РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 11 (24 березня 2017) 

  • Завжди на зв’язку

    Господарство сигналізації та зв’язку регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» як структурний підрозділ столичної магістралі спрямовує зусилля, аби забезпечити утримання в справному стані пристрої автоматики, телемеханіки й зв’язку на залізниці. Реалізацію планів, зміну механізмів співпраці та перспективи розвитку в 2017 р. кореспондент газети «Робітниче слово» обговорила з начальником галузевої служби сигналізації та зв’язку Олександром ДУБІНЧУКОМ.

    — Олександре Івановичу, скільки виробничих підрозділів входить до структури служби?

    — Передусім зазначу, що у службі за всі часи її існування, як і в країні в цілому, багато чого змінилося, в тому числі й інші правила у проектуванні обладнання автоматики і телемеханіки на залізниці. Окрім цього, швидко інтегруються нові інформаційні технології у виробничу діяльність, з’явився цифровий зв'язок. До господарства служби належать 13 виробничих підрозділів, дистанції сигналізації та зв’язку: Київська, Фастівська, Козятинська, Жмеринська, Хмель¬ницька, Шепетівська, Коростенська, Бахмацька, Конотопська, Ніжинська, Дарницька, Житомирська та Він­ницька.

    — Яке з пріоритетних завдань стоїть перед вашою службою сьогодні?

    — Основним напрямком є координація діяльності щодо забезпечення справного утримання споруд і пристроїв сигналізації, централізації, блокування (СЦБ), зв’язку. Також надання послуг телефонного та телеграфного зв’язку, мережі передачі даних тощо. Всю підготовку технічних засобів залізничної автоматики і телемеханіки виконують залізничники дистанцій, а колектив служби спрямовує, організовує та надає допомогу.

    Діяльність дистанцій не залежить від обсягу перевезень, кількості пар поїздів на дільницях, які обслуговуються працівниками дистанцій сигналізації та зв’язку. Тобто для забезпечення безпеки руху поїздів, навіть для проходження однієї пари на добу, пристрої СЦБ та зв’язку повинні функціонувати справно. Тож природно, що і вся відповідальність за надійну роботу обладнання теж на наших плечах.

    — Що залізничникам служби вдалося зробити минулого року?

    — Ми, як кожна служба залізниці, стикаємося з відсутністю належного фінансування, затримкою проведення тендерів, та нам все ж вдалося оптимізувати управління підрозділами, скоротити витрати, підвищити продуктивність праці, зберегти своїх фахівців і, не знижуючи якості виконання робіт, виконати заплановане. Забезпечення ремонтів та поточної експлуатації є основним напрямком діяльності галузі. Тут варто сказати, що спрацювання основних засобів на сьогодні є значним, тому план ремонту на 2017 р. по службі порівняно з 2016¬м збільшено вп'ятеро.

    Протягом 2016 р. власними силами господарства виконано значний обсяг робіт щодо забезпечення надійної роботи пристроїв СЦБ, в першу чергу на маршрутах руху швидкісних поїздів Інтерсіті.

    Наймасштабніші – реконструкція колійного розвитку ст. Коростень та ст. Дарниця. До прикладу. В Коростені було перенесено 41 стрілочний перевід, демонтовано маневрові світлофори, замінено конфігурацію чотирьох з’їздів. Поза цим об’єднано рейкові кола, переукладено майже чотири кілометри кабелів, переміщено на нові ординати маневрові світлофори. На ст. Дарниця наші залізничники теж плідно попрацювали. Проведено переключення схеми управління стрілочними переводами № 106 та № 48 та стрілочних секцій, включено нові ізольовані ділянки, роз’єднано спарені стрілочні переводи № 86/88 на дві поодинокі стрілки, включено в дію маршрутні світлофори тощо. Загалом прокладено 30 км кабелю та впроваджено 11 сучасних систем грозозахисту на дільниці Коростень—Олевськ.

    — Що відбувається зараз у регіональній філії ПЗЗ для впровадження цифрового стандарту зв’язку? Які можливості матимуть системи технологічного радіозв’язку?

    — По­перше, цифровий зв’язок дозволяє значно покращити його якість, по¬друге, заощаджувати електроенергію.

    У 2016 р. на дільниці Київ—Миронівка побудовано першу в Україні мережу цифрового оперативно¬-технологічного зв’язку з використанням транспортного протоколу IP. При цьому замінено фізично спрацьоване аналогове обладнання виробництва 80¬х років. Також при реконструкції залізничного вузла ст. Козятин планується заміна аналогового обладнання оперативно¬технологічного зв’язку на цифрове.

    Цьогоріч на дільниці ст. Київ­Петрівка–Київ­Дніпровський–Борщагівка плануємо проведення експлуатаційних випробувань телекомунікаційного обладнання цифрового радіозв’язку стандарту DMR. Після випробувань сподіваємося, що будуть вирішені питання шляхів та етапів розвитку радіозв’язку на мережі залізниць.

    — На що цього року звернено увагу працівників служби? Що буде зроблено в першу чергу?

    — Планів багато. Служба має нагальну потребу щодо оновлення технічних засобів та поповнення матеріально­технічними ресурсами дистанцій. Плануємо виконати заміну електричної централізації ЕЦ-1 ст. Козятин­1 та систем зв'язку на мікропроцесорні. Враховуючи перспективу заміни всіх трьох електричних централізацій, які експлуатуються на такому великому залізничному вузлі, передбачається організація об'єднаного поста електричної централізації.

    — Поясніть, як функціонуватиме оновлений ЕЦ-1 на ст. Козятин?

    — Впровадження мікропроцесорних систем вирішує відразу два завдання: експлуатаційне — зменшення часу на обслуговування пристроїв, зменшення відмов за рахунок дублювання основних пристроїв та організацію управління рухом. І друге — створення технічної можливості для включення в єдину систему управління рухом. Обслуговування таких систем здійснюється методом напрацювання на відмову.

