РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 9 (10 березня 2017) 

  • КЕВРЗ. Конфлікту можна уникнути

    Нещодавно до редакції «Робітничого слова» звернулися представники ПРАТ «Київський електровагоноремонтний завод» (КЕВРЗ) з проханням допомогти розібратися із ситуацією, що склалася в колективі підприємства. На запитання, які виникли у 290 робітників заводу, надав відповіді виконувач обов’язки голови ПРАТ Василь ДУТЧАК.


    Перше запитання від членів колективу стосувалось «занепаду бази відпочинку, організації дозвілля, оздоровлення, фізичного виховання і спорту працівників заводу та членів їхніх родин». У відповіді від керівництва КЕВРЗ читаємо: «У 2016 р. ПрАТ «КЕВРЗ» постійно відчувало нестачу обігових коштів з різних об’єктивних причин. ПрАТ «КЕВРЗ» не мало можливості повноцінно забезпечити виробництво завдяки оновленню основних фондів протягом року. Всі кошти було спрямовано на вчасну виплату заробітної плати згідно із чинним законодавством.

    БАЗА ВІДПОЧИНКУ «ПЛАЙ». ПОЧАТОК ЧИ КРАЙ?

    У 2013 р. підприємство працювало у режимі одно, триденного робочого тижня, база «Плай» не приймала відпочивальників. Витрати на утримання бази відпочинку становили 252,1 тис. грн, повернуто коштів від продажу путівок – 0 грн.

    У 2014 р. протягом сезону (з травня по вересень) відпочило 60 чол., з них 35 працівників заводу. Витрати на утримання бази відпочинку становили 260,9 тис. грн, повернуто коштів від продажу путівок – 28,4 грн.

    У 2015 р. з травня по вересень відпочило 48 чол., з них 18 працівників заводу. Витрати на утримання бази відпочинку становили 322,4 тис. грн, повернуто коштів від продажу путівок – 25,4 грн.

    У 2016 р. витрати на утримання бази відпочинку становили 161,7 тис. грн.

    Для відкриття бази відпочинку на сезон з липня по вересень 2016 р. необхідно було витратити щонайменше 120 тис. грн., а саме:

    — дозвільні документи – 20 тис. грн;

    — витрати на матеріали та проведення косметичного ремонту – 56 тис. грн;

    — заробітна плата обслуговуючого персоналу – 44 тис. грн.

    У травні 2016 р. отримано лише 30 усних заяв на відпочинок.

    Після проведеного аналізу структури витрат підприємства, рівня зарплати працівників з метою запобігання відтоку кваліфікованих кадрів та збереження колективу було прийнято рішення в першу чергу забезпечити соціальну захищеність працівників підприємства (шляхом спрямування коштів) наступним чином:

    — підвищення посадових окладів та тарифних ставок на 31,5 % у 2016 р.;

    — виплата премії протягом року.

    З початку січня 2017 р. підприємство вперше за багато років почало стабільно працювати. На сьогодні є укладені договори на капітальний ремонт та модернізацію моторвагонного складу (МВРС) та лінійного обладнання на перше півріччя 2017 р.

    Адміністрація здійснює заходи для обґрунтування економічної доцільності відкриття бази відпочинку – проводиться розрахунок очікуваних витрат на відкриття бази відпочинку, отримання дозвільних документів. Для комплексного розуміння рівня витрат по базі протягом сезону необхідно отримати дані, яка кількість працівників заводу має бажання відпочити на базі «Плай».

    Скорочено чи створено?

    Наступне запитання, відповідь на яке турбує колектив електровагоноремонтників, стосується «самовільного, без погодження з профспілкою, змінення фонду оплати праці, скорочення бригадної форми оплати праці у порушення ст. 86 Кодексу законів про працю, а також «Положення про оплату праці Колективного договору від 10 січня 2012 р.».

    У відповіді від керівництва ПрАТ «КЕВРЗ» читаємо: «У 2016 р. не було скорочено ні однієї бригади виробничих працівників.

    Було створено п’ять нових бригад виробничих працівників в підрозділах ремонтно¬монтажний цех та інструментальна дільниця (наказ від 25.01.2017 р., № 26).

    Наказом по підприємству від 30.11.2016 р., № 353 було скасовано бригади допоміжних працівників (наказ № 84 від 22.04.2015 р.), а саме:

    — працівників відділу технічного контролю;

    — прибиральниць виробничих приміщень та території;

    — бригади з ремонту устаткування;

    — бригаду машиністів крана;

    — бригаду вантажників.

    Вищезазначені працівники не мають визначеного обсягу робіт, тому створення для них бригадної форми оплати праці (яка передбачає розподіл фонду бригади між членами бригади, в т. ч. якщо є вакантні посади) є неефективним. Усі ці працівники згідно з колективним договором повинні отримувати заробітну плату згідно зі штатним розписом підприємства без створення бригад.

    При наявності вакансій ці працівники за поданням начальника підрозділу можуть отримувати доплату за збільшений обсяг робіт, по суміщенню або сумісництву».

