РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 11 (24 березня 2017) 

  • Про капітана, який марить залізницею

    Із цією цікавою людиною ми познайомилися під час останньої виставки «Train hobby days». Загальний портрет у просторій залі Київського планетарію (керівництво останнього радо пішло назустріч організаторам експозиції) зроблено. Всі колекціонери міні-моделей розійшлись по місцях.


    Ігор ДЕРКАЧ зацікавився газетою «Магістраль».

    Управління залізничною інфраструктурою у масштабі 1/87 вистачає. Багаторічний учасник «Київського модуля» — столичного підрозділу Українського клубу залізничного моделювання Ігор Деркач – колекціонер¬сучасник, який розповів багато цікавого з власного життя.


    Для учасників «Київського модуля» кожна виставка — надзвичайна подія.

    Бажання колекціонувати залізничні міні-моделі у майбутнього капітана великого німецького річкового танкера «Леа» Ігоря Деркача з’явилося ще у третьому класі. Батьки подарували синові набір: французького електровоза з чотирма вантажними вагонами. З тих пір час від часу школяр поповнював власну колекцію, купуючи міні-рухомий склад у спеціалізованому магазині «Юний технік». Той магазин на бульварі Лесі Українки славився на всю країну завдяки різноманіттю. Бажаєш сконструювати океанське судно, космічний корабель або літак? У відділі, де продавались деталі для моделей на багатих на фантазію та уяву людей, чекали, так би мовити, мрії у картонних коробках. Розкриєш, складеш за використанням клею, усіляких гайок­гвинтиків конструкцію. І будь ласка, милуй власний погляд ще одним цікавим експонатом.

    І все ж, як хлопець із Жовтневого масиву, якому подобалось спостерігати у вільний час за рухом поїздів на станції Київ­Волинський (раніше – Пост­Волинський), стане річковиком? Мрія. Після десятирічки мій сьогоднішній співрозмовник вступив до Одеського вищого інженерного морського училища. Тож навчаючись за спеціальністю «Судноводіння на морських та внутрішніх водних шляхах» про міні¬-моделі залізничного рухомого складу на якийсь час можна було забути. Після закінчення мореходки його за розподілом направлять до Дунайського пароплавства. Як виявиться, річкові хвилі та простори, природні красоти припадуть до душі хлопцю з міста на Дніпрі. Хотілося знову в Київ, щоб працювати на крилатому флоті (судна на підводних крилах). Але через розпад колишнього СРСР з цією мрією прийшлось попрощатися. Тогочасний монополіст «Укррічфлот» через падіння обсягів перевезень вантажів і пасажирів річковими водними шляхами катастрофічно потерпав від безробіття. Старший помічник капітана Ігор Деркач ходив на штовхачі по Дунаю. Буксировка суховантажних, наливних барж, виконання рейдових робіт, аварійно­рятувальні операції – цей досвід І. Деркача знадобиться під час перевірки знань на посаду капітана.

    1993 р. – час, коли капітан Деркач почав водити судна водами Рейну. «Златоуст» — особисто мені сподобалась ця назва річкового працелюба, про який тепло згадує Ігор Анатолійович. Отримавши пропозицію від німецьких судновласників зайняти капітанський місток на одному з річкових танкерів, він відкрив чергову сторінку у власній біографії. Цікаво було дізнатися про отримання «рейнського патента» — документа, який дозволяє працювати капітаном на одній з красивіших річок Німеччини. З тих пір понад два десятки років він працює на німецьких танкерах. На Дунаї та на Рейні, залежно, де його танкер «Леа» потрібніший.

    Капітан багато ходив на судні, багато бачив? І. Деркач запевняє, що це не так. Адже будь-який моряк перебуває 24 год на судні. Хіба що під час стоянок у портах у святкові та вихідні. «Роттердам і Амстердам, приміром, бачив тільки з боку ріки. Через те, що нафтові термінали розташовані далеко від цих міст»…

    На Рейні І. Деркачу працювати цікавіше через те, що вздовж берегів ріки прокладено залізничні колії. На лівому – швидкісний пасажирський рух, на правому – вантажний. Вільної хвилини погляд капітана проводжає поїзди. Графік руху потягів щільний, довжина составів значно менша, ніж в Україні. Це через те, що застосовується рухомий склад із гвинтовим зчепленням. У той же час І. Деркач бачив і великовагові поїзди з вугіллям і рудою, які водять подвійною тягою. Тут застосовуються автозчепні пристрої рухомого складу.

    — Коли повернулися до колекції залізничної техніки? – повертаю русло бесіди на залізничну тематику.

    — Ті перші електровоз і вагони я подарував, коли поїхав до Одеси вчитися. А от наступні два набори з’явилися тоді, коли підростав старший син. Однак через завантаженість на службі, родинні обов’язки моя «паровозна справа» відсунулась на другий план. Років з 15 тому вирішив потихеньку поновлювати власне «депо». Це заняття для душі.

    Клуб «Київський модуль» гуртує навколо модульного макета залізниць, що є одночасно майданчиком для творчості, приводом для зустрічей і звісно ж полігоном для запуску мініатюрних потягів. Він не має свого приміщення, але має власний сайт: http://kyivmodul.org.ua

    Сьогодні ми познайомились із капітаном, який марить залізницею. Перший закон для будь-якого колекціонера – демонструвати колекцію, нагадувати про неї. Другий закон – примноження колекції, поки живе людина. Для зацікавлених – http://kyivmodul.org.ua/forum/viewtopic.php?f=21&t=1499

    Це електронна адреса фото-моделей, господарем якої є капітан Ігор Деркач, людина, яка вміє описати справжні прототипи залізничної техніки. Це задля того, щоб зацікавити колекціонуванням мініатюрних копій локомотивів, вагонів більшу аудиторію. Сім футів під килем Вам, пане капітане!
     

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олександра ІВАНОВА та із сімейного архіву Ігоря ДЕРКАЧА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05