РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 16 (5 травня 2017) 

  • Сто років під відомою назвою

    Дата, про яку варто згадати саме сьогодні, стосується історії столичної магістралі. У березні 1917 р. повернено тогочасним урядом назву Південно-Західна (від 7 червня 1878 р. до березня 1917 р. — Товариство Південно-Західних залізниць).

    Це була перша у колишній імперії велика залізниця довжиною у 2 тис. 167 км (10 % від усієї залізничної мережі). Дільниці Київ—Жмеринка–Бірзула (нині Котовськ), Жмеринка–Волочиськ, Цвіткове—Шпола, частина Черкаської вітки – перші напрямки, що підпорядковувались на початку управлінню ПЗЗ. Бердичів–Брест ІІ було збудовано у 1873 р. У травні 1874¬го до складу залізниці ввійшла Білостоцька вітка, а в серпні того ж року — Радзивилівська дільниця. У грудні 1876 р. споруджено Фастівську дільницю (Фастів–Знам’янка). У червні 1878 р. Києво-Брестська, Одеська та Брестсько-Граєвська залізниці об‘єдналися в означене товариство. Деякі історики помилково вважали цю дату днем народження ПЗЗ. Далі у 1883 р. до господарства залізниці приєдналася Бендеро¬Галацька лінія. У 1889 р. відкрито рух поїздів між станціями Вапнярка–Христинівка. У 1892 р. почала функціонувати дільниця між Жмеринкою та Могилевом-Подільським. У 1893 р. – початок курсування поїздів між Окницею і Новоселицею, а рівно через рік – Більці—Рибниця. Фактично відразу після цього товариство ПЗЗ придбала держава. Відтоді їхня назва – «Казенні Південно-Західні залізниці». У січні 1897 р. до господарства магістралі додалась придбана державою Фастівська залізниця (Фастів–Знам’янка з вітками).

    На початку ХХ ст. роботи з розвитку інфраструктури велися не менш активно, ніж у попередні десятиліття. У 1902 р. впроваджено в експлуатацію дільницю між Києвом і Ковелем довжиною 422 км. Протягом майбутніх 15 років, як засвідчують історичні джерела, Південно-Західні залізниці не поповнювались новими дільницями.

    Березень 1917-го. 100 років тому через зміну політичного курсу у колишній Росії назву повернуто. Південно-Західна – так іменується і донині.


    Віктор НОВОБІЛИЧ, «Робітниче слово»
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05