РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 17 (15 травня 2017) 

  • Начальник галузевої служби перевезень ВІТАЛІЙ ТАРГОНСЬКИЙ:

    «Якість – основний показник ефективності роботи господарства перевезень»


    Залізниця – один із основних видів транспортних перевезень України — є базовою галуззю економіки країни. На її долю припадає до 70 % вантажних перевезень в Україні. В переліку — перевезення різноманітних видів вантажів, а саме: будівельних, зерна, нафти, лісу, металопрокату, продукції для металургійних заводів, руди та вугілля, металобрухту та промислової сировини. Перевізний процес є основним видом діяльності залізничного транспорту. Саме про це, і не лише, ведемо розмову з очільником галузевої служби перевезень Віталієм ТАРГОНСЬКИМ.


    Віталію Анатолійовичу, які найголовніші складові забезпечують якісне виконання процесу перевезень вантажів?

    — Основне завдання залізниці – задоволення потреб населення в пасажирських та вантажних перевезеннях при безумовному гарантуванні безпеки руху та збереження вантажів, а перевізний процес є основною діяльністю транспорту. Якість перевезень – основний показник ефективності роботи п’ятитисячного колективу господарства перевезень регіональної філії «Південно-¬Західна залізниця». Саме вони організовують та здійснюють цей процес, основними складовими якого є безперервний та своєчасний пропуск вагонопотоку в межах філії та виконання встановлених завдань щодо передавання його на сусідні філії ПАТ «Укрзалізниця» та залізниці інших держав.

    Єдині диспетчерські зміни — досить складні структури. Розкажіть, будь ласка, про організацію їхньої роботи.

    — Процес перевезень не може існувати без керування рухом поїздів диспетчерським апаратом служби, без злагодженої роботи єдиної диспетчерської зміни, керівником якої є старший дорожній диспетчер оперативно-розпорядчого відділу управління філії. Від його професійності, майстерності та організаторських здібностей залежить якість роботи всієї філії. Єдина диспетчерська зміна – це складна і разом з тим чітка вертикаль керування рухом поїздів від станції формування до кінцевого пункту — наступної технічної чи стикової станції передавання на інші залізниці, від чергового по станції до поїзного та дорожнього диспетчера.

    І якщо кожний ланцюжок цієї вертикалі працює в єдиному ритмі, всебічно володіє інформацією та чітко виконує поставлене завдання, то колеса вантажного поїзда обертаються без перешкод і затримок. Такі якості притаманні багатьом нашим залізничникам. Користуючись нагодою, хочу згадати старшого дорожнього диспетчера з 20¬літнім стажем роботи на цій посаді В’ячеслава Олександровича МАКСИМЕНКА. Це не лише прекрасний керівник зміни, а й професійний наставник молоді. Молоді, яка приходить на зміну старшим колегам вже сьогодні і працює пліч­о­пліч, очолюючи диспетчерські зміни. Це Роман ТІТОВ, Андрій ГОНЧАРУК, Микола ОСТАПЧУК та зовсім молодий керівник зміни з однорічним стажем роботи та бажанням працювати не гірше свого наставника Владислав БАРТОШ.

    Декілька років потому в Укрзалізниці, в розрізі залізниць, існувало виробниче змагання серед єдиних диспетчерських змін, що давало змогу не лише оцінити та за підсумками роботи визначити кращу зміну, показати значимість роботи цілого колективу на єдиний кінцевий результат, а й підвищити матеріальний статок членів диспетчерської зміни – переможця змагання — виплатою грошової нагороди, сума якої була вагомою. Прикро констатувати: на сьогодні така форма трудового суперництва залишилась у минулому.

    Якими критеріями користується служба під час планування обсягів перевезень?

    — Беручи до уваги те, що регіональна філія «Південно-Західна залізниця» на 85 % є транзитною і забезпечує перевезення вантажів з промислових регіонів Криворіжжя, Запоріжжя, Дніпра тощо на Львівську філію та західні прикордонні переходи і на Одеську залізницю в морські порти Одеси, Миколаєва, Іллічівська, передбачити і спланувати обсяги перевезень з точністю до 100 % практично неможливо.

