РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 4 (3 лютого 2017) 

  • Жорсткі реалії приміських перевезень

    Виведення приміських перевезень на беззбитковий рівень роботи — одне з важливих завдань структурної реформи залізничного транспорту. Стратегічним напрямком для філії «Південно-Західна залізниця», як і для всієї Укрзалізниці в цілому, залишається підвищення ефективності та рентабельності приміських перевезень.

    Реалізація обраних стратегічних напрямків досягається за допомогою комплексу технологічних, організаційних та іміджевих заходів. Одним із них є технологічний експеримент — робота роз’їзних касирів з відео-регістраторами. Експеримент працює в текстовому режимі в межах Київської дирекції залізничних перевезень, що дозволяє вести спостереження за якістю оформлення проїзних документів у рухомому складі, виникненням і вирішенням конфлікт¬них ситуацій, а також контролювати реальну чисельність пасажирів і, відповідно, виручку.



    Слід зазначити, що перевірці проїзних документів у приміських поїздах столичної магістралі впродовж останніх років приділяється підвищена увага. Тож і перевіряють їх при посадці пасажирів, безпосередньо на шляху прямування, а також при виході пасажирів через турнікети вокзалів. Для цього організовано бригади, до складу яких входять роз’їзні касири, працівники приміської служби і співробітники воєнізованої охорони залізниці. Одним із нововведень у роботі роз’їзних касирів є закріплення кожного з них за вагоном. Тобто залізничник, контролюючи пасажирів, слідкує за посадкою саме у «своєму» вагоні.


    Минулий тиждень не був винятком. Журналісти «Робітничого слова» разом із інженером 1 категорії приміської служби філії Галиною ГОЛОВКО, співробітниками воєнізованої охорони Південно¬-Західної залізниці та групою з восьми роз’їзних касирів Центру регіональних перевезень вирушили у рейд з метою перевірки проїзних документів та квитків у електропоїзді № 6007 Київ—Фастів.

    Вирушали ми з приміського вокзалу ст. Київ­Пасажирський о 8.50. Напрям, який обрано для контро¬лю, має великий пасажиропотік. Практично з першої хвилини касири, охоронці, працівники служби включилися в роботу. Оглянули всі шість вагонів електропоїзда. Заповнений він був на 100 %. Для деяких пасажирів сидячих місць не знайшлось, тому в перших трьох вагонах вони стояли у проході, що додавало незручності касирам при перевірці проїзних документів. Але ці негаразди, порівняно з тим, що довелось вислуховувати касирам, доволі швидко забулися. Деякі пасажири звинувачували останніх у тому, що саме касири є відповідальні за ті умови, в яких люди перебувають під час поїздки; чому «котить» шість вагонів, а не десять; «чому ви, «дармоїди», взагалі тут ходите».

    У вагоні, де перевіряв квитки касир Василь ХРИЩЕНЮК, конфлікт дійшов до того, що довелось звертатися до охорони, тому що пасажир принципово не хотів купувати квиток. В іншому вагоні, де працювала касир Людмила РУДЮК, подорожній був на диво розлючений через законну необхідність пред’явлення касиру¬-контролеру пенсійного посвідчення, і з такою зневагою пхнув його в обличчя пані Людмилі, що вона ледь встигла відхилитись.

    Це лише два епізоди, яких за зміну відбувається десятки. В той же час, попри необ’єктивні нарікання з боку пасажирів на адресу касирів, останні завжди зобов’язані демонструвати, кажучи спортивною мовою, олімпійський спокій.

    На зворотному напрямку ми їхали електропоїздом № 6020 сполученням Фастів—Київ. Він мало чим відрізнявся від попереднього. Пасажирів теж було багато: на момент перевірки їхня чисельність становила 110 %. Рухомий склад налічував шість вагонів.

    За час рейду роз’їзні касири продали 84 повних квитків і 55 безкош¬товних. Пасажирів обслуговували виключно тих, які при посадці не мали можливості скористатися приміськими касами. Отже, касу залізниці наші колеги поповнили на 870 грн.

    Мета цих заходів — не лише знизити збитки, заподіяні неплатниками, а й вплинути на менталітет населення. Бо залізничникам нерідко дорікають, що вони зменшили кількість вагонів, що ввели електрички підвищеної комфортності… Однак залізничники під тиском обставин вимушені рахувати кожну гривню. Адже при тому рівні компенсації, який є сьогодні, приміським перевезенням існувати дуже складно. Хоча попри все, як і в минулі роки, філія «Південно¬-Західна залізниця» робить усе, аби пасажири мали можливість скористатися послугами залізничного транспорту. І вкотре сподіваємося на те, що пасажири у відповідь виконуватимуть свої елементарні обов’язки: купувати квитки, дбайливо ставитися до рухомого складу і толерантно один до одного.

    Неупереджена статистика свідчить: збитки від недоотримання коштів за пасажирські перевезення минулого року становили понад 157,9 МЛН ГРН. За той же час залізницею надано послуг пільговим категоріям пасажирів на 165,8 МЛН ГРН, з яких місцевими адміністраціями компенсовано лише жалюгідні 5 %. Отака сумна реальність.


    Фото Олександра ІВАНОВА.

    Інфографіка Іллі НАУМОВА

    Ольга ЛИХАЧОВА, «Робітниче слово».
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05