    Поясню. Проводитимемо діагностику системи, що дозволить контролювати параметри роботи пристроїв. При цьому за отриманою інформацією вживатимуться організаційно­технічні заходи з боку обслуговуючого персоналу. При наявності дубльованих систем їх періодичне щотижневе та щомісячне обслуговування стає недоцільним. Тобто якісно змінюються умови праці обслуговуючого персоналу. Варто наголосити, що для обслуговування мікропроцесорних систем СЦБ та зв'язку ми відбираємо висококласних спеціалістів, із сучасною освітою. Відповідно оплату праці таких спеціалістів має бути підвищено.

    — Крім цього, що ще буде зроб¬лено на столичній магістралі?

    — На дільниці курсування міських електропоїздів буде впроваджено постійно діючу чотиридротову схему зміни напрямку руху поїздів по кожній колії перегону. Частину робіт уже виконано в 2015—2016 рр. Крім поліпшення експлуатаційних характеристик, нові пристрої дозволять збільшити пропускну спроможність залізниці, зокрема під час виконання ремонтних колійних робіт.

    У 2016 р. було придбано три вагонних уповільнювачі, які направлені на механізовану гірку ст. Жмеринка, та три гірочних компресори для гірок ст. Дарниця і ст. Шепетівка. Цьогоріч буде ще один вагонний уповільнювач. Це підвищить надійність роботи механізованих гірок.

    Поза цим планується замінити на нові вісім приладів дистанційного контролю букс поїздів, що відпрацювали термін корисного використання, та 140 стаціонарних радіостанцій поїзного радіозв'язку.

    Також плануємо відремонтувати капітальним ремонтом три вагонних уповільнювачі. Два ми уже минулого року відремонтували.

    — Що впливає на роботу служби?

    — Сьогодні ми, як і вся галузь залізниці, відчуваємо дефіцит кадрів. Для цього є об’єктивні причини. Якщо раніше люди вважали престижною роботу на залізниці, то зараз важко знайти фахівців через малу зарплату. На жаль, ми не можемо сьогодні запропонувати їм більше. Питання житла — взагалі болюча тема для залізничників, особливо для молоді. Тому й значний дефіцит штату з основних професій, зокрема у Київському залізничному вузлі, ШЧ Київ та ШЧ Дарниця.

    — Як керівник на що саме звертаєте особливу увагу? Які проблеми потребують негайного вирішення?

    — У роботі керівника важливе все, дрібниць не буває. Наразі вирішуємо кадрові питання щодо укомплектування штату Київської дистанції основними професіями. Адже ми повинні гарантувати безпеку руху та дотримання виконання графіка технологічного процесу. Наша служба вимушена вживати заходів щодо надання допомоги ШЧ¬1 Київ, в першу чергу там, де є напрям швидкісного руху. Для цього залучаємо до роботи працівників інших дистанцій сигналізації та зв’язку, в той же час відволікаємо їх від виконання своїх графікових робіт на закріплених дільницях обслуговування.

    Окрім цього, виникає гостра потреба забезпечення підрозділів господарства автомобілями. На першому етапі необхідна заміна 13 автомобілів, потрібних для транспортування бригад, які проводять заміну на перегонах і станціях реле, трансформаторів та чарунок. Також необхідно придбати п’ять вантажно¬пасажирських автомобілів. Сподіваємося, що в 2017 р. відбудеться закупівля двох вантажно-пасажирських автомобілів для обслуговування груп із заміни приладів. Для виконання робіт із заміни світлофорів, електроприводів стрілок та шлагбаумів переїздів, приварювання рейкових з'єднувачів всі 13 дистанцій необхідно забезпечити мотовозами.

    Зараз у дистанціях є чотири мотовози, придатних для експлуатації, решта підлягають списанню. Доцільно щорічно закуповувати три мотовози.

    — Чи відповідає професійна підготовка фахівців дистанцій вимогам сьогодення?

    — Технічна оснащеність дистанцій сигналізації та зв’язку за 2016 р. становить 7376,9 технічних одиниць, експлуатаційна довжина – 4352,1 км. Тож для того, щоб обслуговувати, потрібні спеціалісти. Щодо майстерності. Облікова чисельність працівників господарства становить 3 тис. 466 чоловік, з них 2 тис. 741 мають вищу освіту, а це 79 %. Кожний фахівець служби добре усвідомлює свою відповідальність. Головне, щоб господарство було в належному стані, щоб навіть у люту холоднечу і рясний снігопад все працювало стабільно, забезпечуючи безпеку руху поїздів.

    Мені приємно відзначити, що в службі працює колектив однодумців. Нам вдалося зберегти людей. Бо останнім часом відтік спеціалістів по господарству дуже значний. Досвідчені фахівці, які мають кваліфікацію та певний досвід роботи, звільняються для працевлаштування за кордоном, в метрополітені та інших комерційних підприємствах. Та все ж потенціал для виконання завдань є, що найцінніше для господарства.

    Користуючись нагодою, запрошую випускників 2017 р. для працевлаштування до виробничих підрозділів господарства сигналізації та зв’язку.

    — Дякую, Олександре Івановичу, що без вагань погодились на інтерв’ю.

    — Завжди на зв’язку.

    ДОВІДКОВО

    За минулий рік було виконано, впроваджено та обладнано:

    • капітальний ремонт двох вагонних уповільнювачів;

    • 392 дросель­трансформатори захисними пристроями типу «Саркофаг»;

    • приведено до фактичного колійного розвитку МСДЦ «КАСКАД» по ст. Київ­Московський.
     

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Олександра ІВАНОВА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05