    Залізниця – це дзеркало економіки нашої країни, тому всі злети, зростання економіки та економічні кризи, політичний курс країни, цінова політика, зміни в логістиці, які не завжди вдається передбачити та знівелювати, прямо пропорційно відображаються на обсягах перевезень, і це, безумовно, повинно враховуватися при формуванні планів щодо перевезення вантажів, тобто – вантажообігу.

    Разом з тим, які б зміни та перетворення не відбувалися в державі, країна розвивається, працює, виробляє продукцію, постачає її споживачам, а значить, користується послугами залізничного транспорту, тому в основу планування закладаються обсяги перевезень попередніх років з плануванням 3 % — 5 % зростання перевізної роботи, хоча стан економіки в країні вносить свої корективи в плани залізниці.

    Приємно зазначити, що в 2017 р., після двох років кризи і падіння вантажообігу, за підсумками роботи чотирьох місяців спостерігається зростання перевізної роботи майже на 22 %, і обсяги перевезень відповідають рівню аналогічного періоду 2015 р., хоча за цей період кардинально змінилися напрямки слідування вантажів через регіональну філію.

    Майже повністю відсутній вантаж на Московську залізницю, якого за чотири місяці 2014 р. було здано понад 88,5 тис. вагонів, це майже 750 вагонів щодобово.

    Зменшено надходження вугілля з Донецького регіону, а збільшено кількість рудних маршрутів з Криворіжжя та вантажів з Придніпров’я. Через проведення реконструкції нафтопереробного заводу по ст. Барбарів, починаючи з 2015 р. зменшено надходження нафтової продукції призначенням в одеські порти.

    Віталію Анатолійовичу, з цього приводу у читача справедливо виникає питання: «За рахунок чого утримуються обсяги перевезень?».

    — За рахунок постійного пошуку нових споживачів на ту чи іншу продукцію, завдяки спільному вирішенню з вантажовласниками проблеми з дефіциту рухомого складу, зародження нових ринків збуту готової продукції та збільшення обсягів навантаження та перевезення зернової продукції.

    Так, за останні три роки зріс попит на щебеневу продукцію у споживачів із сусідньої Білорусі, в результаті чого передавання навантажених вагонів збільшена в 4,5 раза та в 1,5 раза зросли потреби українських споживачів у будівельних вантажах.

    Стабільні врожаї зернової продукції, сприятлива цінова політика та наявність попиту збільшили обсяги навантаження та перевезення цієї продукції в 2016 р. на 42 % проти 2013 р., на 20 % проти 2014 р. і на 11,5 % проти 2015 р.

    З якими показниками колектив завершив перший квартал поточного року та які резерви є у служби для більш успішної роботи?

    — У першому кварталі темпи навантаження зерна та зернової продукції продовжують зростати. Зароджується раціональний метод роботи: формування зернових маршрутів з місць масового навантаження та відправлення за технічними маршрутами з базових станцій, що сприяє прискоренню просування як вантажу, так і обігу такого дефіцитного рухомого складу, як зерновози.

    Лише протягом чотирьох місяців з філії здано на Одеську залізницю майже 900 зернових маршрутів, що вдвічі більше аналогічного періоду минулого року, з них власного навантаження — 87 %.

    Моніторинг процесу перевезень з оглядом на перспективу в наш непростий час постійних змін, реорганізацій, перетворень, як в економіці, так і в політиці, досить складний і звичайно з позицій ПАТ «Укрзалізниця» більш передбачуваний, ніж в межах однієї філії, яка в основному працює з транзитним вагонопотоком. Однак спеціалісти філії не залишаються осторонь від планування, надають пропозиції по всіх основ­них показниках експлуатаційної роботи, відстоюють свою точку зору, виходячи з реалій сьогодення. І дуже приємно і важливо, якщо пропозиції керівництва філії приймаються до уваги правлінням ПАТ «Укрзалізниця».

    На вантажні та пасажирські перевезення працюють, власне, всі інші служби. Як вдається досягати злагодженості в роботі всіх залізничних підрозділів?

