РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 1 (13 січня 2017) 

  • Старі штучні споруди ще послужать, але…

    Поділля багате розмаїттям рельєфу. тут чимало великих та малих річок, струмочків, є й глибокі яри та крутобокі пагорби, часто зустрічаються заболочені ділянки та озерця…

    Усе це створило чимало труднощів при будівництві заліз­ниці у нашій місцевості. І щоб їх здолати, а колії не мали різких перепадів за висотою та крутих поворотів, довелось облаштовувати мости, водопропускні труби, здійснювати насипи, виїмки ґрунту та багато чого іншого. Тому лише у Вінницькій дистанції колії на утриманні та обслуговуванні перебуває 248 штучних споруд. Є серед них і доволі оригінальні за своєю конструкцією.

    До таких відноситься кам’яна труба, яка розташована за 77 км від Вінниці у напрямку Гайсина. Власне, називати цю споруду «трубою» не зовсім вірно, адже вона ззовні схожа на акведук. Та облікова, проектна документація колишньої Немирівської дистанції колії Вінницької залізниці, яка разом із спілкою цукроварів її будувала, до наших днів не збереглась, тому офіційно вважається трубою.

    Насправді це трьохотвірна кам’яна споруда з цегляними напівциркульними склепіннями, збудована вона у 1900 р. на природній основі.

    У результаті довготривалої експлуатації споруда на сьогодні має декілька тріщин, що впливають на її довговічність. Через утворені щілини руйнується фасадна частина цегляного склепіння. Утворення та розвиток тріщин частково пов’язаний з періодичним проведенням вибухових робіт у розташованому неподалік кам’яному кар’єрі. Втім уже через короткий час, після того як 1968 р. було проведено заміну вузької колії на широку, почали спостерігалися перші дефекти. Як же зберегти у робочому стані цю цікаву та потрібну залізниці споруду?

    Це запитання ставлю заступнику начальника Вінницької дистанції колії зі штучних споруд Максиму ТРАЧУКУ.

    — Труба перебуває в переліку дефектних, — чую у відповідь. — Тому фахівцями цеху штучних споруд виконана розшивка швів кам’яної кладки в усіх трьох отворах та в портальній частині, нанесені «маячки» для спостереження за розкриттям тріщин. Крім того, розроблено проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт цієї споруди, де передбачено збереження її унікальної архітектури.

    З подальшої розмови із Макси¬мом Анатолійовичем дізнав¬ся, що його підлеглі протягом минулого року опікувались ще чотирма штучними спорудами, на яких виявлено дефекти. А протягом грудня 2016 р. виконали ремонтні роботи ще на трьох дефектних об’єктах. Усе це дозволило привести до експлуатаційних норм, якщо не усі, то більшість штучних споруд. Щоправда, не усе залежить лише від фахівців дистанції.

    На балансі цього виробничого підрозділу перебуває ще одна унікальна споруда — це металевий міст через річку Десенка на лінії Калинівка—Погребище. Особливістю є те, що металева конструкція була виготовлена в Угорщині і під час Другої світової війни, звідти її привезли та встановили окупаційні війська. Після їх відходу трофей залишився, а документація на нього була знищена чи вивезена за межі України. Але увесь цей час міст знаходився у хорошому технічному стані і забезпечував рух поїздів. Та в наші дні, коли здійснювались атаки викрадачів на пристрої верхньої будови колії за вказаним вище напрямком (про це розповідалось на шпальтах нашого видання), «мисливці» за металом добрались і до мосту. Вони частково пошкодили металеву конструкцію. І спроби руйнації цієї штучної споруди продовжуються.

    Думається, коли про­водиться демонтаж колії між Калинівкою та Погребищем, варто зайнятись і демонтажем цього мосту. Він може послужити й в іншому місці. Адже усі його металеві деталі, не зважаючи на солідний вік, знаходяться у хорошому стані. Врешті їх можна буде здати у металобрухт, від чого залізниця отримає належний зиск. Інакше це зроблять злодії, яких не можуть чи не хочуть упіймати працівники правоохоронних органів.

    Є в й інших дистанціях колії доволі старі штучні споруди, які ще довго можуть служити. Але за умови, коли за ними будуть належно наглядати, вчасно ремонтувати та обслуговувати.

    На фото старий акведук, який вважається трубою.

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка,6
    Приймальня начальника залізниці: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05