РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 2 (20 січня 2017) 

  • Теорія вирішення задач з винахідництва

    За відомих причин у відрядження на ліквідацію транспортного інциденту жодного кореспондента не запросять. По-перше, для того, щоб потрапити у команду відновного поїзда, чергова зміна якого займатиметься ліквідацією навіть незначної катастрофи, потрібні десятки узгоджень з відповідних контролюючих організацій. А по-друге, при аваріях наш брат – газетний репортер – може й не встигнути через те, що на збори відновного поїзда для подальшої ліквідації транспортної аварії дається не більше однієї години. Зважаючи на те, що доводилося спостерігати за злагодженими оперативними навчаннями цього колективу на місцевому полігоні, можна стверджувати: дарничани готові справитися зі складними ситуаціями, що виникають на залізничному транспорті.


    Випробування гідравлічних ножиць. Тракторист Василь ГАЙДУК та машиніст крана Артем НИКИПОРЕЦЬ.


    Начальник відновного поїзда № 3174 Ігор МАЗУР.


    Рік 2017-й для дарничан починається вдало. Фото біля власного ноу­хау вирішили зробити миттєво.

    Багатолітня науково­практична діяльність засновника судової залізнично¬транспортної експертизи, доктора технічних наук Едуарда СОКОЛА (1939—2013 рр.) у сфері безпеки руху на транспорті стала цікавою для начальника відновного поїзда (ВП) № 3174 ст. Дарниця Ігоря МАЗУРА. У багатьох публікаціях вченого, який розробляв наукові підходи щодо організації та проведення експертних досліджень у випадках виникнення транспортних пригод, є детальний аналіз причин кожної надзвичайної ситуації. Діяльність Е. Сокола, як вченого, спрямована на методичне забезпечення транспортних експертів під час розслідування аварій. Досвід вченого — прерогатива теоретиків, а практики з дарницького відновного мають свої заслуги. В інформаційній базі службового комп’ютера Ігоря Володимировича чимало фотознімків, що засвідчують поетапну ліквідацію цих надзвичайних ситуацій.

    Жоден сучасний вчений не зможе змоделювати наслідки окремої аварійної ситуації, маючи навіть доскональну прогнозовану інформацію. Уявімо на мить, що підлеглі Ігоря Мазура оперативно відправляються на ліквідацію аварії на конкретній дільниці. З місця події, якщо це сталося на окремій станції, начальника ВП № 3174 повідомлять організатори руху поїздів, які відповідають за окремий фронт робіт з ліквідації наслідків. Ясна річ, повну картину можна буде уявити безпосередньо під час прибуття на місце призначення. Але дізнавшись про стан рухомого складу та залізничної інфраструктури на окремому перегоні, можна вже передбачити початок робіт з якомога швидшого відновлення руху поїздів. Іншими словами, персонал відновного поїзда готується до проведення відповідних операцій задовго до їх початку, а саме на шляху прямування до місця аварії. А що допомагає у цьому? Чергування у приміщеннях поїзда — то постійні теоретичні навчання та тренування, які проводяться під орудою інструктора кранових бригад з управління кранів на залізничному ходу Миколи СКОПЕНКА, виробничих майстрів Михайла МОВЧАНА та Володимира ДЕРКАЧА.

    Роздивляємось фотознімки, занотовуємо адреси аварій... Згодом під час невеличкої екскурсії базою дислокації відновного поїзда скористаємося можливістю ознайомитись із наявним технічним оснащенням місцевого персоналу. Чотири крани типу ЕДК різної вантажопідйомності (60, 80, 125 та 250 т) – то лише початок у переліку потужної техніки. Два тягачі — модифікація військових танків Т¬55 та два бульдозери «КОМАТSU» – добра допомога під час, приміром, розтягування понівеченого рухомого складу. Завдяки чітким діям з боку машиністів кранів на залізничному ходу Олега ГІНЬКА, Олександра ГОПЧУКА, Руслана ВОЛКОВА, трактористів (механік­водій танка) Миколи КУРИЛА, Сергія СИНЕНКА, Геннадія БАСЕНКА, машиніста бульдозера Дмитра ІВАННІКА та їхніх колег місце аварії врешті¬решт приймає належний стан. Далі за справу беруться колійники, енергетики, працівники інших оперативних служб.

    Із цікавістю роздивляємося дітище місцевих умільців. Компактний кузов на базі старенького КамАЗа­4310 за якихось п’ять хвилин перетворюється у справжню похідну склад­майстерню, де все готове для оперативних дій з ліквідації будь¬якої транспортної пригоди. Але ж для цього є цілий поїзд! – Майже чую доречну репліку. Так, але кузов уніфікованого нульового габариту (КУНГ), що розміщений на шасі вантажівки, – справжня оперативна «швидка», що допоможе впоратися із оперативним завданням, приміром на Дарницькому чи Київському залізничних вузлах. Це справжнє ноу­хау дарничан.

