РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 7 (24 лютого 2017) 

  • 85 років. Зупинитися на мить

    Візитна картка, ворота столиці, красень-вокзал ст. Київ-Пасажирський… Це не лише функціональний об’єкт Укрзалізниці. Це живий організм, який завжди впізнаєш: за обрисами з вікна потяга, за голосом дикторів, за метушнею, за усмішкою касирів, за запахом кави, за кількістю київських тортів.



    Неповторність чарує.

    ДОВІДКОВО

    За 2016 р. з вокзалу станції Київ­Пасажирський відправлено 10478,4 тис. пасажирів, у середньому за добу відправлялося 28,6 тисяч.

    Загальна чисельність працівників вокзалу – 613 чоловік: квиткових касирів – 111, чергових по наданню довідок – 45, чергових по залах – 42 чол.


    Проводиться ремонт ескалатора.

    Сьогодні вокзал ст. Київ­-Пасажирський повністю задовольняє потреби подорожуючих. До речі, популярність вокзального комплексу в культурному плані є прикметою останніх часів. Адже використання саме вокзальних територій для проведення флешмобів, волонтерських акцій говорить про його важливість у соборності національних ідей.

    Будівлю вокзалу не зрівняти з кам’яним двоповерховим будинком кінця XIX ст. А 85 років тому, у лютому 1932 р., розпочалась експлуатація нового вокзалу, спорудженого у стилі неоукраїнського бароко з елементами конструктивізму. За ці роки вокзал пережив не одну реконструкцію й оновлення. Колони, стіни і пілястри облицьовані мармуром, підлога, викладена з граніту або гранітної мозаїки, створюють відчуття захищеності. Світильники, люстри, торшери і бра, виготовлені з італійського мармуру, додають своєрідної величі.

    Конкорс, платформи, колії, тунелі, довідкове бюро, каси, зали, буфет, камери схову, технічні приміщення – все це частини організму, який живе щоденно і щоночі, граючи чудову виставу під назвою «Вокзал» для нас пасажирів. Та й ми у ньому приміряємо ролі: деякі біжать на зустріч з долею, хтось втікає від розлуки, хтось проводжає рідних. Тут можна зустріти поважних ділових чоловіків, які вирішують невідкладні справи, або веселих студентів чи туристів з наплічниками, для котрих подорож — завжди радість… Образів колоритних як у прямому, так і у переносному значенні слова вистачає.

    …Перонна пристань заставлена клунками й валізами, хвилі потягів, які то прибувають, то відходять, заливають вокзальний простір новими посмішками, обличчями, емоціями.

    Вокзал це водночас місце зупинки і руху. Сьогодні, у день свого 85-річчя, він на мить зупиниться і знову йтиме далі, бо ніколи не стояв на місці.

    …У центрі вестибюлю швидкими темпами йде ремонт ескалатора. Саме ця тема набула широкого розголосу в соціальних мережах та у ЗМІ. Та тендерні закупівлі ніхто не відміняв, тому все не так швидко відбувається, як хотілося б. Саме очікування на поставки запчастин і стало головною перепоною для відновлення роботи складної машини. Сподіваємось, що найближчим часом ескалатор запрацює.

    Великою популярністю сьогодні користується послуга замовлення вагонів­автомобілевозів, послуги сервісного центру. Для людей з обмеженими фізичними можливостями відкрито касу з низьким підвіконням. Для ветеранів, учасників АТО — залу для очікування, де неабияку допомогу надають волонтери.

    Як зазначив у розмові з нами в. о. начальника пасажирської служби філії «Південно-Західна залізниця» Олександр ЯСИНЕЦЬКИЙ, вокзал у переддень свого 85-річчя залишається відкритим і гостинним, зберігає свою архітектурну і соціальну цінність, а з роками ставатиме ще кращим і комфортнішим. Для всіх, хто забезпечує його безперебійну роботу, відкриватиме нові можливості. Протягом багатьох років вдень і вночі.

    КАЛЕНДАР НАГАДУЄ

    1925 р. почали розробляти схему Київського залізничного вузла, було складено план будівництва вокзалу. 1927 р. розпочато будівництво вокзалу за технічним проектом, розробленим Управлінням Південно-Західних залізниць, і за проектом фасаду, розробленим архітекторами О. М. Вербицьким і П. Ф. Альошиним. 1932 р. розпочали експлуатацію нового вокзалу.

    У період Другої світової війни Київський вокзал зазнав повної руйнації. Фашисти хотіли підірвати його у підвальній частині, проте арматура скрутилася як спіраль, і будинок вистояв. У 1945—1949 рр. за проектом, розробленим під керівництвом архітектора Г. Ф. Домашенка, вокзал було відновлено (внутрішнє оздоблення — за проектом архітектора О. М. Вербицького).

    У 1945—1955 рр. проклали підземний перехід, який об’єднав Вокзальну площу з вокзалом і платформами. У 1967—1969 рр. споруджені накриття над першим пероном довжиною 400 м та шириною 13 м, а також зал­галерею над коліями (конкорс) шириною 24 м і довжиною понад 200 м.

    У 1978—1980 рр. вокзал пережив реконструкцію головного вестибюля. Наймасштабніша реконструкція вокзалу відбулася у 2000—2001 рр. Реконструкції було піддано весь вокзальний комплекс: Центральний і Приміський вокзали, конкорс, платформи і колії, тунелі, привокзальну територію. Під час цих робіт з’явилися будівлі Південного вокзалу, Георгіївської церкви, паркінгу, торгового центру, розширено північні платформи, а біля Південного вокзалу утворилася нова привокзальна площа, що дало можливість розвантажити від громадського транспорту Вокзальну площу. Крім того, пасажирські платформи накрили пластиковим дахом. У такому вигляді вокзал функціонує і сьогодні.

    Валентина КОЛЯДА, Фото Олександра ІВАНОВА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05