    ВІДСУТНІСТЬ МЕДПУНКТУ. КОГО БЕНТЕЖИТЬ?

    Наступне запитання від авторів звернення до редакції «Робітничого слова» стосувалося ліквідації заводського медичного пункту. Наголошуючи на тому, що порушено розділ 8 Колективного договору (між адміністрацією та членами колективу. – Авт.), підкреслюється, що відбулось «позбавлення права на отримання першої медичної допомоги та медогляду працівників підприємства, які повинні проходити його щодня для отримання допуску для роботи».

    У відповіді від ПрАТ «КЕВРЗ» знаходимо відповідь, суть якої збентежила автора цих рядків. Звернімо увагу на те, що «До 01.01.2017 р. на підставі договору на підприємстві фактично функціонував здоровпункт, що входив до складу Київської клінічної лікарні на залізничному транспорті № 2. Протягом усього часу завод власними коштами утримував його приміщення із забезпеченням опалення, освітлення, водопостачання, прибирання і ремонту, а також необхідних медикаментів. З незалежних від ПрАТ «КЕВРЗ» причин (брак кадрів у медичному закладі) лікарня відмовилась укладати відповідний договір у 2017 р.

    Для забезпечення надання медичної допомоги працівникам ПрАТ «КЕВРЗ» було проведено торги на закупівлю даного виду послуг. Запрошення до участі розіслано понад 50 установам. Проте, у зв’язку з відсутністю учасників, тендер вважається таким, що не відбувся.

    Функціонування медичного пункту заводу чи його відсутність не є порушенням чинного законодавства, оскільки всі обов’язкові процедури (а саме передрейсові огляди водіїв, планові медичні огляди) виконуються у ДКЛ № 2, виробничі підрозділи забезпечені медаптечками.

    На сьогодні, з метою забезпечення надання якісної первинної допомоги працівникам підприємства, ПрАТ «КЕВРЗ» опрацьовує питання акредитації пункту охорони здоров’я заводу – розглядаються пропозиції медичних закладів, вчиняються дії щодо отримання ліцензії».

    Як там не є, а відсутність медпункту на підприємстві, де працює майже 1 тис. робітників і службовців, має збентежити у першу чергу керівників заводу. На підприємстві трудяться робітники за декількома десятками спеціальностей. Є цехи зі шкідливими умовами праці. Факт: з початку року злинуло понад два місяці, а ситуація з медичним обслуговуванням, на жаль, не покращується. Медичні аптечки, про які неодноразово говорили мені у кабінеті голови правління товариства, річ необхідна. Але… Ситуації бувають різними.

    МЕДИЧНЕ СТРАХУВАННЯ. ДОБРОВІЛЬНІСТЬ ЧИ БАЙДУЖІСТЬ?

    Від виробничої медицини, вірніше, від констатації про відсутність медпункту, перейдемо до питання, яке в листі від членів колективу ПрАТ «КЕВРЗ» звучало наступним чином: «Самовільне розірвання договору зі страховою компанією «Раритет». Внаслідок чого були позбавлені медичного обслуговування (страхування) ветерани праці заводу».

    У письмовій відповіді від Василя Дутчака читаємо, що «термін дії договору з СК «Раритет» закінчився 30.06.2016 р. Адміністрація заводу неодноразово організовувала зустрічі працівників із представниками різних страхових компаній. Через відсутність достатньої чисельності працівників, які виявили бажання страхуватися у запропонованих страхових компаніях, а також у зв’язку з відсутністю ініціативи та неодностайністю думок працівників (не дійшли згоди щодо обрання однієї компанії), договори укладено не було.

    Отримання послуг, що стосуються медичного страхування, є добровільним волевиявленням кожного працівника і не залежить від рішень правління товариства. Працівник самостійно вибирає страховика, пакет страхових послуг, укладає з ним договір та сплачує страхові внески».

    ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ОПТИМІЗАЦІЯ

    Якщо попередні запитання стосувалися соціальних проблем, то наступне — безпосередньо виробництва. Мова про «безпідставне та безвідповідальне скорочення виробничих посад середньої і нижчої ланки (майстрів, контролерів, кранівників, карщиків (водій електрокари. – Авт.), вантажників, прибиральників тощо. Це призводить до порушення вимог чинного законодавства, технології ремонту та вимог НТД (нормативно-технологічна документація. – Авт.) на ремонт та охорону праці (виконання посадових обов’язків особами без спеціального технічного навчання та без оплати праці) тощо. Одночасне введення керівних посад на заводі з незрозумілими посадовими, функціональними обов’язками та обмеженою відповідальністю (начальник відділу контролю, директор з виробництва, директор з маркетингу). Відповідь на це запитання має такий вигляд:

    — Відповідно до доведеної чисельності ПАТ «Укрзалізниця» проводяться заходи щодо оптимізації чисельності працівників підприємства. Протягом 2016 р. проводилась робота з удосконалення організації структури управління виробництва. Штатний розпис підприємства приводиться у відповідність до реального завантаження виробничих потужностей. Працівники основного виробництва не підлягали скороченню.

