РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 15 (21 квітня 2017) 

  • Станція Вороновиця як студентська аудиторія

    Серед третьокурсників Вінницького транспортного коледжу, які навчаються за спеціальністю «Організація руху поїздів та управління на залізничному транспорті», сьогодні неабияке пожвавлення. Замість занять в аудиторії – виїзд на залізничну станцію для ознайомлення з роботою цього підрозділу. Тож є нагода на практиці побачити те, чого навчили викладачі спеціальних предметів. А також подихати весняними ароматами у мальовничому селищі Вороновиця, де і розташована станція.


    Складач поїздів Ігор КРИЖАНІВСЬКИЙ (праворуч) регулює роботу деталей стрілочного переводу.


    Фото на згадку.

    Усе це стало неабияким стимулом для того, щоб швиденько зайняти місця в автобусі і виїхати до місця проведення уроку на свіжому повітрі.


    Заступник начальника ст. Вінниця з оперативної роботи Микола ГУСАК демонструє роботу пульта чергового по станції.

    — Проведення практичних занять у виробничих підрозділах, — пояснює викладач, куратор групи Алла ГАВРИШ, — ми усе частіше застосовуємо під час підготовки майбутніх залізничників. Це для того, щоб наші підопічні ще під час навчання у коледжі побачили, ознайомились із тим, чим їм доведеться займатись після випуску. Такі заняття проводять їхні майбутні старші колеги.

    Варто зауважити, що перед виїздом, в аудиторії, де встановлено навчальне станційне обладнання, заняття-інструктаж провела викладач коледжу Галина МАРЧУК, яка до того ж працює старшим оператором станційно­технічного центру ст. Вінниця. Вона нагадала про правила поведінки на залізниці та розповіла про загальний устрій станції.

    В той час, коли автобус зі студентами рухався до Вороновиці, сюди уже приїхали заступник начальника ст. Вінниця з оперативної роботи Микола ГУСАК, начальник дільниці Вінницької дистанції колії Олег ШИМАНСЬКИЙ та елект­ромеханік Вінницької дистанції сигналізації та зв’язку Віталій ПАЦАЛЮК. Вони провели комісійний огляд станційного господарства. Зауважу, що ст. Вороновицю приєднали до ст. Вінниця, і тепер її керівництво опікується й цим невеликим підрозділом, де постійно працюють лише чергові.

    Цікавлюсь у Миколи Вікторовича, чому саме тут вирішили провести практичне навчання зі студентами і яка в цьому необхідність?

    — У нас є потреба поповнення молодими кадрами нашого підрозділу, — чую у відповідь. – Навіть на сьогодні існують вакансії, при тому, що минулого року до нас прийшли працювати сім випускників транспортного коледжу. Тому ми зацікавлені, щоб майбутні наші колеги мали грунтовні знання та певні практичні навички. Думаю, сьогоднішнє заняття слугуватиме цьому. Щодо Вороновиці, то цей підрозділ, на мій погляд, якнайкраще підходить для таких навчань. Уже колишня станція – невелика і функціонує не на головному одноколійному напрямку, де немає інтенсивного руху поїздів. Однак тут є всі елементи: три станційні, виставочна та під’їзні колії, господарчий двір і рампа, де проводяться роботи з навантаження та вивантаження вагонів. Тут встановлено напівавтоматичне обладнання з блокування колій. Словом усе те, що варто знати студентам. Цю інфраструктуру ми й покажемо під час практичного уроку.

    А розпочинається цей урок у приміщенні чергового по станції. Спочатку Микола Гусак показує, чим обладнаний і як працює пульт з автоблокування. Також знайомить із апаратурою та документацією, що знаходиться в цьому приміщенні. А після нього уже черговий по станції Ігор СТАДНЮК показує, як прокладається маршрут для пропуску транзитного потяга чи збірного, до якого причіпляються чи відчіпляються вагони для проведення чи після виконання на них навантажувальних робіт.

    Після відповіді на запитання, а таких було чимало, група студентів у супроводі викладачів та залізничників переходить до вихідної стрілки. Дорогою їм показують станційні споруди, обладнання та пристрої.

    На новому місці в навчальну роботу включається Олег Шиманський. Він демонструє, як обладнані і працюють стрілочні переводи, де немає системи централізації, тому переведення стрілок здійснюється за допомогою ручного пристрою. Також знайомить із тим, які можуть бути геометричні допуски при відхиленні від норм і як їх визначити за допомогою спеціальних шаблонів. Це необхідно знати майбутнім начальникам станції, адже вони мають регулярно проводити комісійні огляди у своїх станційних господарствах.

    ПРЯМА МОВА

    Староста групи Денис ЗВІРИК:

    «Про теорію нам розповідали викладачі. Однак, коли побачив, як усе виглядає і працює на практиці, то тепер маю уяву про мою майбутню роботу. Знаю вже, над чим ще потрібно попрацювати, щоб не було прогалин у моїй підготовці. За такий урок я вдячний і нашим викладачам, і залізничникам, які поділились своїми знан¬нями та досвідом. Думаю, що такі практичні заняття варто проводити і в майбутньому».

    Зацікавило студентів і те, як за допомогою спеціального ключа здійснюється замикання вихідної та вхідної стрілок. Це для того, щоб на одноколійний перегін не вийшли два зустрічних потяги. Як це робиться, продемонстрував складач поїздів Ігор КРИЖАНІВСЬКИЙ. А його дії прокоментував Микола Гусак. Він також відповів на запитання студентів.

    Позитивні думки почули і від Марини ГУК, Олени НАКОНЕЧНОЇ, Анастасії ЧЕРНИШ, Ярослави ОЛЕКСЮК та інших студентів, яким запам’ятається цей урок на свіжому повітрі у Вороновиці.

    Думається, подібні практичні заняття варто проводити і з групами молодших курсів. Адже це дасть уяву про майбутню роботу ще на початку навчання і допоможе визначитись із остаточним вибором професії, яка досить відповідальна, тому що пов’язана з організацією руху поїздів та управлінням на залізничному транспорті.

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05