РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 16 (5 травня 2017) 

  • Ревізорський «хліб» Василя Резидента

    Питання, ким бути після завершення навчання у школі, перед Василем РЕЗИДЕНТОМ гостро не стояло. Адже народився і виріс він у Жмеринці, до того ж у родині залізничника. Його батько, Володимир Григорович, трудився до виходу на пенсію старшим електромеханіком у Жмеринській дистанції сигналізації і зв’язку. А дід, Григорій Іванович, ще до війни працював начальником ст. Антоніни, в 1941 р. загинув на фронті. Тож юнак вирішив продовжити династію резидентів-залізничників і направився на навчання до харківського інституту інженерів транспорту. Щоправда, вирішив стати не зв’язківцем, як батько, не «рухівцем», як дід, а колійником.


    Василь РЕЗИДЕНТ. Професіонал, який досконало знає свою роботу


    Начальник Вінницької дистанції колії Олександр ОНІЩУК, головний ревізор Жмеринської дільниці з безпеки руху поїздів та автотранспорту Петро МАЗУР, бригадир колії Григорій РУДИЙ, шляховий майстер Віктор ФАЛЕЙТОР, начальник дільниці Юрій ЧЕРНАТА та Василь РЕЗИДЕНТ проводять перевірку технічного стану стрілочного переводу на ст. Вінниця

    Про суть цієї професії майбутній залізничник дізнався ще навчаючись в інституті, адже під час літніх канікул трудився монтером колії. Забивав костилі у дерев’яні шпали, закручував болти з’єднання на накладках, словом, розпочинав з азів колійної справи. І це стало хорошим підґрунтям для подальшої роботи на залізниці, та й посприяло його фізичному загартуванню, що зовсім незайве для чоловіка.

    Вперше з Василем Володимировичем познайомився понад 10 років тому, під час комісійного огляду станцій Жмеринської дирекції залізничних перевезень, який проводила комісія під керівництвом начальника дирекції Анатолія ЛЮБІНІНА. Серед інших фахівців, які входили до цієї команди, ревізор колійного господарства вирізнявся своїм веселим характером, дотепно жартував у мотрисі під час переїздів від станції до станції. А коли та зупинялась біля вхідної стрілки, про жарти він одразу забував, адже розпочиналась його робота. З вагончика Василь Резидент виходив на обочину колії, де на нього чекав бригадир колії, шляховий майстер або й начальник дільниці, залежно від того, якою була станція. Ревізор пильно обстежував кожен стрілочний перевід, при потребі робив заміри шаблоном… Головне, що він помічав навіть незначне відхилення від норми. Залежно від того, якою була несправність, робив припис на обмеження швидкості руху поїздів, а то й закриття стрілочного переводу чи станційної колії до усунення недоліку.

    Звідки ж у цього залізничника таке уміння виявляти найнепомітніші недоліки у стані колійного господарства? Лише ближче познайомившись із Василем Володимировичем зрозумів, що воно прийшло із практичним досвідом. А він у нього чималий.

    Уже далекого 1985-го молодий інженер-залізничник після завершення навчання у вузі прийшов працювати у Старокостянтинівську дистанцію колії. Його призначили шляховим майстром, згодом став начальником дільниці. А коли набрався досвіду, отримав підвищення і став головним інженером дистанції. Була перспектива й очолити виробничий підрозділ, який на той час був окремим залізничним підприємством. Та Василь Резидент погодився на іншу пропозицію – зайняти посаду ревізора колійного господарства в апараті головного ревізора Жмеринської дільниці з безпеки руху поїздів та автотранспорту. І з 2002 р. на цій посаді працює до сьогодні.

    Чи подобається йому така робота? — поцікавився у мого співрозмовника. На що він з посмішкою на вустах відповів:

    — Уже звик, — а після короткої паузи додав: – Комусь і цю роботу необхідно виконувати.

    Ця професія, що ж вона включає? Спробую окреслити у загальних рисах. Можна почути розхожу фразу: контролювати – не працювати. Можливо, десь це й так, але не в колійному господарстві. А тим більше, коли воно велике. Лише розгорнутої колії в межах Жмеринської дирекції залізничних перевезень майже 1 тис. 500 км. А на майже 70-ти станціях та роз’їздах встановлено більше двох тисяч стрілочних переводів. Більшість із них інтенсивно використовуються, тому під час експлуатації можливі порушення в роботі, а то і поломки. Їх необхідно вчасно виявити та усунути, інакше можуть бути небажані наслідки – сходи вагонів й аварії. Звичайно, за станом колій, стрілочних переводів слідкують фахівці дистанцій в межах своїх дільниць, а на станціях регулярно проводяться контрольні огляди і керівниками цих підрозділів. Однак і для ревізора роботи вистачає. Він тричі на тиждень виїжджає на лінію для перевірки тих дільниць, як передбачено місячним та річним планами. І майже кожен раз, на жаль, виявляє недоліки. Лише нинішнього року Василь Володимирович зробив понад 20 приписів на закриття станційних колій та стрілочних переводів на них або обмеження швидкості руху поїздів. Причина — несправності, що там були виявлені.

    В його обов’язки також входить контроль за роботою чотирьох дистанцій колії, двох колійних машинних станцій та дистанції захисних лісонасаджень, що розташовані на території Жмеринської дирекції залізничних перевезень. А це також чималий обсяг роботи. Тому легким ревізорський «хліб» у Василя Резидента не назвеш. Та на долю він не скаржиться, а просто добросовісно робить свою справу.

    Днями проводився весняний комісійний огляд ст. Вінниця. В ньому брав участь і Василь Володимирович. Під керівництвом головного ревізора Жмеринської ревізорської дільниці з безпеки руху поїздів та автотранспорту Петра МАЗУРА він перевіряв станційні колії та стрілочні переводи на них. І тут без зауважень не обійшлось. Було виявлено щербину на наплавленому вістрі хрестовини одного зі стрілочних переводів. Довелось обмежити швидкість руху поїздів до усунення цієї несправності. Були виявлені й деякі інші недоліки, які негативно впливають на безпеку руху поїздів, тому потребують якнайшвидшого усунення.

    Скориставшись нагодою, поцікавився у Петра Стаховича, як він оцінює роботу свого підлеглого?

    — Василь Володимирович один із найдосвідченіших ревізорів у нашій команді, — почув у відповідь. — Він – професіонал, досконало знає свою роботу.

    Висока оцінка роботи ревізора безпосереднім керівником, звичайно, приємна. Та, думається, він заслуговує і на відзначення його праці й вищим керівництвом. Адже віддав роботі на залізниці Василь Резидент понад 30 кращих років свого життя, більше половини з яких працюючи ревізором копіткого колійного господарства. Та за увесь цей час досвідчений залізничник окрім декількох похвальних грамот інших заохочень не отримав. Думається, це несправедливо. Та він через це не переймається. Головне для нього, щоб колійне господарство на території дирекції було в належному стані і не траплялося ніяких інцидентів.

    Никифор ЛИСИЦЯ, «Робітниче слово».
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05