РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 4 (3 лютого 2017) 

  • Туристи – до Коростеня

    У локомотивному депо Коростень, яке має глибокі історичні корені, бережуть пам’ять про минуле. Щоб передати естафету пам’яті нащадкам, на базі локомотивного депо у 1967 р. створено музей.

    Ініціаторами його створення стали залізничники А. Н. Мельниченко, В. Б. Юрченко, О. І. Галактіонов, Л. І. Чаплинський. До того ж, Людвиг Йосипович Чаплинський тривалий час працював у музеї, був і екскурсоводом, і його дбайливим «хранителем». Він переконаний, що не було б сучасного розвитку міста, якби тут у 1902 р. не пролунав паровозний гудок. Ця подія у подальшому сприяла тому, що для містечка настав справжній економічний бум. Тому й експозиція музею починається з царського указу «О сооружении железнодорожной линии от г. Киева до станции Ковель Юго¬-Западных железных дорог», прийнятого в березні 1900 р. Майстерно, історично точно виконано в музеї макет першого депо на шість паровозів. Зазначимо, що паровозні стійла побудовано у 1902 р.


    Стенд до 100¬річчя депо


    Макет локомотивного депо


    Експонати музею

    У наступних залах розміщено чимало цікавих речей, серед них і зразки форми залізничників різних років, реліквії часів революції, Громадянської війни, перших п’ятирічок, кривоносівського руху… Окремо представлені експонати, присвячені героїзму залізничників у роки Великої Вітчизняної війни. Велична діарама розповідає про жорстокі бої на ст. Малин.

    У фотографіях, макетах, описах показано історію тягового господарства за понад 150 років існування залізниці. На стендах розміщено пристосування, якими користувалися паровозники на початку століття. Сотні значків, дипломів, грамот повідають людям про трудові будні і свята локомотивного депо. Загалом тут є інформація про всі основні віхи розвитку великого залізничного підприємства.

    Знайомлячись з експонатами музею, відвідувачі звертають увагу й на стенд, на якому розміщено списки залізничників, репресованих у 1930—1950 рр. Смертельні тенета сталінських репресій сягали всіх галузей народного господарства. У ті страшні роки безневинно постраждали і багато залізничників, чимало з них було засуджено на різні терміни позбавлення волі, а то й до страти. Із локомотивного депо, як сьогодні відомо, було репресовано 85 осіб. А фактично їх було набагато більше. За даними, що є зараз, у 1930—1950 рр. репресовано 38 машиністів паровозів, 12 помічників, чотири кочегари. Серед потерпілих від сталінської сваволі — слюсарі, електрозварник, табельник, прибиральниця гуртожитку... Безневинно був страчений у 1941 р. і начальник паровозного депо Коростень Леонід Терновий, 1910 р. н., уродженець Білорусії.

    Розміщений у музеї стенд присвячений працівникам депо — учасникам ліквідації чорнобильської катастрофи. А ще тут є фотографії залізничних династій… Словом, у музеї є багато цікавого, і не лише для залізничників, а й для найвибагливіших туристів, яких останніми роками побільшало. Окрім краєзнавчого музею, історичного комплексу «Скеля», вони обов’язково прагнуть побувати і в музеї локомотивного депо.

    Фото з архіву локомотивного депо Коростень

    Оксана КЛИМЧУК, «Робітниче слово».
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05