    — Усі залізничники поважають і враховують керівну роль організаторів руху поїздів: будь-то начальник станції чи поїзний диспетчер, складач поїздів чи маневровий диспетчер, однак розуміють, що без участі суміжних господарств жоден поїзд не зрушить з місця. Тому безперебійна організація руху поїздів у рівній мірі залежить від створення кожним суміжним господарством філії нормальної робочої атмосфери, якісного утримання залізничної інфраструктури та своєчасного забезпечення тяговим рухомим складом та технічно справними вагонами. Лише при такій злагодженій роботі зелене світло завжди готове відкритися для приймання, відправлення чи пропуску поїздів. Хочу зазначити, що на даний час усі суміжні служби намагаються зробити все можливе для того, щоб графік технологічного процесу не переривався ні на мить.

    Так, з початку року служба електропостачання проводила ревізію та ремонт контактної мережі на основних напрямках вантажного та пасажирського руху. Особливу увагу приділено одноколійній дільниці Коростень–Шепетівка, де курсує чотири пари швидкісних поїздів, з них три Інтерсіті+, одна пара комфортабельних електропоїздів та дев’ять пар пасажирських.

    Служба колії навіть в зимовий період не зупиняла проведення ремонтних робіт та проводила підготовчі роботи до літніх перевезень щодо заміни плітей, дефектних скріплень та з розрядки температурних режимів.

    За три місяці 2017 р. проведено майже 2,6 тис. «вікон», з них службою колії — 1 тис. 200 тривалістю до 4 тис. год на головних напрямках.

    Найважливішим суб’єктом у процесі перевезень є кожна окремо взята станція. До яких станцій не буває зауважень і як цим колективам вдається стабільно працювати?

    — Взагалі від чіткої роботи технічних та вантажних станцій залежить подальше виконання основних показників роботи філії: навантаження, вивантаження, простою транзитних та місцевих вагонів на станційних коліях, що є основними складовими елементами обігу вагона, який чим швидше обертається, тим частіше надходить під навантаження. Сьогодні – це найбільш актуально, так як дефіцит вагонного парку зростає.

    Під ті обсяги вантажу, що є в наявності у вантажовласників, у середньому на добу не вистачає до 200 піввагонів під навантаження будівельних вантажів та до 100 зерновозів, періодично виникають проблеми із забезпеченням критими вагонами.

    Для задоволення потреб вантажовласника філія пропонує відправникам будівельних вантажів використовувати альтернативний рухомий склад: цементовози, думпкари та інший, в який відвантажується до 60 % щебеневої продукції.

    У першому кварталі в два—три рази збільшили навантаження станції Київ­Петрівка, Чернігів­Північний, Бориспіль, Березань, Переяславська, Мар’янівка, Бердичів, Роток, Сквира, Чуднів­Волинський, Ржевуська, Ярошенка, Вороновиці, Гайсин, Вендичани, Наркевичі, Закупне, Адампіль, Браїлів, Коростень, Коростень-Подільський, Коростень-Житомирський, Бехи, Новоград­Волинський, Горбаші, Ворожба, Доч, Камка, Мена та Шостка.

    Майже всі основні технічні станції збільшили вагонообіг та відправлення вагонів від 15 % до 50 %. На 24 % збільшено відправлення вагонів зі ст. Жмеринка, на 16 % — зі ст. Козятин, на 9 % — зі ст. Коростень.

    Від 20 % до 30 % збільшено обсяги перевезень по всіх дирекціях філії. Загалом в першому кварталі 2017 р. філія спрацювала з позитивними результатами, збільшила навантаження проти чотирьох місяців 2016 р. на 40 %, що становить 2,6 млн т, перевізну роботу – на 23,4 %, це — 1,85 млрд т•км нетто та прискорила обіг вантажного вагона на 0,26 доби. Хотілося б так працювати й надалі.

    Дякую за змістовне інтерв’ю.


    Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ


    Спілкувалася -

    Валентина КОЛЯДА, «Робітниче слово»
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05