РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 6 (17 лютого 2017) 

  • Рік корінних змін

    Служба колії регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» вступила у фазу корінних змін методів поточного утримання та ремонту інфраструктури залізниці. Про завдання, що стоять перед цією службою, в інтерв’ю нашій газеті розповів Віталій КАЛЮЖНИЙ, начальник служби колії столичної магістралі.

    — Віталію Володимировичу, які завдання служба колії ставить перед собою на 2017 р.?

    — Колійне господарство є чи не найважливішою складовою залізничної інфраструктури, оскільки від стану колії великою мірою залежить і швидкість, і безпека, і безперебійність руху поїздів. Тому службою акцентовано увагу на виконанні робіт капітального характеру із застосуванням наявної техніки для зменшення навантаження на поточне утримання колії.

    — Які питання збираєтесь вирішувати в першу чергу?

    — У поточному році буде охоплено різними видами робіт капітального характеру майже 400 км колії. При цьому по регіональній філії «Південно-Західна залізниця» експлуатується колія загальною протяжністю 9349,22 км, з якої роботами капітального характеру буде охоплено лише 4,2 %. Стрілочних переводів експлуатується 9 тис. 569 комплектів, а плануємо капітально відремонтувати лише 2,4 %.

    Адже підвищення якості перевезень починається з підготовки інфраструктури, і саме правильна організація виконання запланованих робіт капітального характеру дозволить поліпшити технічний стан колійного господарства.

    — Чи позначаться зміни, що відбуваються на залізниці, на колійних роботах цього року?

    — Роботи капітального характеру заплановані на тих дільницях колії і залізничних станціях, де є складнощі в їх утриманні. В кінцевому підсумку думаю, що цей процес буде завершено.

    У пропозиціях щодо реорганізації залізниці службою колії звернено увагу на створення профільних компаній, які виконуватимуть конкретні завдання. Це дозволить підвищити якість робіт та послуг.

    Зокрема створення філії з реконструкції та капітального будівництва об’єктів інфраструктури забезпечить належну організацію робіт. Завдяки зосередженню виробничих підрозділів в одній структурі ці компанії виконуватимуть будівельні роботи як генеральний підрядник. Це сприятиме в подальшому переходу колійної галузі на ринкові відносини зі створенням конкурентних умов з надання послуг у будівництві.

    — Який на сьогодні вантажообіг по залізниці і чи є прогноз його збільшення. Чи вплине це на модернізацію колійного господарства в цілому?

    — По головних коліях протяжністю 6148,1 км середня вантажонапруженість за 2016 р. становила 21,88 млн т•км брутто, що менше в порівнянні з 2015 р. на 1,26 млн. Втім, у межах нашої регіональної філії користувачами залізничного транспорту збільшуються обсяги вантажно-розвантажувальних робіт. Також здійснюється перерозподіл вантажопотоків, внаслідок чого є потреба в реконструкції дільниць колії, які донедавна не були достатньо завантажені. Тому на них закривалися залізничні станції з метою демонтажу верхньої будови колії.

    На напрямках руху прискорених поїздів Інтерсіті+ зараз експлуатується 300 км колії з простроченими термінами реконструкції. Цей процес потребує значних обсягів ремонту колії для забезпечення графіка руху поїздів.

    Найбільший вантажопотік у межах регіональної філії проходить непарною колією напрямку Миронівка–Фастів–Козятин–Шепетівка–Здолбунів на протяжності 415 км. Вантажонапруженість становить в межах 50—65 млн т•км бр./км за рік, і через це колія потребує реконструкції кожні 11—15 років.

    Сьогодні загальна протяжність головної колії з простроченими термінами виконання реконструкції по регіональній філії становить 498 км, з посиленим капітальним та капітальним – 1085,3 км (26 % від розгорнутої протяжності головних колій).

    — Які вимоги висуваються сьогодні до працівників дистанцій колії? Наскільки служба укомплектована кадрами?

    — Вимоги до працівників незмінні: мати здоров’я та бажання працювати, той, хто здобув відповідну освіту, накопичивши досвіду, може обіймати інженерно¬технічні та керівні посади. Однак більшість робіт у колійному господарстві виконуються на залізничній колії, у зоні руху поїздів на відкритому повітрі (в шкідливих та небезпечних умовах), де в той же час має місце невисока оплата праці. Тому, на жаль, щороку чисельність працівників зменшується.

    Укомплектованість кадрів – одне з найболючіших питань, оскільки в даний час на одного працівника колійного господарства (з урахуванням всього наявного штату) в середньому припадає необхідність утримувати один кілометр колії із стрілочним переводом, без врахування смуг відведення, штучних споруд, залізничних переїздів тощо.

    Часткове вирішення кадрового питання можна здійснити за рахунок більш широкого переходу до вахтового методу роботи на вузлових залізничних станціях із забезпеченням працівників службовим житлом. Звичайно, це потребує інвестування в будівництво житлового фонду, але в подальшому створить сприятливі умови для працівників та покращить рівень оперативності під час виконання невідкладних робіт.

    На сьогодні укомплектованість монтерами колії становить 66 %, черговими по переїзду – 93 %, машиністами – 78 %. Звичайно, така ситуація з фахівцями впливає на збільшення навантаження на колійників та відтоку кваліфікованих кадрів.

    — Чи є задоволення у вас від особистої діяльності, як начальника служби колії?

    — Мої зусилля, як керівника служби колії, спрямовані перш за все на об’єднання всіх працівників у колектив, який здатен виконати будь-які поставлені завдання. Адже розвиток залізничного транспорту має суттєвий вплив не тільки на окремого громадянина чи суб’єкта господарювання, а й на економіку країни в цілому.

    Приємно бачити результат спільної діяльності служб та виробничих підрозділів регіональної філії: все збудоване і відремонтоване служитиме суспільству.

    До прикладу. В минулому році було проведено значні роботи з реконструкції колійного розвитку парної горловини станції Коростень, в ході яких виконано капітальний ремонт 5,76 км колії, реконструкцію та капітальний ремонт 44 комплектів стрілочних переводів. Крім того, під час виконання реконструкції та капітального ремонт колії за 2016 р. по регіональній філії вилучено з експлуатації 55 тис. дерев’яних шпал із вкладанням залізобетонних (36 км колії).


    Літо 2016 р. Реконструкція колійного розвитку парної горловини ст. Коростень.

    Реалізація подібних масштабних проектів є заслугою кожного працівника служби колії. І я отримую задоволення від спільної роботи в колективі залізничників.

    У 2017 р. заплановано виконати:

    • Реконструкція колії – 112,7 км;

    • Капітальний ремонт – 49 км;

    • Середній ремонт – 150 км;

    • Комплексно-оздоровчий ремонт колії – 80 км.

    Також заплановано реконструкцію, капітальний і середній ремонт 210 комплектів стрілочних переводів.
     

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Олександра ІВАНОВА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05