РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 17 (15 травня 2017) 

  • Слушні думки від неговіркого Миколи БАЛАГУРИ

    За основу нашої бесіди з машиністом Миколою БАЛАГУРОЮ, який понад 33 роки водить електропоїзди, електровози та тепловози за маршрутами, що обслуговуються Шепетівським локомотивним депо, ми взяли нещодавню транспортну катастрофу, що сталася на російських залізницях.


    Пасажирський поїзд, який від Здолбунова до Києва-Пасажирського провели Микола БАЛАГУРА та Олег БАЗЕЛЮК, прибув за розкладом

    Микола Іванович — людина, яка цікавиться подіями на сталевих коліях через те, що його особистий професійний досвід накопичується також завдяки прискіпливому аналізу поведінки інших машиністів під час виникнення надзвичайних ситуацій.

    Інтернет дозволяє і цього разу розібрати по полицях трагічний випадок, коли російський електропоїзд через кочення на великій швидкості назад врізався у голову пасажирського локомотива. Через відпускання гальмівної магістралі електропоїзд став самотужки котитися назад. Машиніст, який перебував у кабіні, не зміг зробити нічого, щоб пригальмувати 10-вагонний електропоїзд. Адже повітря у гальмівній магістралі вже не було, ручні гальма дозволяють утримувати состав лише на зупинці. Але вихід був і в цій ситуації. Потрібно було використати гальмівні башмаки, які локомотивна бригада не поклала під колеса (хоча формально це потрібно було зробити заздалегідь). Навіть на початку скочування електропоїзда на сусідню блок-дільницю башмак не дозволив би йому розігнатися. Ще одного башмака можна було б задіяти під другою віссю вагона. Але ні машиніст, ні його помічник не застосували цей засіб.

    У цей же час машиніст пасажирського електровоза, який зупинився позаду електропоїзда, наказав своєму помічнику покласти гальмівні башмаки на рейки назустріч електричці, що втратила управління. На жаль, під час великої швидкості ці пристрої неефективні: колеса скидають їх з рейок. Той електропоїзд-фантом, розігнавшись до 46 км/год, врізався у пасажирський поїзд. Катастрофа наробила багато горя. А винуватців, які призвели до надзвичайної ситуації, можна перерахувати на пальцях однієї руки.

    Як унеможливити виникнення подібних ситуацій? Микола Балагура, до речі, людина не дуже говірка, вважає, що справжньою підмогою для кожної локомотивної бригади є технічне навчання. Освіжити старі знання, набути нових навичок, попрацювати на тренажері – від цього не має права відмовлятися сучасний машиніст, який працює на тяговому та моторвагонному рухомому складі, що давно експлуатується на сталевих коліях.

    Їх називають представниками однієї з романтичних, проте складних залізничних професій. Зі своїм помічником Олегом БАЗЕЛЮКОМ М. Балагура працюють протягом одного року. Микола Іванович та Олег Володимирович вважають: щоб кожний далекий маршрут проходити успішно, потрібно взаєморозуміння та партнерські відносини між колегами. Машиніст та його помічник перебувають у дорозі протягом довгих змін, долають складні з точки зору колійного профілю маршрути, вирішують складні транспортні завдання з розрахунку режимів ведення поїзда, часто­густо усувають складні несправності в електросхемах локомотивів та МВРС. А тих «загадок» від вантажних та пасажирських, приміром, електровозів та тепловозів буває безліч в одному рейсі. Проте будь-яких слів про розчарування обраного шляху ні від М. Балагури, ні від О. Базелюка не почув. І непотрібно, думаю.


    Фото автора

    Віктор ЗАДВОРНОВ, «Робітниче слово»
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05