РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 15 (21 квітня 2017) 

  • Як уникнути «кабельно-металевого» апокаліпсиса

    Крадіжки на залізниці останніми роками набули масового характеру. Та, на жаль, відсоток розкриття справ і покарання злочинців не носить таких ознак. У чому ж справа і яку силу мають залізничники, щоб протистояти такому «кабельно-металевому» апокаліпсису? З цим питанням ми звернулися до першого заступника начальника галузевої служби сигналізації та зв’язку Віталія МИЛОСТЯКА.

    — З початку року відповідними органами за нашими позовами порушено шість кримінальних проваджень, у трьох випадках отримано відмову. Ситуація зрозуміла, та ні національна поліція, ні залізничники змінити законодавчі акти, на жаль, не можуть. Хоча керівництво регіональної філії «Південно-Західна залізниця» неодноразово зверталось до правоохоронних органів з проханням сприяти у розслідуванні та пошуку зловмисників з метою недопущення повторного пошкодження, розкрадання пристроїв залізничної автоматики та відшкодування заподіяних збитків.

    КОМЕНТАР СПЕЦІАЛІСТА

    Перший заступник начальника галузевої служби сигналізації та зв’язку Віталій МИЛОСТЯК:

    «Наше господарство досить гостро відчуває на собі результат, до якого призводить розкрадання пристроїв залізничної автоматики. Світлофори, колійні коробки, кабелі зв’язку, дросель­трансформатори – далеко не весь перелік того, що фіксується у протоколах кримінальних проваджень. Хоча щодо останніх, то тут ситуацію дещо ускладнює, як не прикро, чинне законодавство.

    Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 р.» з 1 січня 2017 р. прожитковий мінімум працездатних осіб встановлено в розмірі 1 тис. 600 грн. Для визначення суми завданої матеріальної шкоди умисним пошкодженням майна використовується сума в розмірі 800 грн, що становить половину встановленого прожиткового мінімуму. З урахуванням викладеного, умисне пошкодження чужого майна з 1 січня 2017 р. є кримінально караним діянням, якщо його сума становить понад 200 тис. грн. Тому часто у багатьох випадках саме з цієї причини ми отримуємо відмови у порушенні кримінальних справ – відсутні ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 194 Кримінального кодексу України».

    Протягом трьох місяців поточного року у господарстві сигналізації та зв’язку регіональної філії зафіксовано 29 випадків розкрадання та пошкодження пристроїв СЦБ та зв’язку. Загальна сума збитку становить понад 443 тис. грн. Повернути розкрадене, тобто зазнати додаткових фінансових затрат, залучити до відновлення пристроїв працівників, відволікаючи їх від виконання графікових робіт на закріплених дільницях обслуговування, – завдання, що лягають додатковим тягарем на плечі залізничників. Та й аварійно­відновлювальний запас вузлів, приладів, деталей не гумовий і потребує додаткових фінансових затрат для попов­нення. Тоді, як «прибутки» злочинців здебільшого становлять мізерну суму. Копійки, які часто­густо дуже швидко перетікають у «бюджет» крамничного відділу з продажу горілчаних виробів.

    Крім фінансових важелів, велику небезпеку злочинці завдають руху залізничного транспорту, стають причетними до створення аварійних ситуацій, які призводять до значних затримок пасажирських, вантажних та поїздів швидкісного руху Інтерсіті. Та й власне свою особисту долю «металісти» ставлять під загрозу, зважаючи на небезпеку тих же повітряних ліній, що знаходяться під високою напругою. Та здебільшого крадії навіть не замислюються над цим. Адже дані кримінальних характеристик на осіб, які причетні до крадіжок, говорять самі за себе — тут здебільшого асоціальні громадяни, без роду діяльності.

    Трапляються серед них і злочинні угрупування. Минулого року у Вінницькому, Фастівському, Київському напрямках орудували такі горе-інженери. І непотрібно бути криміналістом, щоб зрозуміти, що в їхньому арсеналі був і власний транспорт, і професійний інструмент, і «знавці», досвід яких слугує не на користь залізниці. А сьогодення свідчить і про «якісні» зміни у злочинному середовищі: додались екс­в’язні та інша публіка, на яку чекають тюремні нари.

    На мою думку, з метою оперативного реагування на можливі втручання з боку сторонніх осіб у роботу залізничного транспорту, співпрацю з працівниками підрозділів Національної поліції має бути посилено. На даний час зі згаданих 29 випадків лише на дев’ять з них надійшли пояснення від правоохоронних органів.

    Варто зауважити, що доволі часто затримання зловмисників відбувається силами працівників дистанцій сигналізації та зв’язку спільно зі співробітниками служби ВОХР. Залізничники небайдужі до випадків розкрадання майна підрозділів. Підтвердженням цього може слугувати випадок, що стався 28 березня на дільниці Фастівської дистанції сигналізації та зв’язку (ШЧ-2), де затримано двох осіб при викраденні кабелю. Працівники ШЧ-2 спільно з ВОХР унеможливили здійснення злочину.

    Аналізуючи причини й обставини під час вчинення розкрадань та пошкоджень кабелів СЦБ і зв’язку та інших пристроїв автоматики, господарством сигналізації та зв’язку регіональної філії «Південно-Західна залізниця» разом з керівництвом філії розроблено комплекс заходів. Ми визначили основні напрямки з метою збереження товарно­матеріальних цінностей і запобігання розкраданням та втручанням сторонніх осіб у роботу залізниці. У даному переліку – монтаж схем контролю цілісності кабелю, закриття та заварювання каналізаційних кабельних колодязів, накриття дросель­трансформаторів захисними пристроями. Релейні та батарейні шафи обладнуються сигналізацією контролю відкриття дверей, додатковими замковими пристроями. Релейні приміщення, тобто на їхні двері, також ставимо сигналізацію з виведенням контролю до чергового по станції.

    Позитивні результати дають і перевірки пунктів прийому металобрухту, які здійснюються спільно з працівниками поліції. До прикладу, у лютому поточного року під час так званої операції «металопошук» перевірено пять пунктів з прийому вторинної сировини. В одному випадку виявлено деталі до залізничних пристроїв.

    Хоча варто зауважити, що на часі — створення нового занодавчого алгоритму для легальної роботи таких пунктів і мотивації до чесної праці.

    Та, на мою думку, до переліку цих заходів має бути залучено комплекс змін, як на рівні керівництва ПАТ «Укрзалізниця», так і на законодавчому рівні країни. А до сумління громадян певної категорії, звичайно, хотілося б достукатися!
     

    Валентина КОЛЯДА, Фото Олександра ІВАНОВА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05