РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 6 (17 лютого 2017) 

  • Куди втекла молочна ріка?

    У нашій галузі виконуються найрізноманітніші види робіт. Окремі з них віднесені до таких, що вважаються шкідливими для здоров’я. І тим, хто їх виконує, потрібно це компенсувати додатковими виплатами, відпустками… В колишньому Радянському Союзі ще у повоєнні роки хтось, опираючись на медичні дослідження, вирішив, що електрогазозварникам, деяким іншим фахівцям після виконання ними шкідливих робіт достатньо випити півлітра молока — і ніякого негативного впливу на їхній стан здоров’я не буде.

    А коли так, то й вирішили Постановою Державного комітету СРСР з праці і соціальних питань та Президії ВЦРПС від 16.12.1987 р. № 731/П-13. В Україні, з часу проголошення незалежності, займаючись важливішими державними проблемами, на таку дріб’язкову й до сьогодні не звернули уваги. Тому у виробничих структурах, включаючи й залізничні, змушені керуватись вказаним вище радянським документом. А як це виходить в реальному житті, спробуємо дослідити.

    Ось заява, яку викладемо в оригіналі: «Голові Жмеринського територіального комітету профспілки Андрушкову Ю. С. У виробничому підрозділі Хмельницький завод залізобетонних конструкцій працівники молоком незабезпечені з 16 жовтня 2016 р. у кількості 590 л.». Зазначу, що в цьому трудовому колективі всього 60 працівників. Тож цифра вражає.

    Схожі заяви надходили й з інших структурних підрозділів. Зокрема у Жмеринському вагонному експлуатаційному депо не отримали 300 л. минулого року та ще 200 л. нинішнього. Перелік таких структурних підрозділів можна продовжити. І це лише у межах Жмеринської дирекції залізничних перевезень або тих структурних підрозділів, трудові колективи яких об’єднує Жмеринський територіальний комітет профспілки залізничників. Але коли узагальнили всі показники, то з’ясувалось, що службою матеріально­технічного забезпечення філії «Південно-Західна залізниця» протягом 2016 р. не було поставлено виробничим підрозділам залізниці понад 12 тис. л. молока, а в 2017му — 3 тис. л.

    Усі ці скарги надійшли не лише до редакції, а й у профспілкові керівні органи. Тому там на ці звернення відреагували.

    На черговому засіданні президії Дорожньої профспілкової організації регіональної філії «Південно-Західна залізниця» (26 січня 2017 р., протокол № 3) було розглянуто питання про факти незабезпечення молоком працівників, які зайняті на роботах з важкими та шкідливими умовами праці.

    На цьому засіданні представниками керівництва регіональної філії «Південно-Західна залізниця» було зазначено, що укладено договори № ПЗ/НХ-1671, 1672, 1675/НЮ від 29.04.2016 р. з ТОВ «Українська промислова-логістична група «Зиск», ТОВ «АЗВК-Київ» і ТОВ «Вінницяпродтрейд» на постачання підрозділам регіональної філії молока коров’ячого питного пастеризованого. Саме вони виграли тендери.

    Однак представниками профспілки з місць, головами профкомів було заявлено, що постачання молока здійснюється транспортом, який не обладнаний холодильними установками, молоко постачається не за графіком і з недовготривалим терміном споживання.

    «Така ситуація, — зазначено у протоколі, — викликає обурення серед залізничників та може призвести до випадків масового гострого професійного захворювання працівників виробничих підрозділів філії».

    Чому ж не отримують молоко залізничники? Це перше, що цікавило автора. У договорі з фірмами, зазначеному вище, чомусь забули вказати, що постачальник має доставляти молоко у кожен виробничий підрозділ у визначеній кількості, хоч транспортні витрати і включені у вартість молока. Але, якщо 3 л. молока везти вантажівкою за 100 км, якою ж буде ціна? Ця задача для економістів. А ми повернемось до нашого життя-буття.

    Чи так уже й необхідне молоко тим, хто задіяний на роботах з важкими та шкідливими умовами праці відповідно до атестації робочих місць? Відповіді у місцевих структурах, які опікуються здоров’ям залізничників, мені не вдалось отримати. У державних, скажімо, Верховній Раді чи Кабінеті Міністрів — тим більше. Спробую знайти вирішення проблеми, так би мовити, на місцевому рівні. Скажімо, за державною програмою децентралізації. Хоча на залізниці спостерігається зворотний варіант.

    Не в усіх виробничих структурних підрозділах, принаймні на теренах Жмеринської дирекції залізничних перевезень, створилась проблема із постачанням молока. А це тому, що там знайшли «шпарину» у нормативних актах, через яку змогли вилізти із бюрократичних тенет. А там зазначено, що працівникам, які виконують «шкідливі» роботи за межами підприємства, на виїзді, можна виплачувати компенсацію замість того ж молока. Тут, як кажуть, і працівники задоволені, і керівництво підрозділів позбавилось проблем. А коли завважити на те, що ми уже сягнули у XXI ст. і прагнемо жити за європейськими стандартами, де про молоко і не згадують, то, можливо, і нам варто відмовитись від радянських «турбот» про збереження здоров’я «трудящихся», а запровадити свої, які відповідають цивілізованим нормам і дійсно будуть корисними для людей та вигідними для нашого відомства.

    А поки що невідомо, куди втекла молочна ріка з Південно-Західної залізниці, яка обійшлась їй не в одну тисячу гривень.
     

    Никифор ЛИСИЦЯ, Колаж Олени ХАРЧЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05