РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
140 років Південно-Західній залізниці
Нариси про видатних діячів
Музей Б.С. Олійника
Начальники ПЗЗ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПАСАЖИРСЬКІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



Буремні роки Південно-Західної залізниці за часів правління Федора Шмідта

21 квітня 2010 140 років ПЗЗ

Новий 1906 рік застав усі залізниці імперії в тривожному стані, схвилював російське суспільство і викликав екстрені заходи уряду, які проявились в оголошенні деяких залізниць на положенні посиленої охорони. У цей неспокійний для країни і залізничників час, 6 січня, о 19 годині, на Київському залізничному вокзалі група вищих керівників Південно-Західних залізниць на чолі з виконуючим обов'язки начальника залізниці – начальником комерційної служби І.М. Хижняковим і помічником начальника залізниці С.К. Ляміним зустрічали потяг №20. Цим поїздом до Києва прибув новий начальникПівденно-Західних залізниць, дійсний статський радник Федір Іванович Шмідт.

Шмідт Йохан-Теодор (Федір Іванович) у 1871 році закінчив фізико-математичний факультет університету із ступенем кандидата математики. Як відомо, у відомстві шляхів сполучення діяла своя система підготовки кадрів, основним інженерним навчальним закладом був Інститут інженерів шляхів сполучення імператора Олександра I. Звання інженера шляхів сполучення мало дуже високий рейтинг у суспільстві. Тому не дивно, що студентами колійного інституту нерідко ставали випускники інших вищих учбових закладів. Свого часу С.Вітте упродовж тривалого часу не міг отримати посаду управляючого залізницею через відсутність профільної освіти. Більшість інженерів, які працювали в системі МШС, перебували на державній службі. Випускники отримували цивільні чини, починаючи з колезького секретаря, що відповідало військовому званню "поручик". Федір Іванович поступає до Інституту шляхів сполучення, закінчує навчання у 1875 році, у званні цивільного інженера, з правом виконання робіт. 30 червня 1879 року він був зарахований до товариства Харківсько-Миколаївської залізниці, де і проходило його професійне зростання.

Наказом МШС №112 від 13 грудня 1882 року Шмідт був проведений у статські радники. Наказом №110 від 30 грудня 1884 року Іван Федорович був проведений в колезькі асесори. Наказом №77 від 10 червня 1885 року його призначили начальником ділянки служби шляху Харківсько-Миколаївської залізниці. Наказом №62 від 2 жовтня 1888 року - призначений виконуючим обов'язки начальника служби шляху Харківсько-Миколаївської залізниці. Наказом МШС №31 від 9 квітня 1889 року повідомлено, що Федір Іванович Шмідт нагороджений орденом Святого Владимира 4-го ступеня. Наказом №2 від 2 січня 1890 року він був затверджений на посаді начальника служби шляху Харківсько-Миколаївської залізниці.

7 січня 1906 року Федір Іванович підписує наказ за № 802 «Про вступ в управління Південно-Західними залізницями інженера Ф.І. Шмідта». Він дуже короткий: „Згідно повідомлення начальника Управління залізниць від 15/16 грудня 1905 року за №48524, я призначений начальником Південно-Західних залізниць. Цього числа управління цими залізницями прийняв від виконуючого обов'язки начальника залізниць, начальника комерційної служби інженера Хижнякова, про що і оголошую для відома по Південно-Західних залізницях”.

Федір Іванович прийняв одну з найбільших залізниць у державі, на яких у 1905 році працювало 51706 чоловік, що отримали заробітної плати на суму 18322010 крб. Основна маса працюючих була зосереджена по службі шляху – 24440 чоловік, службі тяги – 12582 чоловік, зокрема 2180 пар машиністів і помічників, а також 78 кочегарів. У службі руху і телеграфу працювало 14875 чоловік, з них по службі телеграфу 1975 чоловік. Кондукторів і обер- кондукторів було 3525 чоловік, стрілочників 2550 чоловік, складачів потягів 772 людини. В порівнянні з 1904 роком число службовців зменшилось на 147 чоловік, а виплати по заробітній платі зросли на 6472809 рублів.

Перші накази, видані новим начальником Південно-Західних залізниць, показують, що І.Ф. Шмідт правильно оцінював суспільно-політичну ситуацію і спробував зменшити або стабілізувати революційні настрої у масі працюючих залізничників. Він відміняє стягнення за втрату паспортних розписок, що видаються поліцією замість посвідчення на проживання, забороняє продаж і роздачу в пасажирських потягах листівок, брошур та інших друкарських видань, у приказному порядку забороняє всілякі збори службовців, що знаходяться у розпорядженні Особливого комітету. Отриманий з Петербургу циркуляр МШС про відміну грошових штрафів, він використовує щоб нагадати про те, що „ ... на Південно-Західних залізницях грошові штрафи були відмінені ще у 1902 році наказом №62 від 15 березня і дали найкращі результати”.

В середині квітня Ф.Шмідт проводить в управлінні залізниці нараду з цукровиробниками. На цій нараді з'ясувалось, що для успішного навантаження продукції цукрових заводів у продовж року потрібно 400 вагонів на добу. Начальник залізниці заспокоїв представників цукрозаводів тим, що: «… на даний час парк Південно-Західних залізниць складається із більше, як 1000 вагонів, а найближчим часом планується збільшити їх кількість до 1100 вагонів. Нові вагони будуть мати підйомну силу з теперішніх 1800 до 2250 пудів, що при середньодобовому навантаженні у 2500 пудів, гарантовано забезпечить виділення 400 вагонів для потреб цукрових заводів».

23 квітня 1906 року Федір Іванович Шмідт відбуває з Києва з начальниками служб і членами ради управління від Мінфіну, МШС і Держконтролю для огляду залізниць на ділянках Раздільна-Унгени, Раздільна-Одеса, Знамянка-Бобрінська, Бобринска-Фастів. Це була його остання поїздка по залізницях на посаді начальника Південно-Західних залізниць. Попереду було тріумфальне повернення К.С. Немешаєва




Контактна інформація
Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05