    – Подібної машини з відповідним обладнанням немає ні на одній з українських залізниць, – із нотками задоволення у голосі говорить Ігор Мазур.

    Ми ознайомимось із новим обладнанням, яким нещодавно поповнилась технологічна база відновного поїзда. Будова та застосування у роботі потужних гідравлічних ножиць, гідравлічних розтискувачів металевих поверхонь, пневмоподушок для підйому конструкцій — тема для сьогоднішніх тематичних занять у навчальній аудиторії відновного поїзда. На шасі вантажівки бачимо справжню оперативну «швидку», в якій розміщено гідравлічну установку «ХЙОШ», накочувальні башмаки, переносну електростанцію з комплектом прожекторів, установку «світлова вежа» та багато іншого допоміжного обладнання.

    Цікавлюсь у Ігоря Мазура з приводу підготовки та екіпірування колективу під час можливих оперативних дій. Робота на лінії іноді може потребувати налагодження щодобового процесу з ліквідації аварії. Для цього потрібні не лише кваліфікований персонал та справна техніка. У недоторканному запасі на складі мають бути харчові продукти. Зокрема звичайні крупи для приготування їжі. Адже навіть за надзвичайних умов підлеглим Ігоря Мазура потрібне триразове харчування.

    – На сьогодні ми забезпечені лише м’ясною тушонкою, – констатує начальник відновного поїзда. – Складається враження, що служба матеріально­технічного забезпечення регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» про наш підрозділ забула. Чи можливо таке? Як цьому сприяти? Це запитання ми адресували причетним фахівцям з регіональної філії «Південно-¬Західна залізниця». Чекаємо на відповідь.

    За теорією вирішення задач з винахідництва (рос. – изобретательство,ТРИЗ) технологія творчості допомагає охопити величезний спектр виробничих проблем. На відміну від теоретиків, у ВП-3174 вирішено впроваджувати новації згідно з нагальними питаннями, що виникають за надзвичайних ситуацій. Здавалося, чи можна удосконалити мобільну аварійну освітлювальну установку, так звану «світлову вежу», що працює завдяки стислому повітрю? А якщо припиниться робота компресора з елект­роприводом, який створює повітряний тиск для підтримки «вежі» у робочому стані? Освітлення не припиниться. Спеціальний кронштейн, зроблений у відбудовному поїзді ст. Дарниця, цього не дозволить. Також працівниками відновного поїзда № 3174 за участю електрогазозварників Олексія КРАВЧЕНКА, Ігоря ОПАНАСЕНКА розроблено та виготовлено ряд інших пристосувань для прискорення робіт з ліквідації наслідків транспортних подій, а саме: вставка під хвостовик автозчепа, башмак¬евакуатор, гідравлічна стяжка колії, боковий захват візка вагона, пристосування для витягування зруйнованого візка тощо.

    Інженер, який володіє навичками ТРИЗ, має можливість ефективно розвивати й удосконалювати технічні системи. У підрозділі, про який сьогодні розповідаємо, саме винахідницькі технології дозволяють об’єднати зусилля фахівців різноманітного профілю під час розробки та реалізації складніших завдань.

    – Ігоре Володимировичу, – звертаюсь наостанок до начальника відновного поїзда № 3174, – які плани заради удосконалення роботи підрозділу?

    – Вже найближчим часом маємо освоїти нові інструменти, про які йшла мова вище. Виготовляємо три нових пристосування, які будуть розповсюджені по інших відновних поїздах. До того ж маємо задумки щодо вдосконалення підйомних механізмів на бульдозері з метою безперешкодного транспортування вагонних візків під час ліквідації можливих транспортних інцидентів. Все це потребує серйозної під­готовки. Дуже важливим для переоснащення поїзда було б придбання крана з телескопічною стрілою, що дасть можливість виконувати роботи без зняття контактної мережі та прискорити ліквідацію наслідків сходу з рейок рухомого складу.

    P. S. 28 жовтня 2015 р. один із авторів цього матеріалу став свідком тактичних навчань, в яких брали участь 100 залізничників. Тоді під керівництвом Ігоря Мазура протягом п’яти годин персонал відновного поїзда, а також Дарницької дистанції колії, місцевих дистанції електропостачання, вагонного депо, працівники місцевої дистанції зв’язку та СЦБ, черговий караул Дарницького пожежного поїзда поставили на рейки 123¬тонний тепловоз ЧМЕ¬3, пасажирський вагон, цистерну, піввагон, встановили контактну опору тощо. Тоді прийшлося добре попотіти всім причетним. А наука пішла на користь.

    Як зазначив І. Мазур, в Дарницькому залізничному вузлі існує добра тра­диція допомагати один одному у вирішенні багатьох нагальних питань. На те він і Дарницький вузол.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Олександра ІВАНОВА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05