2 вересня 2009 року Південно-Західна залізниця спільно з КМДА відкрила у столиці рух міської електрички між двома станціями Троєщина та Київ-Петрівка. Першими пасажирами міського електропоїзду були начальник Південно-Західної залізниці Олексій Кривопішин, голова Київської міської державної адміністрації Леонід Черновецький та представники засобів масової інформації.
За словами начальника Південно-Західної залізниці Олексія Кривопішина, ідея проекту «міська електричка» виникла кілька років тому. Залізниця вирішила допомогти київській владі розвантажити рух транспорту у години «пік» на Московському мосту, що з’єднує лівий та правий береги. «Без залізниці сьогодні однозначно неможливо розвантажити лівобережжя та правобережжя. Ми були ініціаторами цього проекту. І сьогодні ми відкрили його перший етап», - зазначив Олексій Кривопішин.
Південно-Західна залізниця модернізувала залізничні колії та збудувала нові платформи, реконструювала рухомий склад. Доки міська влада закуповуватиме власний рухомий склад, для реалізації початкового етапу проекту на маршруті зупиночна платформа Троєщина – станція Київ-Петрівка залізничники підготували 3 електропоїзди за зразком метрополітену, два з яких будуть забезпечувати рух на цій ділянці вранці з 6:00 до 9:00 та ввечері з 17:00 до 20:00. Третій електропоїзд – про запас. За один рейс електричка здатна перевезти понад тисячу пасажирів. Південно-Західна залізниця вклала у підготовку залізничної інфраструктури та рухомого складу близько 40 млн. гривень. А затрати перевезення пасажирів електричкою залізниці за договором компенсуватиме КМДА.
Крім того, залізничники у період руху міського електропоїзду, незважаючи на економічні наслідки відмінили рух близько 40 вантажних поїздів. «Це був наш основний вантажний хід з Дарниці до Київ-Волинського і вихід на Фастів, - розповів журналістам Олексій Кривопішин. – Ми переглянули графік руху поїздів. Пішовши назустріч місту, зняли вантажні поїзди у час-пік».
У перший свій рейс міська електричка подолала відстань від зупиночної платформи Троєщина до станції Київ-Петрівка за 5 хв. зі швидкістю 80 км/год. «Сьогодні ми проїхали цей маршрут за 5 хв., а в графіку закладено 6 хв. І це не межа, час можна зменшити. Працівники залізниці модернізували колію таким чином, що цю ділянку поїзд може проїжджати на швидкості 100 км/год», - зазначив Олексій Кривопішин.
Залізничники й надалі працюватимуть над втіленням всього проекту. За словами начальника залізниці, наступний етап – продовження маршруту електрички до станцій Сирець, Борщагівка, Київ-Волинський, Караваєві Дачі та Київ-Пасажирський. Таким чином пасажири міської електрички, що рухатиметься залізничним півкільцем, можуть дістатися станцій усіх трьох ліній метрополітену, які проходять у Києві. Однак для цього міська влада повинна облаштувати підходи та під’їзди до станцій залізничного півкільця та метрополітену, як вона це зробила на станції Київ-Петрівка.



Фото Валентини Челюскіної і Валерія Скиби
|