    У першу чергу було проведено скорочення 52 вакансій, які протягом багатьох років не були зайняті.

    У процесі оптимізації адміністративно­управлінського персоналу та приведення штатного розпису у відповідність вісім осіб було скорочено, переведено на інші робочі місця на підприємстві 12 осіб, звільнено за власним бажанням та згодою сторін вісім осіб, при плановій чисельності працівників 1 тис. 50 чол.

    Виробничі працівники основного виробництва не підлягають скороченню. Підприємство готове приймати на роботу працівників виробничих професій, про що свідчить постійне розміщення оголошень про працевлаштування, в тому числі й у приміських електропоїздах.

    Далі в колективному зверненні до редакції згадується наказ керівництва № 310 від 25 жовтня 2016 р. За словами авторів, йдеться про примусове безпідставне зменшення кваліфікаційних розрядів робітникам.

    Ми отримали таку відповідь.

    «У зв’язку з перевіркою та погодженням ПАТ «Укрзалізниця» штатного розпису підприємства та приведення його у відповідність до вимог Класифікатора професій ДК 003:2010 довідників кваліфікаційних характеристик працівників було видано Наказ по ПрАТ «КЕВРЗ» від 25.10.2016 р., № 310 з попередженням згідно з чинним законодавством».

    ЯК З ЖИТЛОМ У ГУРТОЖИТКАХ?

    У колективному зверненні від трудового колективу КЕВРЗ чітко ставиться запитання про непрозоре виділення матеріальної допомоги на оздоровлення працівників. Автори звернення наголошують на тому, що така допомога «надається керівному складу, є поодинокі випадки виплат працівникам».

    Від в. о. голови ПрАТ відомо про наступне. Протягом 2016 р. було надано матеріальну допомогу 160 працівникам підприємства, з них працівникам виробничих підрозділів та непрацюючим пенсіонерам – 99 особам.

    Протягом 2016 р. та з початку 2017¬го до первинної профспілкової організації перераховано понад 0,5 млн грн, а саме — 594,6 тис. грн, з них:

    — внески працівників – 471,6 тис. грн;

    — перерахування на культурно­масову роботу – 123 тис. грн.

    На запитання авторів звернення про непрозоре виділення житла у кімнатах гуртожитків заводу для керівництва підприємства редакція не отримала відповіді.

    Багатьох цікавить рівень заробітної плати на заводі. Статистика свідчить, що у 2013 р. середній рівень становив 2 тис. 368 грн. Мало? Так, але протягом року із цехів заводу вийшло 26,5 мотор­вагонних секцій. Повторимо, що через зниження обсягів виробництва завод працював у режимі одно¬, триденного робочого тижня. Як свідчать економісти, до листопада 2015 р підприємство працювало збитково. З моменту призначення у вересні виконувачем голови ПрАТ «КЕВРЗ» Василя Дутчака, стверджує довідка, яку отримав у бухгалтерії, вже наступного місяця було погашено заборгованість із зарплати працівникам. Згодом вона підвищувалась тричі протягом 2015–2016 рр. (на 44,7 %).

    ЧОМУ МОВЧИТЬ ТЕЛЕФОН ДОВІРИ?

    У 2016 р. КЕВРЗ віддав замовникам вже 56 секцій, або 112 вагонів. У минулому році середній рівень зарплати дорівнював понад 6 тис. грн. А у грудні 2016 р. цей показник досяг 10 тис. 130 грн. Виробничий конфлікт — зіткнення протилежних інтересів і поглядів, до того ж це загострення суперечностей, що призводить до активних дій, ускладнень, боротьби, які супроводжуються складними колізіями. Кого цим сьогодні здивуєш? Але залишати без уваги ситуацію, що склалася на єдиному в Україні підприємстві, не збираюсь. Під час нашої зустрічі з головою правління ПрАТ «КЕВРЗ» Василем Дутчаком, керівниками підрозділів, які відповідають за соціально­економічну діяльність підприємства, та головою первинної профспілкової організації Русланом Кулінічем з’ясували: питання, на які сьогодні отримано відповідь, не є таємницею за сімома печатками. Певен, що про хід вирішення проблем, які озвучені в листі, дізнаємось згодом.

    Як наголошував В. Дутчак, він відкритий для діалогу як керівник заводу. Впроваджено телефон довіри, за яким можна будь-якої хвилини повідомити адміністрацію про «вузькі місця» у виробничому процесі. Автовідповідач, роботу якого мені було продемонстровано безпосередньо у кабінеті голови правління ПрАТ «КЕВРЗ», на той момент мовчав. Тобто аудіозапис був відсутній. Причина, як мені згодом роз’яснили бувалі у бувальцях, у тому, що за тембром голосу можуть відгадати, хто телефонував. А зайвий раз «світитися» ніхто не бажає.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олександра ІВАНОВА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05