 (9 червня 2017) 

  • Як розірвати коло проблем

    33-річний Валентин КАЛЕНСЬКИЙ – начальник ст. Дарниця. Він належить до нової генерації. До тих людей, які використовують нові підходи до організації роботи залізничного транспорту у сучасних умовах. Йому цікава залізниця в усіх аспектах – розвитку, контролю, прийняття рішень, комунікацій. Про те, що вдалось зробити, а також, які проблеми та перешкоди зустрічаються в його роботі, начальник станції розповів журналісту «Робітничого слова».

    БІОГРАФІЧНА ДОВІДКА

    Закінчив Державний економіко-технологічний університет транспорту за спеціальністю «Організація перевезень і управління на транспорті». Магістр. Працював на посаді складача поїздів ст. Дарниця у 2006 р., потім — черговим на сортувальній гірці. У 2008 р. – поїзним диспетчером Київської дирекції залізничних перевезень. У 2011 р. став заступником начальника СТ. Дарниця з оперативної роботи. З 2014 р. обійняв посаду начальника станції.

    — Валентине Валерійовичу, давайте спочатку поговоримо, які зміни останнім часом пройшли на станції?

    — Якщо говорити про зміни, то вони проходять на всіх українських залізницях. Адже наша галузь сьогодні перебуває в стадії реформування. А якщо про нашу станцію, наголошу, що це стабільний підрозділ, і у першу чергу у виконанні тих функцій і завдань, які ставляться перед нами. Щоденно Дарниця забезпечує перевезення у середньому восьми тис. пасажирів і 87 тис. тонн вантажів. Зауважу, що уже понад десять років іде реконструкція Дарницького вузла. За цей період побудовано новий вокзал. На нашій території базується Українська швидкісна компанія, почала функціонувати міська електричка тощо. Це лише те, що бачить пасажир, а ще є ті роботи й зміни, над якими залізничники працюють щоденно: ремонт та модернізація колії, реконструкція пристроїв сигналізації та телеуправління по станції, переукладення більше 35 стрілочних переводів та повна зміна маршрутизації у парній горловині.

    — Валентине Валерійовичу, якою є сьогодні нагальна проблема на станції?

    — На жаль, вона не одна. Сьогодні по станції Дарниця складається негативна ситуація з укомплектування штату працівників як робочих професій, так і командирів середньої ланки. На кінець травня при штатному плані 447 працівників, налічується 34 вакансії. Лише з початку року зі станції звільнилося 10 працівників. Це не тільки люди, які досягли пенсійного віку і пішли на заслужений відпочинок, але й молоді кваліфіковані спеціалісти, на підготовку яких необхідно витрачати час та кошти.

    — Яких саме фахівців сьогодні підрозділу не вистачає?

    — Нестача працівників спостерігається за всіма професіями комерційного цеху та цеху перевезень. Так з професій маневровий диспетчер, черговий по станції, оператор сортувальної гірки, складач поїздів, регулювальник швидкості руху вагонів та приймальник поїздів взагалі відсутня підмінна кількість працівників, що унеможливлює забезпечення виконання встановленого графіка робочого часу під час відпускної кампанії, учбових сесій та лікарняних. Це призводить до збільшення кількості понаднормових годин робочого часу. Крім того, при роботі в чотири зміни чергових по станції І та II постів електричної централізації у зв’язку з нестачею працівників, кількість понаднормових годин теж зростає, оскільки ці пости працюють за 36¬годинним графіком роботи.

    — Така ситуація із нестачею кадрів тільки на станції?

    — Сьогодні це проблема кожного підрозділу Дарницького залізничного вузла. До прикладу. Змінна кількість працівників пункту технічного огляду рухомого складу вагонного експлуатаційного депо — 5 повинна становити 36 працівників у зміну, але фактично – не перевищує 14 працівників. Недостатня кількість робітників призводить до порушення норм часу, передбачених технологічним процесом. А це в свою чергу позначається на виконанні операцій з обробки поїздів у парках приймання та відправлення, на розформуванні-¬формуванні поїздів на сортувальних комплексах та своєчасній постановці місцевих вагонів на вантажні фронти.

    — Чому так важко знайти потрібних фахівців робітничих професій?

    — Одна із причин — низька заробітна плата залізничників. Навіть після підвищення вона не є конкурентно-спроможною на ринку праці. Тому молоді спеціалісти, після того, як отримають направлення на станцію, працюють зо два місяці, одержують зарплату і… звільняються. Вони не бачать для себе перспективи. Зарплата мала, житло не будується; а молодій людині, яка вирішила будувати свою сім’ю, виховувати дитину, немає за що жити. До слова. На ст. Дарниця 80 % працівників мешкають на лінії.

    Тож, зважаючи на скрутне становище у кадровому питанні, керівництво регіональної філії та Київської дирекції залізничних перевезень активно співпрацює з усіма учбовими профільними закладами з метою залучення молодих спеціалістів на роботу та для проходження виробничої практики саме на залізничних станціях, які розташовуються у столичному регіоні, де особливо відчувається нестача кадрів.

