РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 17 (15 травня 2017) 

  • Не забувати про букву закону

    Черговий пленум Дорожнього комітету профспілки 27 квітня цього року був присвячений обговоренню питань безпеки руху поїздів. Адже робота ревізорського апарату й профспілкових організацій має єдиний вектор напрямку — безпека руху поїздів і автотранспорту, зміцнення трудової та технологічної дисципліни, підвищення ефективності професійного навчання працівників. і як результат — зменшення кількості транспортних подій.

    ЛЮДСЬКІ ДОЛІ ТА КРАСНОМОВНІ ЦИФРИ

    У доповіді першого заступника головного ревізора з безпеки руху поїздів і автотранспорту регіональної філії «Південно-Західна залізниця» Олександра СТЕПАНЕНКА прозвучало чимало цифр та фактів, що у подальшому стали темою для обговорення численною аудиторією. Так, ревізорським апаратом філії, виконуючи наглядову діяльність в підрозділах, за 2016 р. виконано 4 тис. 982 перевірки, виявлено 44 тис. 283 недоліки, видано 3 тис. 263 ревізорських приписи, відсторонено від роботи 16 працівників через порушення ними вимог безпеки.


    Профспілкові активісти Іван БЕЗПАЛИЙ, Іван МАЛЬОВАНИЙ, Тетяна МОЗГОВА, Анатолій ВІЛЬЧИНСЬКИЙ, Лариса БОЙКО та Олег НЕЧИПОРЧУК єдині в думці — час рішучих дій настав


    Серед основних заборонних заходів: закрито для руху 117 колій, 296 стрілочних переводів, заборонено експлуатацію 373 одиниць апаратури СЦБ, зв’язку, радіо, пристроїв електропостачання, у 319 випадках призначено повторне технічне обслуговування рухомого складу, 347 вантажних вагонів, 102 пасажирські вагони, 290 одиниць автотракторної техніки.

    У минулому році допущено 106 транспортних подій, з яких 4 серйозні інциденти у поїзній і маневровій роботі проти 123 інцидентів у 2015 р.

    Серйозні інциденти допущено службами вагонного та локомотивного господарств, службами колії та перевезень (див. інфографіку).


    Турбує збільшена кількість скоєних інцидентів у службі пасажирських перевезень — 5 проти 1 у 2015 р.

    Одним із видів класифікації скоєних інцидентів є 33 випадки невірних дій причетних працівників, які призвели до затримки поїзда на 1 год і більше.

    Сумною є і статистика на залізничних переїздах. У 2016 р. сталося 20 дорожньо-транспортних подій проти 16 у 2015 р. та 11 чоловік травмовано проти 4 чоловік у 2015 р.

    Усі ДТП сталися з причини порушення правил дорожнього руху водіями транспортних засобів під час проїзду залізничних переїздів.

    Учасники обговорення визнали, що стан справ з безпеки руху поїздів до сьогодні не є центром уваги профспілкових комітетів у виробничих підрозділах регіональної філії. На жаль.

    Проблем залишається чимало. Тому варто не лише озвучувати їх, а й вирішувати. Тож, забігаючи наперед, зауважимо, що саме на цьому засіданні запропоновано висловити власні вимоги вкотре у Раді профспілки. «Нас мають почути. До нас мають прислухатись. Бо стан справ потребує негайного вирішення і реагування. Не вказівками, що йдуть зверху, а продуманими спільними рішеннями, які є економічно обґрунтованими», — саме про це говорив у своєму виступі голова профкому Жмеринської дистанції колії Іван МАЛЬОВАНИЙ.

    — «Можна призначати на «верхні» посади нових економістів, фінансистів, реформаторів, але варто послухати думки людей, які десятиліттями працюють на залізниці, — говорить Іван Мальований. — Пам’ятаєте, наскільки вагомим свого часу було раціоналізаторство? Не меншого значення воно набуває і сьогодні. Проте чомусь не прислухаються до цих ідей керівники. Краще витрачати чималі гроші на те ж саме, наприклад, транспортування постільної білизни до столиці чи молока… з Шепетівки до Ніжина? Буває й таке.

    Голова профкому Конотопської дистанції колії Тетяна МОЗГОВА озвучила цифри, які напряму пов’язані із забезпеченням безпеки руху: нестача засобів малої механізації, транспортної та вантажопідйомної техніки.

