РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 15 (21 квітня 2017) 

  • Вона, мов блискавка

    У нинішньому році могла б відзначити півстолітній ювілей дитяча залізниця в Конотопі. Якби діяла, звісно, бо вік у неї дуже короткий – лише три роки. Чому так? Доводиться лише здогадуватися.


    Паровоз ВП1-170, кадр із фільму про Конотопську дитячу залізницю (ЦДКФФА України ім. Г. С. Пшеничного).

    Дитяча залізниця була єдиною в області. Ініціатор її будівництва – Борис Степанович Олійник, який тільки-но очолив Конотопський відділок залізниці.

    1966 р. Проводиться електрифікація дільниці Ніжин–Конотоп—Хутор Михайлівський. Великі обсяги перевезень. Високими темпами споруджується житло для залізничників. Словом, роботи у них вистачало. І раптом — дитяча залізниця, яка стала чудовим подарунком конотопській дітворі.

    Конотопчанин Микола БАШКІРОВ у розмові з літописцем залізничної історії регіону Аркадієм БОБИЛЬОВИМ пригадував, що спочатку вони пройшли курс підготовки у школі юних залізничників. Вона діяла в клубі ім. Луначарського (тепер БНіТ Конотопської дирекції. – Авт.). Заняття проводили машиніст-інструктор Юрій Федорович КОРЕНЄВ та інші досвідчені залізничники вузла. Після навчання майбутні машиністи, помічники машиністів, кочегари й провідники пройшли практику на Київській дитячій залізниці. І лише після цього їм пошили форму – літню та зимову.

    Місце для дитячої залізниці обрали на околиці Конотопа – між озерами рибгоспу та коліями у напрямку Ворожби. Краєзнавець Сергій ПЕТРУНЬКІН розповідає, що вона була кільцевою двокілометровою. Замість вокзалу – платформа, семафор. Та й усе, здається. Поїзд відразу ж після відправки виходив «на круг» із підйомом.

    Відкриття відбулося у серпні 1967 р. До Конотопа приїхав Петро Федорович КРИВОНОС, начальник Південно-Західної залізниці. Разом із юними залізничниками він вирушив у першу їхню поїздку. Та на повороті з підйомом колеса паровоза ВП1-289 забуксували. Допоміг досвідчений машиніст. Він став за праве крило, осадив состав, підсипав піску і додав пари. Після повороту Петро Федорович зупинив паровоз і сказав: «Давайте, хлопці, з вітерцем! Сміливіше треба діяти – і все буде гаразд».

    Паровоз ВП1-289, за словами Сергія Петрунькіна, у Конотоп передано із Київської дитячої залізниці. Збудовано його на Воткінському заводі у 1949 р. Щодо состава, то у цифрах очевидці тих подій розходяться – мова йде про шість і про чотири пасажирських вагони. Швидше за все, у перший рік роботи виходив шестивагонний состав. Потім число вагонів, очевидно, зменшили.

    Дитяча залізниця не користувалася популярністю? Мало­вірогідно. Просто місце віддалене від центру. Тож начебто її збиралися перенести, але так і не вдалося. Що вплинуло? Про це сказати важко. Та фактор холодного ставлення обласного керівництва до затій конотопчан неварто відкидати.

    Дитячих залізниць на той час у Радянському Союзі налічувалося майже 50. Найпершу в Україні збудували у Дніпропетровську – 1936 р. На даний час, як свідчить Вікіпедія, вони діють у Києві, Дніпрі, Харкові, Донецьку, Луцьку, Рівному, Львові та Запоріжжі. Донедавна діяли в Ужгороді, Макіївці, Євпаторії. А про Конотоп – навіть згадки немає. Бо Конотопська дитяча залізниця, мов блискавка, має найкоротшу історію.

    Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05