    — Окрім кадрових питань, які ще проблеми існують?

    — Бачу їх в експлуатаційній роботі станції. Насамперед це пов’язано з незадовільним технічним станом локомотивного та вагонного парків. Практично щозміни відбуваються відмови у роботі маневрових тепловозів. Причина – несправність тягових двигунів, компресорів, системи охолодження тощо. Все це призводить до збоїв в ритмічній роботі сортувальних систем. Окрім цього у нас спостерігається й негативний стан у електровозному парку, станція постійно працює в умовах його нестачі. Варто наголосити, що ця проблема має технічні причини і є актуальною для всіх регіональних філій ПАТ «Українська залізниця».

    Відсутність локомотивів у достатній кількості не забезпечує своєчасний вивіз готових на відправленні поїздів, призводить до завищення простою вагонів на станції і, як наслідок, порушуються терміни доставки вантажів. Із цієї причини ст. Дарниця на даний час не виконує жоден з основних якісних показників своєї роботи, а саме простій транзитного вагона без переробки виконується на рівні 2,64 год., при плані — 2,40 год., простій транзитного вагону з переробкою – 20,66 год., при плані — 19, 00 год.

    — Як же вам вдається працювати?

    — Дисципліна і високий професіоналізм, вміння оцінити ситуацію допомагає нам виконувати завдання. Диспетчерський апарат спільно з поїзними диспетчерами Київської дирекції та регіональної філії здійснює формування поїздів підвищеної ваги та довжини, організовується зміна локомотивних бригад на станційних коліях або під поїздами без відчеплення локомотива, вживаються заходи щодо обороту локомотивних бригад із слідуванням з поїдом в зворотному напрямку до основного депо приписки, у оперативному порядку регулюється черговість підведення транзитних поїздів і поїздів у розформування. Також застосовується так звана плаваюча спеціалізація сортувальних колій.

    — Що найбільше ускладнює виконання завдань?

    — Наявність вагонів неробочого парку, кількість яких на сьогодні складає майже 1,5 тис. і які займають 45 % корисної довжини всіх станційних колій. Залізничники, плануючи основну технологічну роботу по станції, повинні це враховувати. Значна кількість рухомого складу неробочого парку призводить до непродуктивних експлуатаційних витрат, а саме: нераціональних витрат палива, додаткової занятості персоналу пристроїв на гіркових комплексах, тощо. Однак головне – постійно існує загроза безпеці руху поїздів та умовам охорони праці, оскільки конструкція даних вагонів може не витримати навантажень, які діють на несправний рухомий склад під час руху та розпуску на сортувальних гірках.

    — Який вихід ви бачите в цій ситуації?

    — Ефективний метод — утилізація цих вагонів, але таке рішення, на жаль, ще не прийняте.

    — Валентине Валерійовичу, які найнагальніші проблеми потребують вирішення?

    — Насправді проблем вистачає. Те про що ми з вами говоримо, це як кажуть, з розряду наболілого. Всі ці питання, які потребують рішень, не накопичилися за один день. Але є ті, які можна вирішити швидко. У нас складна ситуація із своєчасним постачанням матеріалів та обладнання, які використовуються у виробничому процесі. Система тендерних торгів, на жаль, затримує закупівлю таких важливих для станції нових переносних радіостанцій. Навіть не можемо провести їх ремонт, бо відсутні запасні частини до них. Існує постійна нестача настільних журналів, бланків поїзної документації. Не здійснюється ремонт комп’ютерів. Бракує автотранспорту.

    — Що в такому разі можна зробити?

    — Мені здається, що цю проблему можна вирішити, надавши можливість структурним та виробничим підрозділам самостійно на місцях вирішувати поточні питання.

    — Ви майже три роки керуєте станцією. У вас великий колектив. За цей час Ви багато нового для себе відкрили? Чи були готові до виконання складних посадових обов’язків?

    — Передусім хочу сказати, що про професію залізничника я мріяв з дитинства. І всі свої сили спрямував на те, що б одержати освіту і будувати кар’єру саме на залізниці. Починав складачем поїздів, ще навчаючись в університеті. Я б ніколи не погодився на сьогоднішню посаду, якби не відчував, що маю достатньо знань і енергії для роботи. У старших колег, може, й була якась недовіра: до того, чи «потягну» цей напрямок роботи, але з часом, мені здається, я довів, що можу ефективно виконувати свої службові обов’язки. Звичайно, і у моїй роботі можуть бути промахи, від них ніхто не застрахований. Маю компетентних заступників і завжди можу дістати підтримку від керівництва дирекції, до слів яких я завжди прислуховуюся.

    Світ так динамічно розвивається, що треба бути дуже гнучким, постійно вчитися. Бо людина, яка каже, що все на своїй посаді знає, зупинилася, або їй це перестало бути цікавим.

    — Дякую за бесіду!

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05