    Наприклад, при нормі 44 одиниці гайковертів у дистанції лише 9. З електрошпалопідбійниками, гід­равлічними домкратами, рейко­свердлувальними верстатами ситуація теж не краща. Не кажучи вже про вила, лопати чи ломи…

    Саме питання щодо забезпечення запчастинами та засобами малої механізації або виділення грошей на їх придбання безпосередньо відповідним підрозділам й стало додатковим пунктом постанови й прописано як звернення до керівництва ПАТ «Укрзалізниця».

    Цікаві пропозиції під час обговорення доповіді прозвучали й від голови первинної профспілкової організації моторвагонного депо Фастів Івана БЕЗПАЛОГО. Наріжними сьогодні в аспекті безпеки є питання умов відпочинку локомотивних бригад, забезпечення питною водою, супровід правоохоронцями приміських поїздів у нічний час.

    Не може не викликати усмішку й закладена у нормативних документах швидкість руху приміських поїздів. За технічного стану 120 км/год сьогодні просто не реальна цифра. Тому варто було б, на думку доповідача, при створенні графіка руху закладати реальну, а не «паперову» цифру.

    Проте, чому забуто про інституцію громадських інспекторів з безпеки руху поїздів та автотранспорту? На думку голови Козятинського теркому галузевої профспілки Анатолія ВІЛЬЧИНСЬКОГО, досвід цієї когорти залізничників, який має багатолітню історію, – надійне плече апарату керівництва відповідних галузевих служб.

    ПРОБЛЕМА ЧЕРЕЗ ГАРЯЧУ ГОЛОВУ

    Питання, які піднімаються активістами профспілки, не нові. Під час нещодавнього перебування на Шепетівському залізничному вузлі почув дотепне зауваження від одного із читачів: «Подібні форуми, де раз по раз обговорюються одні й ті ж питання, нагадують за ефективністю чесання язиків об дерев’яну дошку». Тобто, профактивісти вказують на проблему з високої трибуни, керівники відповідних служб і підрозділів приймають до відома, а який від того зиск для окремого колійника, зв’язківця, машиніста?!

    Можливо, так би й завершився черговий пленум Дорпрофсожу. Проте справа прийняла зовсім інший оборот, коли слово взяла голова профкому будівельно--монтажного управління № 2 Лариса БОЙКО. Лариса Петрівна поінформувала присутніх про те, що керівник цього підрозділу та головний бухгалтер офіційно повідомлені про звільнення від займаних посад у зв’язку з реформуванням галузі. Іншими словами, через скорочення штатів у галузевій службі будівельно-¬монтажних робіт та цивільних споруд, без погодження із Дорпрофсожем «за парканом» опинилися досвідчені фахівці. Подібна ж доля спіткала керівників БМЕУ у Києві, Жмеринці, Коростені, Конотопі, очільників Київського та Хмельницького заводів залізобетонних конструкцій. Як бути? Аудиторія вирішила поставити до відома голову профспілки залізничників і транспортних будівельників України Вадима БУБНЯКА.

    Кабінет голови профспілки став місцем обговорення складної ситуації, що склалася після появи наказу попереднього керівництва регіональної філії про вивільнення працівників підрозділів служби БМЕС. Члени президії Дорпрофсожу регіональної філії «Південно-Західна залізниця» на чолі із Орестом ЛОГОШНЯКОМ наголосили на неприпустимості ситуації, що склалася. Якась гаряча голова поквапилась впроваджувати акції з вивільнення на догоду порушникам законодавства. Як пропонується в офіційній заяві від президії Дорпрофсожу до нинішнього директора регіональної філії «Південно-Західна залізниця», слід «скасувати заходи, пов’язані з вивільненням працівників служби будівельно-монтажних робіт». Адже, як наголошується у ч. 4 ст. 22 Закону «Про професійні спілки, їхні права та гарантії діяльності», «…якщо роботодавець планує звільнення працівників з причин економічного, технологічного, структурного чи аналогічного характеру або у зв’язку з ліквідацією, реорганізацією, зміною форми власності підприємства, установи, організації, він повинен завчасно, не пізніше як за три місяці до намічуваних звільнень надати первинним профспілковим організаціям інформацію щодо цих заходів, включаючи інформацію про причини наступних звільнень, кількість і категорії працівників, яких це може стосуватися, про терміни проведення звільнень, а також провести консультації з профспілками про заходи щодо запобігання звільненням чи зведення їх кількості до мінімуму або пом’якшення несприятливих наслідків будь-яких звільнень».

    Не забувати про букву закону – ось до чого закликають активісти галузевої профспілки.


    Фото Віктора ЗАДВОРНОВА.

    Інфографіка Олени ХАРЧЕНКО

    Валентина КОЛЯДА, Віктор ЗАДВОРНОВ, «Робітниче слово».
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05